• goli

Orientaliskt bröllop

Hej!

Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

• Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • goli

Kitkät, mina blickar drogs först till den vaniljvita så jag tänkte att den e mer passande till aprikos men sen såg jag den vita och den e ju oxå ritkigt snygg! Hmmm.... men den vaniljvita sticker ändå ut mer o e lite mer annorlunda så jag röstar oxå på den! Men huvudsaken är vad du och din fästman tycker!

Ja, tjejer, nu har jag skrivit tentan. Och den var riktigt jävla svår! Blir så lack för jag har pluggat detta länge nu och det har varit så sjukt mycket material. Men alla jag pratade med efteråt tyckte samma sak, att det var svårt. Tyckte för övrigt inte att det reflekterade kursmaterialet heller! Jaja, men nu är den skriven iaf. Och vi får resultat redan imorgon så vi slipper ju vänta. Håller tummarna!

E så fruktansvärt trött nu, men om jag klarar den här tentan så blir det en massa massa bröllopsplanering snart. Plus att vi får svar om AT imorgon så då kanske kanske man slipper oroa sig för det oxå! vore skönt att kunna fokusera på bröllopet nu. Har funnits stunder då jag helt glömt bort att jag ska gifta mig om ett halvår... Men det ska det bli ändring på! Skrattande

• Pagnie
    kitkät skrev 2013-02-26 18:59:06 följande:
    Pagnie,
    Jo, det är väl kanske sant. Men vitt är lättare än vaniljvitt, eftersom vitt är en nyans, vaniljvitt är 100 olika nyanser, och jag vill gärna ha en och samma nyans av vitt genomgående på bröllopet!  
    ja med era färger och med brunt så tycker jag nog ändå det vaniljvita faktiskt. det såg bättre ut.
  • Pagnie
    goli skrev 2013-02-26 19:29:01 följande:
    Kitkät, mina blickar drogs först till den vaniljvita så jag tänkte att den e mer passande till aprikos men sen såg jag den vita och den e ju oxå ritkigt snygg! Hmmm.... men den vaniljvita sticker ändå ut mer o e lite mer annorlunda så jag röstar oxå på den! Men huvudsaken är vad du och din fästman tycker!

Ja, tjejer, nu har jag skrivit tentan. Och den var riktigt jävla svår! Blir så lack för jag har pluggat detta länge nu och det har varit så sjukt mycket material. Men alla jag pratade med efteråt tyckte samma sak, att det var svårt. Tyckte för övrigt inte att det reflekterade kursmaterialet heller! Jaja, men nu är den skriven iaf. Och vi får resultat redan imorgon så vi slipper ju vänta. Håller tummarna!

E så fruktansvärt trött nu, men om jag klarar den här tentan så blir det en massa massa bröllopsplanering snart. Plus att vi får svar om AT imorgon så då kanske kanske man slipper oroa sig för det oxå! vore skönt att kunna fokusera på bröllopet nu. Har funnits stunder då jag helt glömt bort att jag ska gifta mig om ett halvår... Men det ska det bli ändring på! Skrattande
    vad skönt goli. då hoppas vi på att får se mer utav dig här nu snart. vi saknar dig i tråden. du är borta alldeles för mycket. och just nu känns det som att det enda jag gör är att planera bröllop.
    skickade in trycken till tryckeriet idag. vi ska kolla på papper snart också. kommer bli så kul. dom hade nå papper med guld i men jag vill ha silver så hoppas på att dom har det.
  • kitkät

goli,
    Nu är tentan skriven och klar, så försök att släppa det till imorgon då ni får resultaten! Jag vet själv hur det är, när man skrivit en tenta och går runt och oroar sig för att den varit svårare än man trott. Men nu kan du inte göra mer. Jag hoppas ni får två positiva svar imorgon, både vad gäller tentan och AT. Så att du kan koncentrera dig på bröllopet sen! 

