• goli

Orientaliskt bröllop

Hej!

Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

• Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Mustikka
    Lavelii skrev 2013-02-27 22:43:11 följande:
    Ja, jag misstänkte också att det kan skilja sig lite mellan enstensringar och alliansringar tex. Men får väl göra som du och ta mig in till stan och testa olika ringar och prata med dem för att se vad de rekommenderar. 

Tror också att det är så med White one och La Sposa! Åhhhhh!! Ska bli sååå kul att få gå runt och titta på brudklänningar!!!! Lite ledsamt bara att mina bästa väninnor befinner sig i USA/England just nu och inte kommer kunna vara med Har dock världens bästa mamma och kusin, som säkert kommer skvätta en tår eller 10000000!! haha...
    Joo men gör det, det bästa är att fråga och prova så att storleken ska bli rätt! 
    ååååhh vad roligt blir lite avis, jag längtar till maj då jag får prova min. Köpte faktiskt min utan att ens testat den, blev så otroligt kär när jag såg den i en tidning och kunde inte låta bli.

Ett tipps ta med dig ett barn också 5-6 åringar dem är SÅ ärliga! Tog med mitt grannbarn också när jag prova olika klänningar, flickan var så ärlig : Typ NEJ den ee fuul, och frågar man är den här fin kommer ett : nää lite kanske! Och den bästa kommentaren var: den är fin framme men du ser lite tjockis ut i ryggen HAHAHA <3 Och hon sa faktiskt det som jag själv tänkte under provningen! M
  • Lavelii
    Pagnie skrev 2013-02-27 22:31:52 följande:
    Lavelli - trevligt att se dig igen. dock har jag ingen som helst aning om hur det är med storlekar och så. vet bara att jag har 16.5 på mina. 51 på förlovningsringen som är i ett annat mått.

för oss går det framåt. massa som är färdigt nu. känns som att alla bitar faller på plats. bokat hotell och har ju allt ordnat med olles nu.
    mest bara klänningen som ska bli klar nu :D
    Vad kul att höra!! Hur var det med din klänning nu (kanske har berättat innan eller så har jag kanske missat det i tråden) har du beställt eller sytt upp?

Ska ju kolla klänningar i helgen och bestämma mig för vilken bil vi ska boka. Dessutom försöka klura ut om jag ska lägga till en fotograf (i paketet hos Hallunda så ingår 2 kameramän och fotograf). Har två st som jag tänker på som jag VET är jätteduktiga! De som ingår i paketet har jag hört både bra och dåligt om...

Sen måste även jag börja fundera på hotell. Både för övernattning innan bröllopet och bröllopsnatten. och make up artist och frisör, som helst ska kunna komma och fixa mig på hotellet... :-/ Har en hel del att fixa fortf som ni ser... 
  • Lavelii
    Mustikka skrev 2013-02-27 22:56:54 följande:
    Joo men gör det, det bästa är att fråga och prova så att storleken ska bli rätt! 
    ååååhh vad roligt blir lite avis, jag längtar till maj då jag får prova min. Köpte faktiskt min utan att ens testat den, blev så otroligt kär när jag såg den i en tidning och kunde inte låta bli.

Ett tipps ta med dig ett barn också 5-6 åringar dem är SÅ ärliga! Tog med mitt grannbarn också när jag prova olika klänningar, flickan var så ärlig : Typ NEJ den ee fuul, och frågar man är den här fin kommer ett : nää lite kanske! Och den bästa kommentaren var: den är fin framme men du ser lite tjockis ut i ryggen HAHAHA <3 Och hon sa faktiskt det som jag själv tänkte under provningen! M
    hahaha! Helt rätt barn är ärliga!! Råkar faktiskt vara så också att jag kommer ha min ena lilla prinsessa ("systers"dotter/fasters dotter egentligen men hon är inte många år äldre än mig så vi tycker det låter sjukt skumt när jag kallar hennes barn kusiner!haha...) med mig förmodligen och hon är klockren ju!! Hon ger liksom bara en sne blick "Ärligt, menar du allvar???? ahaa... okeeej då...." då vet man att det är bara att ta av den! hahaha!!! <3 <3 
    Fast sen har jag ju en väldigt ärlig mamma också. Har alltid varit det också. Så hon är egentligen den bästa att gå med. Vem vill liksom se sin dotter gå ner för altaret i något som inte är fint eller sitter fint på en ju? Det blir nog bra!!

Va modigt av dig!!! Var beställde du den ifrån?? (Du har kanske skrivit det tidigare...)
  • kitkät
    Mustikka, 
    Jag tycker absolut att du ska köpa den ringen faktiskt. 4000 kr för en 0,50 ct är inga pengar alls! Det du kan göra om du känner att fattningen är för hög, är att du lämnar in den till en guldsmed som löder upp fattningen och sätter dit en annan, lägre fattning. Det är inte svårt och kostar runt 1000 kr. 
    Kör på den ringen tycker jag! Jag skulle gjort det, den är jättefin! 

