goli skrev 2013-01-12 21:19:55 följande:
Hahaha, vad gulligt av dig, tack ska du ha! Jag funderar på det fram o tillbaka. Saken e den att min fästman håller på att byta sitt efternamn just nu o ska ta sin mors efternamn, det är mer persiskt än det ha heter nu. Så jag vet faktiskt inte! Är du säker till 100 procent att du ska byta efternamn?
Om vi har! Jättemycket! det roliga e att vi kommer på så många flicknamn men inte alls många killnamn. Favoriterna just nu är Natalie, Amelie (min favorit, inte fästmannens), Melanie (hahaha, allt slutar typ på samma ändelse!). Och just nu smakar jag lite på flicknamnet Pilar. Tycker det e speciellt o vackert. Tror det e spanskt. När det gäller killnamn har jag fastnat lite för Damon men fästmannen gillar det inte alls, haha!
Vilka namn har ni diskuterat då?
yes jag är helt säker på att jag kommer byta. vill gärna ha samma och han tvärvägrar att byta. och jag tror det handlar lite om att han är ju född i sverige och så och han har inte så mycket av sina rötter kvar. så för min del spelar det ingen roll. :D
tycker du inte man ska ha persiskt elelr utländskt efternamn i sverige? :P
min sambo skulle aldrig byta sitt efternamn. jag kom med förslaget att vi byter båda två så båda får byta men icke.
oh ja vi har pratat massor men vi kommer bara fram till två nman som vi gillar. flicknamnet bestämde vi i typ januari -10 så det var ett tag sen. Som flicknamn kommer vi ha Parmida och som pojknamn kommer vi ha Dastan från spelet prince of persia.
Jag vill jättegärna ha kommentarer på detta då du är iranier och jag inte har någon koll alls. ;)