Lavelii skrev 2013-03-04 21:11:15 följande:
Ja, men precis! Sen känner jag ju att vi ska ha nästan 400 pers på bröllopet och jag vet hur mina närmsta kommer klä sig iaf...med en "nättare" klänning så känns det som att man "smälter in" ist för att sticka ut, förutom att ingen annan lär ha vit klänning. Men ja, jag vill vara prinsessa helt enkelt! haha
Nej, jag har alltid varit anti mot att leka för mkt med mitt ansikte. Jag tar hand om det noggrant och gör regelbundna ansiktsbehandlingar. Men på senare tid så har det verkligen spårat ur. Minsta lilla förändringen i vardagen eller brist på sömn i mer än två dagar och jag vaknar med pizzafejs liksom! Och sen 3 dagar senare så kan det vara borta och så fortsätter det så... Har ju en kusin som är hudterapeut, men hon bor inte här, så det är svårt för henne att hjälpa eftersom man oftast behöver göra regelbundna besök! Aja, vi får se... Men kemisk peeling, berätta mer (om du har info så att säga)
ja jag håller helt med. längtar så tills min klänning är klar. ska bli så underbart att få hämta ut den. äntligen. i april någon gång blir den nog klar.
ja det förstår jag att det är jobbigt. jag hade sämre hy när jag var yngre men nu är det faktiskt helt okej. har typ aldrig finnar i alla fall. men sen å andra sidan så sköter jag inte mitt ansikte så bra så det är konstigt. men jag är av den tron att om man fokuserar för mycket på det så blir det värre.
Man blir liksom besatt av att bli av med det vilket framkallar mer. (Är lite konstig i min tro men jag lever helt mitt liv efter boken the secret) okej jag är knäpp men vad ska man göra. det fungerar. haha
men kemisk peeling ska tydligen vara bra för då får man upp all skit som ligger i porerna. det kan liksom vandra upp skit ur porerna flera dagar efteråt. äckligt men effektivt. har dock inte gjort det själv men tänkte göra det innan bröllopet. får se om jag gör det och inte är för snål.