• goli

Orientaliskt bröllop

Hej!

Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

• Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Mustikka
    Lavelii skrev 2013-02-23 15:29:59 följande:
    Ja jag ser fram emot det! Ska som sagt ner till Malmö nästa helg och ta mig en titt både där och förhoppningsvis i Köpenhamn! Har hittat en del klänningar som jag vill prova.
    Min tanke har alltid varit att jag INTE vill ha en (som jag alltid kallat det) "gräddbakelse" klänning, med mkt tyll och paljetter/blingbling... Det är inte riktigt jag. Jag har på något sätt alltid sett mig i en figurnära, fiskbensklänning, med längre släp och spets... Har sett en av La Sposa (som för övrigt har väldigt vackra klänningar!) som matchar in på det. 

MEN sen när man tittar runt mer så tänker man... "det är EN enda dag då man faktiskt kan vara prinsessa med allt vad det innebär..." så jag har sneglat lite på såna "stora" askungen klänningar också (fortf utan tyll dock!). haha... Men jag tror helt på att det först är när man provar som man kommer veta vilken man ska ha...den figurnära kanske inte sitter bra, blir för jobbig att röra sig i eller helt enkelt passar inte mig medan den man tänkte "aldrig i livet" sitter som en smäck och är hur fin som helst! Så det ska bli spännande att se...

Lägger upp två klänningar som jag gärna vill prova så får ni säga vad ni tycker...

Vad roligt att du ska leta klänningar. Det är inte det lättaste men tror du kommer hitta din dröm så fort som du ser den. Båda klänningarna är vackra och jag tror faktiskt att du kommer se ut som en prinsessa i vilken klänning som du än väljer. Köp den du fastnat extra för, jag köpte två klänningar den första var billig och väldigt vacker men den var inte helt fullständigt jag, dessutom var den för stor. Mitt tipps är att gå med den som får fjärilarna i magen jubla :D
    Så jag köpte en annan klänning och försöker sälja min första. Den som jag fastnat för och ska ha på bröllopet är en med massa tyll, haha det är mera jag den typsiska askungeklänningen =D

Det här är min dröm. Sorry tjejer här kommer bilden på den igen :P
  • Pagnie

Ser att ni har skrivit massor nu tjejer. försökte läsa allt men svara på det kan jag nog tyvärr inte. men ser att ni har pratat massor om ringar, lokaler och körtelfeber haha.
    i morgon åker vi till stockholm igen för att kolla på kyrka. Jag har bokat 3 stycken men den första var FÖR liten upptäckte vi. Den andra bygger dom om altaret på så där har dom en bild upptryckt. så nu hoppas vi på den tredje. jag har inte höga krav men den ska vara okej. Lokalen är det viktigaste känner jag i alla fall.

Håller helt med Goli om att klänningen är det roligaste förutom lokalen. så njut av det. Och Mustikka (tror jag det var) jättefin ring den med 0.55 ct. verkligen vacker. jag  är mycket för blingbling och stenar. haha.

Sorry att jag inte varit inne på ett tag, jobbade igår och har verklilgen inte haft humör för att gå in. Hade den värsta dagen under min karriär på akuten igår och det var INTE roligt. Ibland gillar man inte alls att jobba med barn.
    Men nu är det ny dag och nya tag.

• Mustikka
    Pagnie skrev 2013-02-23 17:40:18 följande:
    Ser att ni har skrivit massor nu tjejer. försökte läsa allt men svara på det kan jag nog tyvärr inte. men ser att ni har pratat massor om ringar, lokaler och körtelfeber haha.
    i morgon åker vi till stockholm igen för att kolla på kyrka. Jag har bokat 3 stycken men den första var FÖR liten upptäckte vi. Den andra bygger dom om altaret på så där har dom en bild upptryckt. så nu hoppas vi på den tredje. jag har inte höga krav men den ska vara okej. Lokalen är det viktigaste känner jag i alla fall.

Håller helt med Goli om att klänningen är det roligaste förutom lokalen. så njut av det. Och Mustikka (tror jag det var) jättefin ring den med 0.55 ct. verkligen vacker. jag  är mycket för blingbling och stenar. haha.