Hm... Vad svårt när ni säger vaniljvit, jag blir ännu mer osäker nu. Jag tycker det är fint, men jag dras nog mer till vitt. Brunt och aprikos är ju varma färger, då blir det vita en liten utstickare, kontrast till det varma. Så kan man väl också se det? :)

Nästa lördag, den 9 mars, ska jag iväg och titta på brudklänningar. Ni får hålla tummarna för mig. Jag tror att det kommer sluta med att jag syr upp min klänning ändå, men man vet aldrig, kanske hittar jag min drömklänning trots allt!  

• kitkät

Just det, jag har en fråga till.

Inbjudningskorten som jag visade er nyss verkar inte finnas färdiga på Calligraphen, utan man får köpa korten & banden seperat och pyssla ihop, men Pagnie, du som är pysslig.. Har du någon aning om hur dom kan ha satt ihop banden utan att det blir en knyt inuti kortet? Förstår du/ni hur jag menar? Eftersom det är två olika band, så måste dom ju ha satts ihop på något sätt och sedan knytits som en rosett på framsidan, men hur gör man utan att det blir fult när man öppnar kortet? 

Jag har mejlat och frågat Calligraphen, men tills jag får svar därifrån så kanske ni har någon bra idé på hur man gör?  

• goli

Tack så mycket, tjejer! Hoppas också på det bästa! Imorgon åker jag och fästmannen till hasn familj i Lund och ska vara där i några dagar. Ska bli skönt att koppla av lite! Och får vi positivt svar om AT så ska vi börja kolla lite möbler och sånt och börja vår jakt på lägenheter! Ska bli så kul!

Kitkät, om du gillar den vita så tycker jag absolut du ska köra på den! Den e ju jättefin, så varför inte? En cool detalj hade kanske varit om färgen på texten matchar eller har samma färg som den ena rosetten...
    Hoppas verkligen att du hittar en klänning! Men om du nu inte skulle göra det så hade du ju ändå tänkt sy upp den så hur det än blir så kommer du att få din drömklänning i slutändan!

Pagnie, du får förlåta att jag inte har så mycket koll, men hade ni inte papper redan? Du lade ju upp bild på inbjudningskortet?

• kitkät

goli,
    Vad kul att åka till fästmannens familj! Har han stor familj? Många syskon?

Haha. Vi tänkte lika där, jag tänker också att texten ska matcha färgen på ena bandet! Vi ska nog ha brun text på alla våra trycksaker faktiskt. Jag tror det blir snyggt mot vitt!  

• Pagnie

kitkät, jadu det är en mycket bra fråga som jag faktiskt inte har något svar på. det får du nästan vänta på att dom svarar men alternativt sy ihop. men nej jag vet inte.

Goli. jo alltså det jag gjorde var ju bara en prototyp så det där med papper och grejer får dom allt ta och fixa. Det där vara bara något jag köpte på panduro för att få ett hum om hur jag ville att det skulle se ut.
    åh goli vad roligt att leta lägenhet. men jag vill fortfarande ha er i eskilstuna vet du. så jag hoppas på att dom ringer därifrån föra.

• kitkät

Vet någon av er vilka märken butiken Sthlm brud & fest säljer? Jag kommer inte in på deras hemsida! 

Jag håller på nu att försöka lista ut vilka butiker jag ska prioritera när jag åker till Sthlm. Jag ska välja dom butiker som har märken som jag är intresserad av. 

Och har någon av er  i butiken Milagro De Nahrin? Hur är utbudet? Hur ligger priserna till? 

• Pagnie
    kitkät skrev 2013-02-27 10:28:58 följande:
    Vet någon av er vilka märken butiken Sthlm brud & fest säljer? Jag kommer inte in på deras hemsida! 

Jag håller på nu att försöka lista ut vilka butiker jag ska prioritera när jag åker till Sthlm. Jag ska välja dom butiker som har märken som jag är intresserad av. 

Och har någon av er  i butiken Milagro De Nahrin? Hur är utbudet? Hur ligger priserna till? 
    dom jag vet att dom säljer är demitrios, la sposa, är dom två jag är helt säker på. sen vet jag inte helt säkert. alfredo angelo tror jag dom säljer också.

nope jag har inte varit i den. har bara varit på stockholm brud och fest.
Svar på tråden Orientaliskt bröllop