goli skrev 2013-05-03 21:03:48 följande:
Pagnie, vad säger din fästman om allt detta då? Har han pratat något med sin bestman om det? Ledsen att jag missade att vi tre var inloggade samtidigt! Hann inte se det innan jag loggade ut!
jadu. han har nu läst heeela konversationen och tycker att jag handlade helt rätt utifrån det. Att jag var lugn och sansad och inte skrev något onödigt så. Han hade ju argumentet att jag var svår att argumentera med annars men nu hade jag gjort det bra. Dock tycker han att jag skulle ha lagt mig eftersom jag märkte hur sur han blev och att han hade högt temperament. Så det blir jag grymt förbannad på. Så bara för att han har högt temperament så ska han få sin vilja igenom eller?
Nej det tycker jag verkligen inte. jag gav mig på väldigt många punkter så det där skulle han fan inte få. speciellt inte när han i början av konversationen sa att jag skulle ge honom ett datum. hade han sagt på en gång att han absolut skulle ha den helgen från början och kanske till och med hade hört av sig till mig när han började planera och boka saker så hade det varit en helt annan sak. Men jag kompromissade verkligen och gav han väldigt många helger.
Han kunde dessutom få den helgen om han bara tog lördag till söndag. men icke då.
Så blir lite arg som sagt på R som frågade om det verkligen var värt det och ja det är det. Och sa att han är sjukt irriterad på oss båda nu :S båda liksom vad har jag gjort. han tycker det är en onödig situation som jag hade kunnat undvika så idag är han billig.
Han tycker det är jobbigt att vi har skapat en situation som han måste lösa. Men nu gör jag helt enkelt så att jag låter den där jävla bestmanen vara till efter svensexan så vi inte får något mer bråk och skadar det och efter den så får vi se om han tänkt efter lite. Har han inte gjort det så får R ta och säga till honom att han måste se till att lösa detta annars kommer det inte fungera på bröllopet. Jag sa till R att endera får du säga till honom efter svensexan att han löser detta (om vi väntar så har han lite tid på sig att fundera på vad han sagt och gjort) eller så får han välja på sin bestman eller mig. väldigt enkelt. men jag är hård nu. han ska inte stå med oss i kyrkan och komma undan med det han gjort.
R tycker att jag bara ska släppa det dock för det är ju bara en dag jag ser honom. Ja den viktigaste dagen i våra liv.
Problemet är att R har så lätt att släppa allt. skita i saker och bara låta folk vara dumma i huvudet. önskar jag var sån också. Men tyvärr är jag inte sån och vägrar lägga mig ner och bli överkörd av alla.