• goli

Orientaliskt bröllop

Hej!

Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

• Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • kitkät

Jag ser att ni pratar ringar...

Själv så har jag en halvkupad solitärring med en diamant på 0,30 ct i vitguld som förlovningsring (egendesign). Och som vigselring ska jag ha en alliansring med två diamantrader, som denna ungefär (också egendesign): 

• kitkät

Mustikka, 

Jag förstår att du vill behålla ringen som förlovningsring med tanke på att den har ett sentimentalt värde, men samtidigt... Om du inte ÄLSKAR den så tycker jag att du ska leta efter en ring som ditt hjärta slår ett slag extra för! Den ringen som du fått av din far kanske du kan ha på ringfingret, på högerhand?
    Du tänker att du kan köpa en annan ring om du ändrar dig om några år, men då kommer den ringen inte ha något sentimentalt värde alls. Det blir bara en ring som du köpt i butik och satt på fingret som "vigselring". Jag tycker att en vigselring ska vara den ring som man sätter på sig på vigseln. Men det är bara jag kanske?
    Jag menar, om du inte känner dig säker på denna ring som du har nu, så är det i så fall bättre att titta efter en annan ring att sätta på fingret vid vigseln? Än att vänta några år, gå till en butik, välja ut en ring och sätta på sig den på en helt vanlig dag. Då är det ju inte längre en vigselring på riktigt. Så skulle jag känna i alla fall!

• Lavelii

Kitkät: Jättefin ring! Den jag vill ha (vill hitta alternativt designa själv) påminner ju om den men vill ha en rad bara...fast fortf den bredden.

Nu är Hallunda festvåning iaf bekräftad, sångare bokad (sen innan), kyrkan mer eller mindre bekräftad och på måndag bilen!!! SkrattandeSkrattande 
    Nu måste jag bestämma om jag vill ha den fotograf som tillkommer med Hallunda/Afram eller någon annan! Har några andra som jag vill kolla upp... Måste ju kännas bekvämt också med den fotograf som ska springa efter en hela dagen ju haha...

När fotograferas ni? Innan eller efter? Eller både och? Eftersom vi kommer ha kyrkan kl 19.00 (förmodligen) så känns de som att det blir ju alldeles för mörkt ute (och kallt!!! 26 oktober!!!) för att ta alla foton då. Afram föreslog både innan och efter... Jag bara tänker rent praktiskt hur det ska gå till...eftersom vi inte bor i sthlmområdet... (jag kommer förvisso vara där hos min moster, men inte han...)...Aja...som ni märker så kastar jag bara ur mig tankar nu...
    Tror dessutom brorsan fick en liten reality check nyss när jag smsade att lokalen är bekräftad, kyrkan också och "nu ska vi bestämma vilken bil som ska hämta upp mig och DIG och ta oss till kyrkan...det är ju du som ska lämna över mig hihi..."

Är så excited!

• Mustikka
    VEM HÄR LÄSER TILL LÄKARE??

Då har jag en fråga som jag inte får svar på genom nätet. Körtelfeber kan man få det om man opererat bort sina halsmandlar? Min fästman har det nu och han ser ut som en prickig salami med ont i hals och mandlar och är febrig. Han har typ varit sjuk i två veckor och jag har inte tack o lov blivit smittat. Men efter att han gick till läkaren så visade sig att det  var körtelfeber. Han glömde fråga om det smittar om man inte har halsmandlarna kvar. 

Usch vill verkligen inte bli sjuk :( speciellt inte om man ser ut som prickigkorv överallt med hög feber 
  • goli

Mustikka, ja man kan få körtelfeber även efter att opererat bort halsmandlarna. Viruset sätter sig inte enbart på halsmandlarna och tyvärr kan det fortarande smitta genom direktkontakt. Hälsa din fästman att inte överanstränga sig och att vila och dricka mycket!

• goli

Tjejer, ser att ni diskuterar mycket kring ringar här. Mustikka, tycker verkligen att din ring blir extra speciell eftersom det är din pappa som designat den! Tänk vad fint att ha den med sig resten av livet och att sedan låta den gå i arv! Jag hade nog aldrig tagit av mig den... Och det värdet kan man aldrig ersätta med någon annan ring!

