goli skrev 2013-02-22 22:35:49 följande:
Ojojoj, det låter modigt! Vi pratade om att spexa till vår första dans lite men ingen av oss har nog modet att göra det. Plus att det finns så många videor av folk som har gjort det på youtube att det kasnke blir lite tjatigt. Men vi tänkte att det kanske kunde vara en kul grej för våra gäster från iran. Men men... sen kom jag på att det kommer vara mitt i sommaren, jag kommer ha tillräckligt svårt att röra mig i min klänning så nu har vi bestämt att inte göra det.
Mustikka, glämde fråga dig en sak innan ang din fästman. Du skrev att han är prickig? Prickig som i utslag? Fick han det före eller efter körtelfebern? Vi träffade en patient som felaktigt blev diagnostiserad med bakterieinfektion, rättare sagt streptokocker så han fick antibiotika. Och antibiotikan kan i sig orsaka utslag. Men eftersom detta är en virusinfektion så får det helt enkelt gå över av sig själv. Väldigt få med körtelfeber kan behöva annan symptomatisk behandling. Och sen väldigt viktigt att han inte överanstränger sig, inte bra för mjälten. Efter min körtelfeber fick jag ont i vänster sida så fort jag ansträngde mig lite i flera månader efteråt. Fanns ingen som berättade sånt för en tioåring då...
Ju mer tipps detsto bättre. Det stämmer han fick massa utslag pga antibiotikan, fick bihåleinflamation innan och prickarna kom precis en dag efter hans sista antibiotikakur. Stackarn han ju inte ens ta andas och så kom något nytt! Haha du ska bara veta, han får knappt lämna sängen, matar honom tillochmed. Kanske överdriver men annars äter han inte, är väl lite mammig hehe.
Vi hade också tänkt på att spexa till vår dans, tror knappast någon syrian har gjort det men helt ärligt så vågar jag inte. Är väl för blyg under såna omständigheter PLUS som sagt så ska man kunna röra sig med klänningen också!
Ska ni dansa brudvals lr vanlig tryckare?