• goli

Orientaliskt bröllop

Hej!

Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

• Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Mustikka

Tack Kitkät, jag har som sagt velat ha två ringar en slät och en diamant, för mig gör det inget om det inte går ihop helt. Utan det som kanske stör är som sagt höjden på den. Den ser helt enorm ut, och jobbigast är att jag borde ju få prova den men den finns i västerås. Jag är inte så mycket för hur stor stenen är så länge det ser stilrent ut och den inte kommer ivägen. 

GAAAH det är så svårt blir tokig när man inte kan välja haha! Får ta en tripp till västerås känns det som!

• kitkät

Mustikka,

Ett tips är att du går till en guldbutik i närheten av där du bor, fråga om att få prova en ring som ser nästan ut som den på bilden, så kan du få känna efter hur det känns med den höjden på fattningen och diamantstorleken! Och då kan du ställa alla ev. till guldsmeden! 

Hur mycket kostar ringen?  

• Mustikka
    kitkät skrev 2013-02-27 13:27:36 följande:
    Mustikka,

Ett tips är att du går till en guldbutik i närheten av där du bor, fråga om att få prova en ring som ser nästan ut som den på bilden, så kan du få känna efter hur det känns med den höjden på fattningen och diamantstorleken! Och då kan du ställa alla ev. till guldsmeden! 

Hur mycket kostar ringen?  
    Det var ett bra tipps, ska nog göra det. Men som det ser ut nu så är jag kär i den. Man kan ju alltid justera ringen. Kanske sänka lite på höjden osv. För det priset som jag får den så är den ett stort kap! Ringen kostar 4000:- 
    Visserligen är den tunn och väger inte mycket men endå, Den är ju fantastiskt fin och billig som tusan! 
  • Mustikka
    Pagnie skrev 2013-02-27 12:56:26 följande:
    Måste bara berätta tjejer att nu har jag bokat hotell. Har bokat en junior suite till mig och blivande maken och han skulle ju så klart ha jacuzzi så då blev det de plus dusch och bastu så nu får vi fan se till att ha tid att bada för annars jävlar så får han nog stryk. 1800 fick vi betala med rabatter och grejer som man fick.
    Sen tyckte jag att man fick lyxa till det lite så jag beställde ett romantikpaket men jordgubbar och choklad och allt ni vet. asbra kommer det bli. Sen frågade han om vi ville ha ett dryckespaker med champagne men det får vi avgöra längre fram. Man kan ju vara gravid liksom.

Bokade även en natt åt mig, tärnan och fotografen från fredag till lördag så det kommer nog bli jättebra.
    Wow vad mysigt! Bastu är så härligt, finnen inom mig njuter av tanken hahah! Tycker ni fick ett jätte bra pris också. Trode sånt var mycket dyrare. Synd att det inte finns lika mysiga hotell i Södertälje. Fast o andra sidan så har jag inte kollat upp det så mycket haha! Solig
  • Lavelii

Det händer mkt här när man inte varit så aktiv! Haft fullt upp på jobb och varit så slutkörd att jag inte ens orkat kolla varken klänningar, ringar eller NÅGOT dessa senaste dagar! Men nu blir det ändring på det!! Kompar fredag och åker hem till Skåne imorgon så jag kan börja kolla klänningar!! )) 

Mustikka, håller med de andra tjejerna; gå in i en butik och prova! Tycker inte heller den var för stor men det är en smaksak och en vanesak! Men den var jättefin!

På tal om ringar. Ni som varit ute och provat. Våra ringar kommer förmodligen beställas från USA där vi har släkt och bekanta som är juvelerare. De kommer ta med dem hit. Så det vi måste göra är så klart skicka våra ringmått och skissa en bild/leta upp en bild på hur ringarna ska se ut... Min fråga är då; har ni upplevt att det kan skilja sig lite i ringmåtten beroende på vad det är för typ av ring?? Har läst lite om att det kan vara så ibland?? :-/ I så fall, skiljer det sig mkt från modell till modell?

Hur går det annars för er alla??

• Lavelii

På tal om White one klänningar, är det någon som vet om de tillhör samma koncern som La Sposa? De är väldigt vackra och aningen billigare än La Sposa (men minst lika vackra!). Tänker hur de är kvalitetsmässigt... Får väl i för sig se de till helgen kanske... Men någon som har koll på de klänningarna kanske?

