• goli

Orientaliskt bröllop

Hej!

Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

• Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • goli

Känns som att jag bombar tråden nu men det var länge sedan Mustikka var inne o skrev. Någon som vet något om var hon håller hus?

• Pagnie
    Viola skrev 2013-05-09 14:00:22 följande:
    Pagnie,
    Jag menade såklart INTE att du ser ut som en clown...bara för att jag gör det när jag har mkt ögonsmink.Foten i munnen ...Kan bli lite fel ibland när man kommunicerar genom skrift. 
    haha nejdå jag tänkte inte alls så. ;) var lugn. Nej men hon gjorde det jättebra faktiskt. så jag är nöjd. jag tror nog alla ser ut som clowner med för mycket smink oavsett. så länge jag har rätt färger så gör det inget.

Nej jag har en halvuppsättning. hänger ner i ryggen. tror det blir jättebra faktiskt :D
  • Pagnie

goli jag tyckte om den sista uppsättningen faktiskt.

jag kommer ha en kombo utav dessa.

jag kommer ha att det ligger omlott så där som det gör på den första bilden. Alltså upptill. Men sen kommer det inte vara så brett som det är på den första utan det kommer vara smalt som det är på den andra.

Sen kommer jag dessutom ha blommor i. funderar på orkidéer.

Fram kommer jag ha en snebena och håret kommer inte ligga rakt upp rakt bakåt utan det kommer hänga lite på sidorna och sen bak och mitt bak kommer det vara toperat och mycket fluff liksom. hoppas ni förstår haha

• goli

Pagnie, förstår precis vad du menar och tror att det kommer bli jättefint! Såg en annan bild som en tjej la upp i den andra tråden som jag fastnade för också. Men jag tänkte ha allt uppsatt fast ha en bit som hänger ner ung som en hästsvans, lite som din andra bild. lite svårt att förklara! men här är bilden

Viola, hur långt har du kommit när det gäller smink och håruppsättning?
  • Viola

Goli,

Jag velar mellan heluppsättning och halvuppsättning...

Mina favoriter av de du lagt upp är definitvt bild nr 1 och nr 2 i första bildinlägget. Nr 2 är nog min favorit.

Jättefint, något sånt jag tittar på till mig själv.

Jag gillar dock halvuppsättningar, JÄTTEMYCKET! Men, jag vet inte om det är så praktiskt för min del. 

• Viola

goli,

Sista bilden med halvuppsättningen är såååååå fiiiinGråter 

• Lavelii

Wow. Nu har man varit borta ett tag och en massa som hänt!!

Skönt att du känner dig trygg och att det ordnat sig för din del Goli!
    Det är ju för jäkligt att det ens sker. Givetvis är det den mänskliga faktorn...men en så stor dag med så mkt förberedelser osv och sen få reda på att det är dubbelbokat. Jag hade gått i taket! 

Kitkät, va roligt att din klänning äntligen kommit!!! Så spännande!!! Och det kanske gläder dig lite när jag säger att jag ska behålla min klänning så som den är med spetsen. Var och provade den igen, slängde upp håret i slarvig bulle ala "uppsättning" osv haha... och nej, jag ville då inte ha den v-ringad alls! Du har rätt! Den kommer förstöras annars.

Pagnie, kul att höra att du är nöjd med MUA och frisören... Har ju bokat samma. Men inte varit på konsultation än. Ska boka en sådan tid med henne snart dock. Sätter hon i löshår till dig också?? 

Har spenderat några dagar i sthlm... försökt hitta brudskor. Både platta och höga... Hitta inte nåt alls! Skor överlag! Försöker hitta snygga pumps till min kusins bröllop om några veckor...hittar ingenting!!! Frustrerande. 

• kitkät
    goli,
    Jag håller med Viola - uppsättning 1 & 2 var absolut finast, jag tänker mig också något i den stilen faktiskt. 
    Om jag ska vara ärlig (vilket ni säkert märkt att jag alltid är), så gillar jag inte alls dom andra uppsättningarna som du la upp bilder på, dom känns "för mycket" och jag gillar inte när det hänger ner lockade slingor från en uppsättning.
    Men däremot så gillade jag halvuppsättningen väldigt mycket. Och eftersom du ska ha axelbandslös klänning så tycker jag det funkar med halvuppsättning, men har man axelband så tycker jag det är finast med helupsättning.
    Men hur är ditt hår? Mitt är väldigt tjockt, självlockigt och svårhanteligt så av den anledningen är halvuppsättning uteslutet för min del. Jag skulle bli orolig att fukten i luften och värmen i lokalen ser till så det utsläppta håret och lockarna förstörs, men du vet som när man har plattat eller lockat håret och går ut en fuktig dag och efter tre minuter så ser det ut som afrohår typ. Och tänk när man är varm och svettig i en varm lokal, då kan det inte vara så kul att ha massa hår hängandes på ryggen! 

Pagnie,
    Uppsättning 1 var jättefin tycker jag. 

Lavelii, 
    Jaaaa, nu känner jag mig lugn, jag tycker du har valt en jättefin klänning och det vore så dumt att förstöra den genom att göra den v-ringad när den är så fin upptill! Den ser så "viktoriansk" ut på något sätt.. Eller som jag & Viola försökte förklara förut, den ser "tung" ut (om du kan arabiska, så översätt tung direkt till arabiskan så förstår du vad jag menar). 

• Lavelii
    Goli, Håller också med om att 1 & 2 var finast! Instämmer även i det Kitkät sa om axelband/uppsättning. Är man baraxlad så tycker jag också det är superfint med halvuppsättning eller lockar a la Hollywood. Men hur praktiskt det är egentligen är en annan femma. Likt Kitkät oroar jag mig för hur halvuppsättning eller lockar hade sett ut efter stress, fukt, dans osv... (eller regn för den delen...gifter ju mig i slutet på oktober så det får jag väl räkna med lite!). Men annars tycker jag halv uppsättningar är jättefina.
    Kommer dock själv ha heluppsättning men jag letar fortfarande efter inspiration.

Kitkät, jag vet vad du menar med klänningen och håller med om att den ser väldigt viktoriansk ut. Min kusin sa att hon tycker den ser "royal" ut haha... och jag tycker att den är absolut breathtaking!
    Angående skorna, de var söta. Jag älskar ju ballerinas. Men tycker det är jättesvårt att hitta till bröllopet. Det jag har lite svårt för är att det är lack, men det är en smaksak! Annars ser de flesta ballerinas likadana ut ju, och du kan ha dem sen och under klänningen lär de inte synas. Men har du kollat på Ballerina Closet. Jag har ett par av deras ballerinas...(supersköna!). Mina är förvisso en kombination av grön/blå. Blå i hälen. Med en liten toffs framtill. Mockaimitation och läder inne. Jag vill minnas att de fanns i aprikos. Då kombinerat med två nyanser av aprikos. Jag var nära på att klicka hem de också. Jättesöta och fina. Samt väldigt bekväma.
    Nu var detta säkert 1 år sen men kolla in deras sida om du inte gjort de redan...
Svar på tråden Orientaliskt bröllop