• goli

Orientaliskt bröllop

Hej!

Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

• Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • kitkät

Ursäkta alla mina inlägg, men jag har en liten fundering. 
    Vad tror ni är bäst, att sminkas först och sedan göra uppsättningen eller tvärtom? Hur ska ni göra?
    Hon på Make Up Store rekommenderade att göra uppsättningen först och sedan komma dit för sminkning, men eftersom jag ska sminkas kl 10, så blir det svårt att hitta en frisör som kan göra uppsättning kl 8 på morgonen typ.  

• Pagnie
    kitkät skrev 2013-02-25 10:51:33 följande:
    Ja, jag läste det precis. Men jag ska faktiskt ringa nu till Make Up Store och boka tid för brudsminkning. Sådant skrämmer mig inte! :) 
    Synd att hon fick dåligt bemötande, men jag fick jättebra bemötande när jag var inne i butiken på SKHLM och jag fick rätt prisuppgift!

Nu gäller det bara att hitta frisör - att det ska vara så svårt!  
    ja det där med frisör är svårt. jag är så glad att jag hittade en kombinerad. träffar henne den 8/5 nu.

jadu det där är svårt men jag tror faktiskt på det hon sa. håret först och sen sminkningen. jag vet inte hur min kommer göra då hon gör både och men det känns som att hon borde ta tag i håret först. det tar ju liksom längst tid.
  • kitkät

Jag ska försöka hitta en frisör som kommer hem till en istället, så kan han/hon komma tidigt! Om man ska göra bruduppsättning på salong så blir det svårt, för dom öppnar kl 10 och min tid hos Make up Store är kl 10, så då kan jag inte ta det innan sminkningen! 

Jag har fått nr till en av Make up Stores anställda, som jobbar i den butiken jag bokat tid hos. Men min kusin sa att om jag ringer direkt till henne så kan hon komma hem till en på bröllopsdagen. Så jag har skickat sms till henne, eftersom hon inte svarar, så vi får se :)

Det löser sig. Men det är så frustrerande bara! Jag blir inte klok på vem som är bra/inte bra. Hur vet man liksom?  

• Pagnie
    kitkät skrev 2013-02-25 12:18:55 följande:
    Jag ska försöka hitta en frisör som kommer hem till en istället, så kan han/hon komma tidigt! Om man ska göra bruduppsättning på salong så blir det svårt, för dom öppnar kl 10 och min tid hos Make up Store är kl 10, så då kan jag inte ta det innan sminkningen! 

Jag har fått nr till en av Make up Stores anställda, som jobbar i den butiken jag bokat tid hos. Men min kusin sa att om jag ringer direkt till henne så kan hon komma hem till en på bröllopsdagen. Så jag har skickat sms till henne, eftersom hon inte svarar, så vi får se :)

Det löser sig. Men det är så frustrerande bara! Jag blir inte klok på vem som är bra/inte bra. Hur vet man liksom?  
    du det där är jättesvårt. finns ingen chans att veta. därför jag är glad för att jag har två konsultationer innan.
    Men  nu sitter jag mitt uppe i och boka hotell. det är fan inte det lättaste. vet varken ut eller in. för egentligen behöver man ju inte ta det dyraste och finaste rummet eftersom man kommer dit sent och sen åker man på morgonen. Så hur ska man göra?
  • kitkät

Pagnie, 
    Ja, alltså eftersom ni kommer dit på natten och åker på morgonen så tycker jag inte heller att ni behöver ta det dyraste. Men det får ni känna efter själva. Vi kommer bo på hotell från fredag - söndag, eftersom vi gifter oss på fredag och då åker vi till hotellet efter bröllopsfesten på fredag natt. Så för våran del känns det som att man kan kosta på sig ett dyrt rum, för vi kommer sova där i två nätter har vi tänkt. 

• goli

Ja, jag läste tråden precis men helt seriöst... jag hade blivit misstänksam direkt och ringt igen efter några dagar eller åtminstone kollat deras hemsida. Var någonstans i Sverige tar de 300 spänn för en brudsminkning?? Verkligen tråkigt att hon blev så dåligt bemött men det är faktiskt ens eget ansvar att dubbelkolla allt sånt. Jag har själv haft dåliga erfarenheter av sånt och sedan dessa så dubbel- eller trippelkollar jag allt.

Kitkät, hade också tänkt att fixa håret först men om du inte kan så kommer det nog att lösa sig ändå. Det ska ju ändå vara hållbart smink så... Men om det är en tjej från make-up store och du betalar lika mycket som på salongen så borde du väl oxå få en provsminkning? För det ingår ju en konsultation i det priset innan bröllopsdagen!

Pagnie, det borde nog inte spela så stor roll vilket rum det blir MEN man vill nog inte ha ett litet och sumkigt, liksom. Men vad finns det för alternativ? Har inte själv hunnit kolla upp det än men ska ta tag i det efter tentan imorgon!

• kitkät

goli,

Ja, jag väntar på svar från hon som jobbar på Make Up Store, så ska jag se vad hon tar i pris etc. Hon är tydligen riktigt eftertraktad! När jag ringde till Make Up Store och bokade tid idag, så frågade jag om jag fick ha önskemål om vem som ska sminka mig? Då visste hon direkt vem jag syftade på "Ja, jag antar att du vill sminka dig hos Ritta?".

Men nu har jag i alla fall skickat sms till henne, så vi får se! Men jag behåller min tid i butiken, tills jag får svar på om hon har tid att ta emot mig hemma på bröllopsdagen eller inte! Men då är nästa problem, vilken frisör?

Jag tycker inte det här är kul längre! Hur ska man veta vilken frisör som är bra?
    Bashar (som Mustikka tipsade om förut) har jag mejlat via Instagram/facebook, för det är tydligen enda sättet att få tag på honom. Men han tar 2800 kr, det låter lite väl maffigt tycker jag. Men det kanske är ett normalt pris?  

• Mustikka

Vänta nu tar bashar 2800:- för en brudupsätyning???? Till mig sa han 3500:- hmmm 2800 är inte mycket han är ju verkligen duktig

• Mustikka

Vi ska bo på vandrarhemmet som vi bokat till gästerna. Det är supet mysigt och vi fick lyxrummet med jaquzzi höhö. Vi vill hellre vara nära med våra gäster och smekmånaden kan vi njuta av varandras sällskap :)

• kitkät

Mustikka,
    Tar han 3500 kr, för bara bruduppsättning? Ok, då går han fetbort som alternativ! Jag är inte ett dugg snål och jag skulle kunna lägga 3500 kr på en bruduppsättning, så det handlar inte om det. Det handlar om att det är sjuka pengar att lägga på en bruduppsättning. Jag tyckte 2800 kr lät mycket men överkomligt, men 3500 kr - det är lite väl mycket! 

Finns det jacuzzi på vandrahem? Det måste vara ett fint varandrahem då! :) Ligger det i Södertälje?
    Vi tänkte spendera bröllopsnatten i Södertälje, på något hotell. Eftersom vi ska gifta oss i Södertälje så har vi ingen lust att ta oss hela vägen till Sthlm innerstad på bröllopsnatten, även om det finns lyxigare hotell där.  

Svar på tråden Orientaliskt bröllop