• goli

Orientaliskt bröllop

Hej!

Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

• Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Pagnie
    kitkät skrev 2013-03-01 15:49:12 följande:
    Pagnie,
    Du menar solist som ska sjunga på vigseln?
    Vilken kyrka har ni bestämt er för att vigas i? Oftast så finns ju musiker på kyrkan som spelar under vigseln. Har ni kollat upp detta?  
    vi viger oss i spånga kyrka. ja jag ska kolla upp det där. men det får bli ett senare problem. känns som att det kommer lösa sig ändå.

här är vår solist :D om ni vill höra.
  • daniella85

Hej jag har aldrig skrivit här tidigare men jag har läst tråden en hel del och fått många bra råd och tips! Det tips jag tackar för mest och som var det bästa tipset är DJ Ninor som var det bästa valet jag gjorde, han var verkligen superbra!! Jag är ju assyr/syrian så det blev mest den sortens musik men han spelade mycket arabiska, turkiska och annan orientalisk musik också + engelska som va riktigt bra. Jag tyckte först att priset lät lite högt för en dj men jag tänkte inte på att all utrustning ingick också och det var lätt värt pengarna kan jag säga nu i efterhand Glad
    Så jag rekomenderar Dj Ninor till alla assyrer/syrianer som endast vill ha dj ni kommer inte bli besvikna. Jag är så nöjd! Och tack till er för alla era inlägg här, vi är många som har fått hjälp av er och lycka till!

• goli

Daniella, vad roligt att du följt oss och fått tips härifrån! Tycker själv att tjejerna i den här tråden är helt otroliga och jag hade aldrig klarat mig utan dem! Tack så mycket, tjejer! Ni är alla välkomna till Sollefteå anytime! Vi börjar på vårdcentralen och sedan ska vi vikariera lite på sjukhuset innan det e dags för AT! Hahaha, Kitkät, lovar dig att våra liv inte innehåller hälften så mycket drama som i Grey's! Riktigt vacker ring, förresten!perfekt höjd på den också!

• goli

tjejer, behöver er hjälp med en sak. Vi har diskuterat menyn och har lite svårt att komma på en bra vegetarisk rätt. Vi kommer självklart ha sallad, aubergineröra o annat småplock men vill ha en rejäl rätt för alla vegetarianer också. Vi kommer att ha fisk också men det e inte alla som äter det heller. Några tips och idéer?

• kitkät

goli,

Kanske kan Danny ge er förslag på vegetariska rätter? Men ett förslag som jag kommer på är grönsaksspett med grillade grönsaker med typ svamp, paprika, en bit majskolv etc. Ska ni ha grytor också? Då kanske dom kan tillaga en vegetarisk gryta med olika grönsaker. Det är jätte gott! Om ni ska servera ris & grytor på buffén så är det ju inte så svårt att få till vegetariska rätter, som sagt då kan man servera vegetariska grytor. 
    Jag har också funderat på det där, det är inte lätt alltså.. En del som kommer på bröllopet är vegetarianer och det kanske inte är så kul att få en varmrätt som består av grönsaker, potatis och sås. Vad gäller småplocksrätterna så kommer det finnas flera olika alternativ för vegetarianerna, bland annat: kikärtsröra, aubergineröra, persiljesallad, ostrullar etc. 

• Pagnie
    goli skrev 2013-03-02 00:18:15 följande:
    tjejer, behöver er hjälp med en sak. Vi har diskuterat menyn och har lite svårt att komma på en bra vegetarisk rätt. Vi kommer självklart ha sallad, aubergineröra o annat småplock men vill ha en rejäl rätt för alla vegetarianer också. Vi kommer att ha fisk också men det e inte alla som äter det heller. Några tips och idéer?
    åh gud vilken svår fråga. jag har inte ens tänkt på det där med vegetariskt. fan måste folk vara vegetarianer ens? drygt ju. haha.
    Jaja men det tål att tänkas på. men det borde ju lokalen ha lite koll på kanske?
  • kitkät

Mustikka, 

Det är min förlovningsring och den har jag haft på fingret sedan i sept, förutom nu när den var en sväng hos guldsmeden!
    Som vigselring ska jag ha Schalins Jamaica, men en halvkupad skena istället för rak, för att matcha min förlovningsring. 

• Mustikka
    goli skrev 2013-03-02 00:18:15 följande:
    Jag har en del vegeterianer också. Och det är inte så svårt, finns mycket att välja mellan.
    Vi tänkte servera kycklingfilé i vanliga fall och Quorn filé till vegeterianerna. Det ser ju ut som kyckling =D Man kryddar och steker så blir det väldigt gott. Men vi ska vara stenhårda med att dem har koll så ingen veggie får en kycklingbit. Det hade blivit kaos haha!
  • goli

Tack för era tips, flickor! Riktigt bra förslag, o ska komma ihåg att fråga kocken om han har erfarenhet av quinn för då blir det ju perfekt. Men som Mustikka säger, får se upp så det inte blandas ihop med de vanliga kötträtterna, hahaha! Som det ser ut just nu verkar det som att vi kan pricka av ytterligare en sak från listan och det e bilen. Min fästmans kusin insisterar på att vi ska na hennes bil och det är en vit Porsche parametrar! Den e sååå snygg o det e helt sjukt att vi får låna den! Först var jag orolig för att det kommer bli trångt i baksätet men tydligen e det rymligt ock ska inte vara några problem! Försökte skicka med en länk men jag använder fästmannens systers iPad o vet inte hur man kopierar en länk. Eftersom jag tillhör stenåldern, haha! Men iaf, vi e jätteglada! Ni kan googla på vit Porsche parametrar så får ni se hur den ser ut. Vet ngn av er hur man skriver in en tilläggskommentar? Tänkte skriva i allas bröllopsdatum men har glömt hur man gör! Skulle uppskatta lite hjälp...

• Mustikka
    goli skrev 2013-03-03 13:34:51 följande:
    Tack för era tips, flickor! Riktigt bra förslag, o ska komma ihåg att fråga kocken om han har erfarenhet av quinn för då blir det ju perfekt. Men som Mustikka säger, får se upp så det inte blandas ihop med de vanliga kötträtterna, hahaha! Som det ser ut just nu verkar det som att vi kan pricka av ytterligare en sak från listan och det e bilen. Min fästmans kusin insisterar på att vi ska na hennes bil och det är en vit Porsche parametrar! Den e sååå snygg o det e helt sjukt att vi får låna den! Först var jag orolig för att det kommer bli trångt i baksätet men tydligen e det rymligt ock ska inte vara några problem! Försökte skicka med en länk men jag använder fästmannens systers iPad o vet inte hur man kopierar en länk. Eftersom jag tillhör stenåldern, haha! Men iaf, vi e jätteglada! Ni kan googla på vit Porsche parametrar så får ni se hur den ser ut. Vet ngn av er hur man skriver in en tilläggskommentar? Tänkte skriva i allas bröllopsdatum men har glömt hur man gör! Skulle uppskatta lite hjälp...
    Wowowo snacka om schysst =D Porsche är ingen dålig bil att åka med, det var verkligen snällt av henne Skrattande vi har änni ingen aning om vad vi vill ha för bil, om vi ska hyra eller inte. Det är inget som stressar oss haha, kanske borde vi stressa lite över den delen.

Hmm är det inte när man uppdaterar inlägget? uppdatera knappen ska väl finnas här på sidan =)
Svar på tråden Orientaliskt bröllop