• goli

Orientaliskt bröllop

Hej!

Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

• Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Pagnie
    goli skrev 2013-02-20 18:54:05 följande:
    Pagnie, lycka till imorgon! Håller tummarna för att det ska gå bra. O ska jag vara helt ärlig så tror jag det blir bättre av att Josef inte jobbar där längre, fick inte alls ett bra intryck av honom plus att han verkade så nonchalant över allt. När man  planerar bröllop så ska man få känna sig speciell ävan om man är ett av miljoner par som har bröllop på samma ställe! Du får berätta sen hur det har gått!
    ja markus håller bra koll på läget, svarar i telefon och gör det man ber honom om så jag är lugn nu.
  • Juventina
    kitkät skrev 2013-02-19 09:24:28 följande:
    Juventina,
    Hur lång tid tar det tills du får klänningen då? Jag tänkte också besöka White Birds. Det märket som jag fallit mest för är White One. Men jag har inte hittat en klokren klänning ännu.

Har du någon mejladress till Dj Ninor?

Du verkar lite orolig att han inte ska vara bra... Och jag tycker inte att du behöver vara det, han är väldigt omtyckt och anlitas ofta på syrianska bröllop. Jag har som sagt varit på ett bröllop då han spelat, och då spelade han både syriansk, libanesisk och västerländsk musik. Och dessutom så spelar han dawol!
    Ni kan ju mejla honom en lista med låtar som ni absolut vill att han ska spela och utöver dom låtarna så kan han få fria händer. Om ni inte vill att gästerna ska gå fram till honom och önska låtar (med risk att han då spelar låtar ni inte gillar), så kan ni tala om det för honom.
    Vi har anlitat en professionell svensk Dj, men även till honom kommer vi mejla en lista med låtar som vi absolut vill höra på bröllopet och utöver vår önskelista så får han fria händer. Då kan det inte bli fel!

Jag beställde klänningen förra helgen och fick samtal i måndags om att den hinner komma första veckan i april :) Känns bra nu har varit så nojjig att den inte ska hinna komma fram i tid! Det kan dröja väldigt länge med en del klänningar upp mot 4 månader hörde jag.

Jag hade prelbokat dj Ninor och pratade med honom igår det som gjorde mig osäker var att han sa att han inte hade tillräckligt med material för att spela arabisk musik och var heller inte så insatt i vad som var populärt.. det var riktigt tråkigt så var tvungen att avboka honom! Jag vill ju ha en dj som ska kunna spela musik vi gillar utan att jag ska behöva skriva hela spellistan till honom

Jag har nu prelbokat en arabisk dj som ska vara riktigt grym. Eller jag har egentligen prelbokat två stycken kan inte bestämma mig för vilken av dom det blir :D

• Juventina
    Mustikka skrev 2013-02-19 15:41:05 följande:
    Hej juventina. Jag har faktiskt ingen aning. Han spelade på ett dop jag var på. Han både sjöng o hade andra låtar. Tycktr han var jättebra kan kolla upp vad han heter. Min granne bokade honom åt oss, det var hennes dotters dop. Dj ninor är super bra. Blev supet deppig när han var bokat den 27/7 nästan hela juli var han bokad så ring fort. Dj samer tar sin tid. Han måsye besyälla en massa högtalare djbord och allt detdär när han inte har det själv. Han är oxå väldigt duktig. Dj samer och fadi har jag oxå hört bra om men har inte höt dem personligen. Du får ringa upp dj samrr igen o säg till han att skynda. Det tog mig flera veckor innan han skicka svar. Lr jag skickade och avboka honom pga att det tog sån tid för han o svara. Men sen vad jag höty så är han o dj ninor bäst

Hej Mustikka ! DJ samer var redan upptagen det datumet men han var riktigt trevlig och ville hjälpa oss hitta annan dj som han kände.

Det finns högtalare på panorama man kan hyra för 1000 kr så då behöver inte djn släpa med sig så mycket dit.

• Juventina

Hej Kitkät!

Jag ringde till Panorama idag! Tänkte höra vad som händer och om de fått in handpenningen som du sa! :D

Han sa att vi inte behövde boka tid och gå igenom något förrän 6 veckor före bröllopet.. känns så sent då ju...

• Juventina

Hej igen tjejer! mycket inlägg nu :) Men jag har varit i kontakt med en tjej som ska göra mina inbjudningskort. Hon gör jättefina kort och hon va snabb med svar. Vi kommer få en egen stämpel som sedan ska tryckas på inbjudningskort, tackkort mm. Det blir en serie med samma stämpel och färger :) Jag har beställt augusti serien.

Idag känns som en bra dag men har börjat oroa mig över klänningen den har typ inget lsläp och funderar om det inte är finare med ett släp... jag ville lägga upp bild på klänningen men vet inte hur.

• kitkät
    Lavelli, 
    Jag måste bara göra ett litet inlägg om det du skrev, att Cleopatra har fula gula sammetsgardiner, för det stämmer inte! Vi var där för några veckor sedan på ett bröllop, då var det jättefina vita gardiner som täckte alla fönster - riktigt elegant. 

