• linda 86

Är det någon som ska gifta sig i Borlänge??

Finns det några fler här som ska gifta sig i Borlänge 2013??

• Svar på tråden Är det någon som ska gifta sig i Borlänge??
  • Chicita
    Biographic skrev 2013-03-06 19:27:37 följande:
    Vad heter tjejen som delvis jobbar i sthlm med kändisar?
    Jag har inte hennes namn... Det brukar bara låta "jamen hon, ja hon är jätteduktig" om man ens nämner något om "den duktiga"... Flört
    En fd jobbarkompis går hos henne. Hon har gått där sen långt innan tjejen blev "berömd".
    Men hon säger att det är i princip omöjligt att få en tid. Hon själv har sina fasta tider, typ var 6:e vecka. Men om någon nagel går sönder eller så, så är det i princip omöjligt att få en annan tid...

• linda 86

Nu var det länge sen någon skrev hur går det för alla??

• JonnaDennis

Det går ganska bra, men har varit lite stillestånd på planeringen (går i vågor för mig:) Tärnklänningar klara, mina skor är klara, håller på och går in dem nu:) Klänningen har kommit men har inte haft tid att åka in och prova den än! Barnens kläder fattas bara skor. BG:s kläder klara.

Men en massa annat kvar. Måste boka tid med prästen och vaktmästare. Sy 84 stolsöverdrag. Köpa all dekoration.mm
    Shit känner att jag måste sätta fart nu, en massa jobb kvar att göra och bara fem veckor kvar! Är så dålig på att be om hjälp också. Alla säger att de gärna hjälper till och ändå ber jag inte om hjälp fast jag skulle nog behöva det nu. Måste skärpa mig:P Ska nog göra en checklista. Har gjort flera men bara för själva bröllops dagen och dagen innan...Hur går det för dig  Linda 86?

• linda 86

Det är lite samma här! Idag har jag varit och gjort beställningen på blommorna vi ska ha :) Ringarna är beställda och lämnade på gravering! Jag vill också ha stolsöverdrag istället för som tråkiga stolarna i lokalen ser mycket lyxigare ut, men vi har inte bestämt hur vi ska göra sy egna eller hyra, vad ska du göra med dina sen?? :) jag kommer på nya saker hela tiden, kan inte ens sova riktigt på nätterna. Är också dålig på det här med att be om hjälp men ibland måste man :) bokat tid med präst och vaktmästaren ska jag göra också är så drygt att man bara får ha lokalen i ett dygn jag har ringt och kollat om man kunde betala för fredagen och söndagen men det fick vi inte :( DRYGT!!!

• veronica84
    Biographic skrev 2013-03-06 19:27:37 följande:
    Vad heter tjejen som delvis jobbar i sthlm med kändisar?
    Hon heter Maria Gfrörer och är min kusin ;) Hon har en fb sida.

Älskade Moa & Linus <3
  • JonnaDennis
    linda 86 skrev 2013-04-25 18:45:01 följande:
    Det är lite samma här! Idag har jag varit och gjort beställningen på blommorna vi ska ha :) Ringarna är beställda och lämnade på gravering! Jag vill också ha stolsöverdrag istället för som tråkiga stolarna i lokalen ser mycket lyxigare ut, men vi har inte bestämt hur vi ska göra sy egna eller hyra, vad ska du göra med dina sen?? :) jag kommer på nya saker hela tiden, kan inte ens sova riktigt på nätterna. Är också dålig på det här med att be om hjälp men ibland måste man :) bokat tid med präst och vaktmästaren ska jag göra också är så drygt att man bara får ha lokalen i ett dygn jag har ringt och kollat om man kunde betala för fredagen och söndagen men det fick vi inte :( DRYGT!!!
    Nu har jag satt fart iaf, fått en massa avklarat denna veckan:) Jag tänkte sälja överdragen sen, hör av dig om du är intresserad...tänkte mig 10 kr/st:) Skulle ni också vara i församlingshemmet? Jag hade nämligen tänkt fråga om man fick komma in och duka på fre kväll! 
  • linda 86
    JonnaDennis skrev 2013-04-28 19:25:46 följande:

skönt :) jag kanske är intresserad hur ska du sy dom?? Vi ska vara i församlingshemmet, vaktmästaren sa att det inte var några problem att låna den tidigare men man var tvungen att prata med prosten som sa nej! :( jag tänker om man ändå får nyckeln på fredagen borde man väll kunna duka på kvällen! Du kan ju höra du med om vad dom säger!
  • linda 86

Blev lite fel med inlägget :)

• JonnaDennis

Ja det är konstigt att man inte får duka när man får nyckeln kvällen innan...Jag tänkte sy dem som den beskrivningen som finna här på BT av knoppalakan. De blir nog inga mästerverk direkt men bättre än de fula stolarna:) Men måste dit och mäta stolsryggarna så att de inte är för breda, om de är bredare än 48cm kommer det inte gå! 

Svar på tråden Är det någon som ska gifta sig i Borlänge??