Sorry att jag inte varit inne på ett tag, jobbade igår och har verklilgen inte haft humör för att gå in. Hade den värsta dagen under min karriär på akuten igår och det var INTE roligt. Ibland gillar man inte alls att jobba med barn.
    Men nu är det ny dag och nya tag.
    Tredje gången gillt sägs det hoppas ni hittar den rätta kyrkan att vigas i ;)  
    Jaa visst är den :D måste bara bestämma mig för vilken ring och det är ju super jobbigt!
    Usch jobbar du som akutsköterska lr? kan tänka mig att det är föräldrarna som är jobbigast att ha o göra med.

• Pagnie
    Mustikka skrev 2013-02-23 17:53:18 följande:
    Tredje gången gillt sägs det hoppas ni hittar den rätta kyrkan att vigas i ;)  
    Jaa visst är den :D måste bara bestämma mig för vilken ring och det är ju super jobbigt!
    Usch jobbar du som akutsköterska lr? kan tänka mig att det är föräldrarna som är jobbigast att ha o göra med.
    yes jag är akutsköterska, jobbar oftast med barnen. Föräldrarna brukar man kunna ta ganska bra i alla fall så det är skönt. fredagar är dock värst vad det gäller barn på akuten. kommer väldigt många då vårdcentralerna stänger. haha
  • goli

Mustikka, vad gulligt av dig att ta så bra hand om din fästman! Killar kan ju bli extra kinkiga när de e sjuka! När det gäller dansen så blir det ingen vals för vår del utan en vanlig tryckare. Vi funderar på att be vår dj ha en mix av typ 3 låtar, har svårt för att bestämma oss för bara en!

Lavelii, tycker båda de klänningarna är jättevackra! Det bästa e självklart att prova, inte bara för utseendets skull utan även för att se om man kan röra sig i dem, hahaha! Mitt tips till dig är att ha ett öppet sinne när du provar klänningar. Prova så många olika modeller du kan! Jag ville t ex INTE ha en ärmlös och absolut inte med tyll. Gissa vad det blev för klänning! Kändes sååå rätt när den satt på o det är verkligen en prinsessklänning men som du säger, om det är ngn gång man ska ha en sån klänning så e det faktiskt på ens bröllop! Min klänning e en kopia av Maggie Sotteros Nora (beställde kopian via en kinasida: missfishbridal) och det blev självklart inte en exakt kopia men jag tycker verkligen om den. Jag och mamma har sytt på extra kristaller på överdelen och jag tänkte sy på ärmar oxå, tänkte mig korta ärmar som ska falla ned över axlarna. Men den biten ska nog en skräddare få fixa! Och när jag e klar med den ska jag lägga upp en bild här. Glad

Pagnie, tråkigt att höra om din dag. Hoppas inte det var alltför allvarligt och att du känner dig bättre nu!

• Mustikka
    Pagnie skrev 2013-02-23 18:59:09 följande:
    yes jag är akutsköterska, jobbar oftast med barnen. Föräldrarna brukar man kunna ta ganska bra i alla fall så det är skönt. fredagar är dock värst vad det gäller barn på akuten. kommer väldigt många då vårdcentralerna stänger. haha
    Usch starkars dig och barnen. Hoppas det inte kommer fler såna jobbiga dagar. Du får försöka koppla av hemma med någon god kopp thé, funkar alltid för mig när man får jobbiga dagar.
  • Pagnie
    goli skrev 2013-02-23 19:04:29 följande:
    Pagnie, tråkigt att höra om din dag. Hoppas inte det var alltför allvarligt och att du känner dig bättre nu!
    jodå det känns bättre, men jag hoppas jag slipper fler sådana dagar. Ska tillbaka och jobba med barnen ikväll.
  • kitkät

Ja, jag läste det precis. Men jag ska faktiskt ringa nu till Make Up Store och boka tid för brudsminkning. Sådant skrämmer mig inte! :) 
    Synd att hon fick dåligt bemötande, men jag fick jättebra bemötande när jag var inne i butiken på SKHLM och jag fick rätt prisuppgift!

Nu gäller det bara att hitta frisör - att det ska vara så svårt!  

• kitkät

Så, 

Nu är brudsminkningen bokad också! :)
    1500 kr för brudsminkning, 300 kr för brudtärnorna. Perfekt!

Hon som jag talade med var jätte trevlig och tipsade även om en frisörsalong som jag ska ringa till!

Svar på tråden Orientaliskt bröllop