På Panorama är det beiga gardiner, men jag sa till dom när jag var där första gången att jag inte gillar gardinerna, och då sa dom att dom är igång med att byta gardiner etc. I annat fall så kommer jag klä fönsterrutorna med vita/beiga tyger.

goli & Pagnie,
    Jag tror faktiskt att det mest är hjärnspöken. Har pratat med min fästman om att byta datum och han bara skrattar åt mig, för jag lider av något som heter extrem beslutsångest. Jag har beslutsångest över alla beslut, stora som små, vilket är väldigt jobbigt både i vardagen och när det gäller att fatta större beslut. Oavsett vilket beslut jag tar så ångrar jag mig. Och av den anledningen så har min fästman satt ner foten och sagt att det överhuvudtaget inte kommer på fråga att byta datum nu.  Och på något sätt så känns det skönt, för då behöver jag inte fundera något mer på det. Som sagt, ibland känns det jättebra med datumet och ibland så får jag en klump i magen. Men så kan det även kännas när jag väljer att köpa röd mjölk istället för grön. Haha, inte riktigt kanske. Men nästan! 
  • kitkät
    Mustikka, 
    Du kan tala om för dom på Mona Lisa att du inte är riktigt förtjust i gardinerna och se om dom har en annan uppsättning? Och kanske kan dom ta ner discokulan? Det borde inte vara några problem tycker jag. 

Juventina,
    För att skicka en bild på din klänning så klickar du på "Ladda upp bild" precis under rutan där man skriver inlägg och sen så klickar du på "Posta inlägget". 

Vad skönt att det löst sig med Dj ändå. Får jag fråga vad dom som du har preliminärbokat tar i pris?
    Och jag blev lite fundersam, men måste man HYRA högtalare på Panorama? Djn kan väl använda samma högtalare som livebanden spelar på?

Jag tycker också 6 veckor innan bröllopet för planering låter alldeles för sent. Vad sa du till dom? Jag vill planera allt helst tre månader i förväg. 
  • goli
    kitkät skrev 2013-02-20 21:18:11 följande:
    Lavelli, 
    Jag måste bara göra ett litet inlägg om det du skrev, att Cleopatra har fula gula sammetsgardiner, för det stämmer inte! Vi var där för några veckor sedan på ett bröllop, då var det jättefina vita gardiner som täckte alla fönster - riktigt elegant. 

På Panorama är det beiga gardiner, men jag sa till dom när jag var där första gången att jag inte gillar gardinerna, och då sa dom att dom är igång med att byta gardiner etc. I annat fall så kommer jag klä fönsterrutorna med vita/beiga tyger.

goli & Pagnie,
    Jag tror faktiskt att det mest är hjärnspöken. Har pratat med min fästman om att byta datum och han bara skrattar åt mig, för jag lider av något som heter extrem beslutsångest. Jag har beslutsångest över alla beslut, stora som små, vilket är väldigt jobbigt både i vardagen och när det gäller att fatta större beslut. Oavsett vilket beslut jag tar så ångrar jag mig. Och av den anledningen så har min fästman satt ner foten och sagt att det överhuvudtaget inte kommer på fråga att byta datum nu.  Och på något sätt så känns det skönt, för då behöver jag inte fundera något mer på det. Som sagt, ibland känns det jättebra med datumet och ibland så får jag en klump i magen. Men så kan det även kännas när jag väljer att köpa röd mjölk istället för grön. Haha, inte riktigt kanske. Men nästan! 
    hahaha! känner igen det där med beslutsångest! för bara några år sedan kunde jag ha beslutsångest över vilken tesort jag skulle köpa... så jag försökte få andra att välja åt mig! Skrattande men efter ett tag så märkte jag hur irriterade folk blev på mig vilket ledde till att jag blev irriterad på mig själv... o sen så tränade jag upp det. tog ganska lång tid men det funkade. plus att jag är äldre nu o mkt mer kräsen o föredrar att välja vissa saker själv, hahaha! okej, men bra att du skrev så för nu ska jag få dig på andra tankar. Tänk vad jobbigt att behöva boka om med ALLA som du varit i kontakt med hittills. Man har ju tillräckligt med stress o ångest som det är och du tänkte öka på med ännu mer? Nejnejnej... vi ska se till att få dig gift i september.. o då kommer du ångra att du inte gjorde det tidigare!
  • Juventina

Dj Ninor ville ha 8500 kr.. denna dj jag boka nu ska ha 7000 kr men han kommer från Helsingborg, Dj Samer med Fadi ville ha 5500 kr och det va dom som talade om att högtalare redan finns på Panorama, så drf ringde jag o fråga. Ni har ju liveband som har med sig utrustning så då ska det inte vara några problem antar jag. Just Samer ville använda det som fanns på Panorama och det skulle kosta 1000 kr att hyra.

Jag var jobbigt och frågade när vi kan få testa maten och gå igenom detaljer då fick jag som svar att det var alldeles för tidigt!! konstigt.. vet inte hur det är på andra ställen men har för mig att på Cleopatra går dom igenom detaljer långt innan..

• goli
    Juventina skrev 2013-02-20 21:14:29 följande:

Hej igen tjejer! mycket inlägg nu :) Men jag har varit i kontakt med en tjej som ska göra mina inbjudningskort. Hon gör jättefina kort och hon va snabb med svar. Vi kommer få en egen stämpel som sedan ska tryckas på inbjudningskort, tackkort mm. Det blir en serie med samma stämpel och färger :) Jag har beställt augusti serien.

Idag känns som en bra dag men har börjat oroa mig över klänningen den har typ inget lsläp och funderar om det inte är finare med ett släp... jag ville lägga upp bild på klänningen men vet inte hur.

Vad skönt att ha fixat det! Har du länk till dessa kort eller bilder så man kan se augusti-serien? Väntar med spänning på bilder av klänningen oxå... Skrattande
Svar på tråden Orientaliskt bröllop