Själv har jag en ring som jag har lagt upp bild på tidigare, det är en enkel i vitt guld med en diamant på. Tror att till bröllopet vill jag lägga på lite fler diamanter och min andra ring ska min fästman köpa till mig när vi förnyar våra äktenkapslöften om flera år. Det har han bestämt! Min ring är väldigt enkel men jag älskar den så och vill aldrig ta av mig den!

• Mustikka
    goli skrev 2013-02-22 16:39:14 följande:
    Mustikka, ja man kan få körtelfeber även efter att opererat bort halsmandlarna. Viruset sätter sig inte enbart på halsmandlarna och tyvärr kan det fortarande smitta genom direktkontakt. Hälsa din fästman att inte överanstränga sig och att vila och dricka mycket!
    Åhh tack för svaret {#emotions_dlg.flower}. har haft smått panik,hatar när man inte vet hur man ska hjälpa honom :(
    Hoooppas hoppas jag inte blir smittat, hitills har jag inte känt något iaf. peppar peppar!
    han har nog varit med om allt, först bihåleinflamation en dag efter antibiotika kuren det här. :( Min lilla gullegris har inte haft det lätt.

• goli

Lavelii, grattis till att ha bokat kyrka men framförallt Hallunda-lokalen! Yeay!!! Måste kännas riktigt skönt att ha det fixat, va? Jag kände så efter att vi bokat vår lokal. Först då kändes allt "riktigt"!!! Och oroa dig inte för resten, så länge du har lokalen så löser sig allt annat också!

Tjejer, tänkte frååga er en sak. Pagnie föreslog att jag skulle lägga till era datum i tilläggskommentarer till den här tråden. Som ni säkert redan sett så står Kitkäts, Pagnies och mitt redan där, men om ni vill kan jag gärna skriva in era datum oxå! Lite lättare att följa varandra då... Skrattande

• goli
    Mustikka skrev 2013-02-22 16:47:07 följande:
    Åhh tack för svaret {#emotions_dlg.flower}. har haft smått panik,hatar när man inte vet hur man ska hjälpa honom :(
    Hoooppas hoppas jag inte blir smittat, hitills har jag inte känt något iaf. peppar peppar!
    han har nog varit med om allt, först bihåleinflamation en dag efter antibiotika kuren det här. :( Min lilla gullegris har inte haft det lätt.
    Vad tråkigt att höra! Har själv haft körtelfeber så jag vet hur det är och att det tyvärr kan ta lång tid innan man blir helt frisk. Vi var väldigt noga med hygien samt personkontakt när jag var sjuk, vet inte hur mycket det påverkar när man bor ihop, men ingen i min familj blev smittad. Men risken finns ju tyvärr. Håller tummarna för att din fästman blir bra snart och att du inte ska bli sjuk!
  • Mustikka
    goli skrev 2013-02-22 16:51:21 följande:
    Vad tråkigt att höra! Har själv haft körtelfeber så jag vet hur det är och att det tyvärr kan ta lång tid innan man blir helt frisk. Vi var väldigt noga med hygien samt personkontakt när jag var sjuk, vet inte hur mycket det påverkar när man bor ihop, men ingen i min familj blev smittad. Men risken finns ju tyvärr. Håller tummarna för att din fästman blir bra snart och att du inte ska bli sjuk!
    Tack Goli <3 Det värsta är att alla vi trode det bara var allergisk reaktion så pussade ihjäl honom hela tiden, tyckte så synd om han att jag inte kunde låta bli o ge honom en kram och en puss. Nu är det sov i ett annat rum och hosta i armvecket. Får knapra i mig vitlök, det kanske dödar viruset, mamma tror ju stenhårt på vitlök haha så får testa på det! Läste här att det kan ta upp till 6 veckor innan smittan bryter ut! 
    Nej usch. nu till roligare saker!

Hur går all planering för er? på tal om ringar hit och dit fram och tillbaka daltandet så vill jag ha en annan. Hittade en nyss och den är enligt mig to die for!

Vad tycks? det är med 55 carats diamant och funderar på om de går att ha en slät ring till utan att den sticker ur. Den är lite skruvad där fram lr vad man nu än ska säga

Svar på tråden Orientaliskt bröllop