Lavelii, 
    Vad gäller ringstorlekar så kan storleken skilja sig litegrann. Det man ska tänka på är att ju bredare ringen är desto mindre upplevs den som! 
    Och visst kan man justera storleken på en ring, men det beror helt på hur ringen ser ut, om du har diamanter på den, hur diamanterna sitter etc. 

Haha ringexperten talar! :) 
  • Mustikka
    kitkät skrev 2013-02-27 23:14:58 följande:
    Mustikka, 
    Jag tycker absolut att du ska köpa den ringen faktiskt. 4000 kr för en 0,50 ct är inga pengar alls! Det du kan göra om du känner att fattningen är för hög, är att du lämnar in den till en guldsmed som löder upp fattningen och sätter dit en annan, lägre fattning. Det är inte svårt och kostar runt 1000 kr. 
    Kör på den ringen tycker jag! Jag skulle gjort det, den är jättefin! 

Lavelii, 
    Vad gäller ringstorlekar så kan storleken skilja sig litegrann. Det man ska tänka på är att ju bredare ringen är desto mindre upplevs den som! 
    Och visst kan man justera storleken på en ring, men det beror helt på hur ringen ser ut, om du har diamanter på den, hur diamanterna sitter etc. 

Haha ringexperten talar! :) 
    Tack Kitkät ibland är du en räddare i nöden. Ju mer jag tänker på det desto mer vill jag ha ringen. Ringexperten har sagt sitt och jag ska därmed köpa den, är jag inte nöjd så kan jag bara justera lite. Jisses min pappa var en guldsmed han kan ju säkert sånt. Gillar dina kick in the ass meningar som får en att tänka om hahah!
  • Pagnie
    Lavelii skrev 2013-02-27 22:57:49 följande:
    Vad kul att höra!! Hur var det med din klänning nu (kanske har berättat innan eller så har jag kanske missat det i tråden) har du beställt eller sytt upp?

Ska ju kolla klänningar i helgen och bestämma mig för vilken bil vi ska boka. Dessutom försöka klura ut om jag ska lägga till en fotograf (i paketet hos Hallunda så ingår 2 kameramän och fotograf). Har två st som jag tänker på som jag VET är jätteduktiga! De som ingår i paketet har jag hört både bra och dåligt om...

Sen måste även jag börja fundera på hotell. Både för övernattning innan bröllopet och bröllopsnatten. och make up artist och frisör, som helst ska kunna komma och fixa mig på hotellet... :-/ Har en hel del att fixa fortf som ni ser... 
    den är beställd men ska sys in lite granna. men det kommer nog bli klart i april. :D
    ja vi bokade in två extra fotografer även fast det ingår för oss också.
    och som sagt hotell fixade vi idag så det känns skönt. bekräftade med frisör och make-up om att vi ska träffas 8:e maj och göra provuppsättning, och sminkning samt beställa mitt löshår.
    Känns som vi börjar bli klar med allt.
  • kitkät

För fler frågor om ringar, kontakta kitkät - ringexperten på tråden! Haha. 

När vi letade efter en förlovningsring till mig så läste jag på massor om ringar, träffade många olika guldsmeder och ställde massor med frågor, lärde mig allt om dom fyra "c:n". Så det här med ringar, det kan jag Skrattande

• Mustikka

Okej kitkät en fråga. TW/P vad innebär det? Det har något med diamanten att göra. Har ingen aninv vad det betyder fast att jag googlat lite.

• goli

Hej tjejer! Ledsen att jag inte varit aktiv, har läst lite om era ringdiskussioner men jag kan säga att där kan jag ändå inte bidra med något, är helt lost. Det enda jag kan säga är att den ringen du la upp bild på, Mustikka, ser verkligen jättevacker ut! Så om det är den du vill ha, kör på det. Och priset verkar riktigt bra också!

Kitkät, vet inte så mycket om märken på klänningar i butikerna förutom ett märke som finns på Drottningg Brud o Fest och det är Maggie Sottero. Sjukt vackra klänningar! Nu e jag jos min fästmans familj och hänger lite med hans föräldrar och två syskon. Han har två bröder och en syster men den ena brorsan e inte här, han pluggar oxå utomlands. Jätteskönt att bara slappa och umgås lite.

För övrigt kan jag bara säga att vi fick två glada besked. Det ena var att jag och fästmannen båda klarade vår tenta (puuuh så skönt!) och att vi har fått baåde sommarvikariat och AT i Sollefteå. Så två riktigt glädjande besked!

Pagnie, hemskt ledsen att det inte blev Eskilstuna! Blev väldigt hoppfull när jag fick mail om underläkarvik på ÖNH men sedan svarade han aldrig igen och då sökte vi inte ens AT eftersom vi prioriterar där vi får både sommarvikariat och AT. Så ja, verkar som att vi blir Sollefteå-bor! Väldigt högt uppe i norr men de har riktigt bra AT-utbildning och lönevillkor där så vi e superglada!

• goli

Lavelii, alltid bra att gardera sig med extra fotografer om man har möjlighet! Är så olika där och det är svårt att gå efter vad andra säger, alla har ju olika smak. Glad

Svar på tråden Orientaliskt bröllop