• Mustikka
    Lavelii skrev 2013-02-27 19:45:56 följande:
    Det händer mkt här när man inte varit så aktiv! Haft fullt upp på jobb och varit så slutkörd att jag inte ens orkat kolla varken klänningar, ringar eller NÅGOT dessa senaste dagar! Men nu blir det ändring på det!! Kompar fredag och åker hem till Skåne imorgon så jag kan börja kolla klänningar!! )) 

Mustikka, håller med de andra tjejerna; gå in i en butik och prova! Tycker inte heller den var för stor men det är en smaksak och en vanesak! Men den var jättefin!

På tal om ringar. Ni som varit ute och provat. Våra ringar kommer förmodligen beställas från USA där vi har släkt och bekanta som är juvelerare. De kommer ta med dem hit. Så det vi måste göra är så klart skicka våra ringmått och skissa en bild/leta upp en bild på hur ringarna ska se ut... Min fråga är då; har ni upplevt att det kan skilja sig lite i ringmåtten beroende på vad det är för typ av ring?? Har läst lite om att det kan vara så ibland?? :-/ I så fall, skiljer det sig mkt från modell till modell?

Hur går det annars för er alla??
    Jooo jag har haft det problemet, i vissa ringar har jag storlek 16 och i andra 16 o halv! Tror det har med att vissa ringar spec dem med en diamant som sticker ut är lite större i storlekarna eftersom där finns ett litet mellanrum. Du bör kolla upp det hos en juvelerare. Den ringen jag vill ha är i 16 och jag vet att om den är för liten så kan jag alltid förstora den utan problem. Förminskning är svårare vad jag fått för mig.

Tror faktiskt att den ringen jag tänkt på är min grej. Så fort jag har tid att åka till stan ska jag prova något liknande bara för att vara 100% säker :D

Hmm angående klänningarna så har jag ingen aning, försök att kolla på nätet. Min Madeline garner klänning är tex samma märke som morii lee, det är samma designer men har bara olika namn. Så det kan hända att det är samma designer =)
  • Pagnie
    Mustikka skrev 2013-02-27 18:09:26 följande:
    Wow vad mysigt! Bastu är så härligt, finnen inom mig njuter av tanken hahah! Tycker ni fick ett jätte bra pris också. Trode sånt var mycket dyrare. Synd att det inte finns lika mysiga hotell i Södertälje. Fast o andra sidan så har jag inte kollat upp det så mycket haha! Solig
    haha ja men det vart jättebra faktiskt. trodde inte heller att vi skulle komma så billigt undan men ibland har man tur. :D
    Så skönt att ha ytterligare en sak att bocka av på listan.
  • Pagnie

Lavelli - trevligt att se dig igen. dock har jag ingen som helst aning om hur det är med storlekar och så. vet bara att jag har 16.5 på mina. 51 på förlovningsringen som är i ett annat mått.

för oss går det framåt. massa som är färdigt nu. känns som att alla bitar faller på plats. bokat hotell och har ju allt ordnat med olles nu.
    mest bara klänningen som ska bli klar nu :D

• Lavelii
    Mustikka skrev 2013-02-27 20:23:48 följande:
    Jooo jag har haft det problemet, i vissa ringar har jag storlek 16 och i andra 16 o halv! Tror det har med att vissa ringar spec dem med en diamant som sticker ut är lite större i storlekarna eftersom där finns ett litet mellanrum. Du bör kolla upp det hos en juvelerare. Den ringen jag vill ha är i 16 och jag vet att om den är för liten så kan jag alltid förstora den utan problem. Förminskning är svårare vad jag fått för mig.

Tror faktiskt att den ringen jag tänkt på är min grej. Så fort jag har tid att åka till stan ska jag prova något liknande bara för att vara 100% säker :D

Hmm angående klänningarna så har jag ingen aning, försök att kolla på nätet. Min Madeline garner klänning är tex samma märke som morii lee, det är samma designer men har bara olika namn. Så det kan hända att det är samma designer =)
    Ja, jag misstänkte också att det kan skilja sig lite mellan enstensringar och alliansringar tex. Men får väl göra som du och ta mig in till stan och testa olika ringar och prata med dem för att se vad de rekommenderar. 

Tror också att det är så med White one och La Sposa! Åhhhhh!! Ska bli sååå kul att få gå runt och titta på brudklänningar!!!! Lite ledsamt bara att mina bästa väninnor befinner sig i USA/England just nu och inte kommer kunna vara med Har dock världens bästa mamma och kusin, som säkert kommer skvätta en tår eller 10000000!! haha...
Svar på tråden Orientaliskt bröllop