Lavelii skrev 2013-02-21 21:01:01 följande:
Vad gulligt att din pappa gjort den!! Tycker ju att du ska ha den ring ditt hjärta bankar för! Har du någon annan ring i tankarna annars?? Jag är ingen stor smyckes fantast alls. Jag har mitt halsband som jag aldrig tar av och that's it. Men när det kommer till min vigselring så beter jag mig som världens smyckes/diamantfantast nr 1. Men det är vigselringen liksom... det är ju speciellt! Den ska bäras dag in och dag ut resten av mitt liv (God willing!). Samtidigt tycker jag det är fint med saker som har en historia och känslomässigt värde som jag kan tänka mig att den ring du har nu har
Hade mer tänkt på en klassisk en stensring, såndär princess ring och en vanlig slät till. Men sen så har jag inte samma känslosamma värde på den. Denna ring jag har nu kommer jag låta mitt barn ärva och hoppas sen på en fin tradition, och det hitills överväger mer än att köpa en ny ring. Fast än jag tycker bättre om solitäringen med en sten. Och har jag efter många år ändrat mig så köper jag en ny, eller kanske tilloch med när framtidsbarnet ärver den så kan jag köpa en annan ring. Fast då får dem ju naturligtvis välja om de ska ha den som vigsel eller bara en ring i andra fingret =)
Får flipp snart, TÄNK att vi ska gifta oss och få barn med en människa vi älskar! Får pirr i magen fortfarande efter alla dessa år <3 Hoppas fjärilarna är kvar även efter 40 år!!