• goli

Orientaliskt bröllop

Hej!

Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

• Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • goli

Pagnie, hur har du bestämt att sminket ska bli? Vilka färger? Berätta för oss nyfikna!

• Pagnie
    goli skrev 2013-05-08 20:00:12 följande:
    Pagnie, hur har du bestämt att sminket ska bli? Vilka färger? Berätta för oss nyfikna!
    haha kan lägga upp bild i morgon. men jag är ju vääääldigt ljus så det blir inte så skarpt. ljus ögonskugga i botten och sen lite mörkare i kanterna typ gråaktig/svart. blev jättesnyggt. inga markerande linjer och sen rosa läppar.
  • kitkät
    goli
    Har du hört något mer från marmar angående dubbelbokningen? Du verkar så lugn, jag hade fått panik om någon hade påstått att det skett för oss. Hur kommer det sig att du är så lugn? 

Jaaa, jag vill se bilder på din klänning! Det har jag väntat länge på! 

Pagnie,
    Kan inte du visa bilder på din provuppsättning & smink? Jag är så nyfiken! 

• kitkät

Och angående min drömklänning, jaaaaaaa det känns verkligen underbart att den redan är här! Jag som trodde att jag skulle få vänta till mitten av juli. 
    Nu längtar jag verkligen, speciellt med tanke på hur jobbigt det har varit med det för mig. Ja ni vet, att jag köpte fel brudklänning först och inte kunde släppa denna ur tankarna.. Och nu äntligen är den snart här! :)  

• Pagnie
    kitkät skrev 2013-05-09 00:31:52 följande:
    goli, 
    Har du hört något mer från marmar angående dubbelbokningen? Du verkar så lugn, jag hade fått panik om någon hade påstått att det skett för oss. Hur kommer det sig att du är så lugn? 

Jaaa, jag vill se bilder på din klänning! Det har jag väntat länge på! 

Pagnie,
    Kan inte du visa bilder på din provuppsättning & smink? Jag är så nyfiken! 

uppsättningen tog jag inge kort på utan bara sminket. för uppsättningen krånglade vi lite fram och tillbaka med för att få en idé av hur vi ska ha det. så löshåret måste i först sen innan det blir en riktig uppsättning. :D
    men sminket kan ni få se sen. ligger i sängen nu bara och orkar inte gå upp och hämta sladden. hihi
  • Viola
    Kitkät,
    Vilka sidor har du kollat? Det verkar vara en svår färg att hitta, finns så många olika nyanser av den. Jag sökte lite på "apricot", men det är så beiget/nude?? Ditt tema är mer åt det koralla enligt engelskan. Har du kollat Amazon.co.uk? Brandos? Shopstyle, har hjälpt mig i många sånna här lägen. 

Nu vet jag inte alls vilken stil du är ute efter och vilken prisklass, men jag gillade dessa, har skor från samma märke, jättebekväma. Är de tillräckligt aprikosa?Obestämd  

http://www.shopbop.com/gilliana-platform-pumps-pour-victoire/vp/v=1/845524441961024.htm?folderID=2534374302183603&colorId=12867&extid=affprg-3021243 
  • Viola
    Pagnie,
    Vad kul! Jag är också vääääldigt ljus, ser lätt ut som en clown när jag har för mycket ögonsmink. 

Ska du ha heluppsättning?

Kitkät,
    iiiii!! Vad kul att vi kommer ha beställt våra klänningar från samma butik!! Spånnande att din "the one" är här snart... 
  • Viola
    Pagnie,
    Jag menade såklart INTE att du ser ut som en clown...bara för att jag gör det när jag har mkt ögonsmink.Foten i munnen ...Kan bli lite fel ibland när man kommunicerar genom skrift. 
  • goli

Pagnie, ska bli spännande att få se din sminkning! Jag har också väldigt ljus hy men mörkt hår så gränsen mellan att vara översminkad och att vara sminkad så att det syns är hårfin... sen är det ju oxå olika beroende på dagsljuset och kvällsljus mm. Men make up-artisterna har ju erfarenhet så vu får nog lita på dem.

Kitkät, antar att jag är så lugn eftersom jag redan har upplevt detta en gång innan. Och då var jag allt annat än lugn. Chockad, ledsen, förbannad, förtvivlad... ja, hade lite sömnlöshet där innan det ordnade sig. Den här gången blev jag riktigt arg först eftersom jag trodde att det var ett tredje brudpar det handlade om. Men sedan ringde jag upp Danny direkt och han försäkrade mig om att det är vårt datum och vårt bröllop ska hållas den 3e augusti. Är hemskt ledsen för Marmars skull och jag hoppas att det löser sig för dem, vet hur hon måste känna sig. Sen kan jag tyvärr inte göra så mycket för att hjälpa henne. Vi har skickat ut alla inbjudningskort, vart på provsmakning av maten, bestämt menyn, bokat tid hos floristen och för provsmakning av tårtor och även bokat in DJ. Så ingen återvändo för vår del. Vad som har hänt och hur det blev dubbelbokat vet jag faktiskt inte och helt ärligt har jag ingen energi till att tänka på det. Danny lovade att allt är klart för vår del och jag litar på honom. Har så mycket annat också just nu, så mycket att fixa med för examen, diplom, nya jobbet, bostaden, köpa möbler mm. Plus att allting blir dubbelt så krångligt när man bor utomlands och ska försöka fixa allt härifrån. Men men... ska inte klaga! Är tacksam för allt det roliga vi har framför oss! Skrattande
    Förstår att du är extra glad över din klänning, speciellt med tanke på hur jobbigt det blev med din första klänning osv. Men nu är ju det också löst och snart har du din drömklänning hos dig!!!!

• goli

Tjejer, tänkte lägga upp lite bilder här av olika håruppsättningar. La upp dem i en annan tråd men skulle gärna vilja ha era åsikter oxå. Så svårt att bestämma mig!

Svar på tråden Orientaliskt bröllop