• linda 86

Är det någon som ska gifta sig i Borlänge??

Finns det några fler här som ska gifta sig i Borlänge 2013??

• Svar på tråden Är det någon som ska gifta sig i Borlänge??
  • JonnaDennis
    linda 86 skrev 2013-02-13 19:00:11 följande:
    Vi har bokat den stora sviten på scandic det är bubbelbad i den också. Vi får checka in vid 12 men vi kunde ringa dagen innan och kolla om någon bodde där och om inte fick vi komma tidigare!
    Den har jag bott i tidigare, den är mysig med etage där sängen är en trappa upp:) Det enda jag tyckte var dåligt var att det inte fanns minibar. Bubbelbadet är för en person men vi fick plats två:)
  • JonnaDennis
    Chicita skrev 2013-02-13 19:31:31 följande:
    Jag har jobbat på Galaxen i 8 år, men inte senaste året så jag kanske kan hjälpa dig med lite frågor om det här. Glad

Bubbelbadkaret är för 1 person. Visst det går att vara 2 i det men det är inte en specificerad bröllopssvit så det enda som är riktigt anpassat för 2 är sängen. Soffgruppen känns lite mer som ett ställe att göra affärer på än att mysa i om dom inte bytt ut dom (skulle göras). Men om dom gamla är kvar så funkar det jättebra att sitta där och äta något gott på fredagkvällen om ni inte vill gå ner på Sportbaren (eller om ni går ner och hämtar upp mat därifrån Flört)
    Sängen är max 1 år gammal nu för dom köpte ny precis innan jag slutade. Och eftersom sviten hyrs ut väldigt sällan så skulle jag fortfarande kalla den för "ny".
    Minibaren ingår i Svitens pris men det är mest godis och läsk.

Jag skulle ha skickat maken att checka in och lämna övernattingsväskor osv innan vigseln (medans du är hos frisören).
    Hör också med dom om dom har kvar "kom tidigt-pris" vilket innebar att man kunde checka in dagen innan för 495:- (gällde vanliga rum men om inte sviten är uthyrd på fredagen så kanske ni kan få den en natt till för under tusenlappen i alla fall och då har ni ju möjlighet att utnyttja relaxavdelningen med superbra massagestol och stor bubbelpool på fredagskvällen och bara varva ner.
    Det brukar också gå att lägga till sen utcheckning ända till 16 på söndagen för bara 200:- om dom inte har tagit bort det nu. 

Något annat som väldigt få utnyttjar är möjligheten till att få frukost på rummet.
    Det behöver förbeställas (så dom vet vad ni vill ha, det går helt enkelt inte att få med en full frukostbuffé upp på rummet). frukostvagnen får man när dom har stängt matsalen på morgonen (alltså efter 10, men vem är vaken tidigare när man gift sig dagen innan Tungan ute) Och om inga priser ändrats där heller så kostar det 90:- att få upp frukosten.

Köket är också duktiga på att göra VIP-brickor med uppskuren frukt och sånt. Och en mindre VIP är inte dyr att beställa. Den ställs upp vid sista skiftbytet runt 22 så att vinet fortfarande är kallt (om ni vill ha vitt mousserande) när ni kommer tillbaka på natten.

Om du har fler frågor så fråga bara Glad 
    Tack för all info:) Super bra, nu har jag mer koll. 
  • JonnaDennis

Jag var också på mässan, trodde det skulle vara lite fler utställare men den var ju bra för det priset och goodiebagen var ju bra:)

Blev så gad för jag hittade min ring som jag tänkte beställa på nätet, men nu tänker jag köpa den hos Guldsmedjan ist:) känns bättre än att beställa från nätbutik...

• linda 86

Vi ska också löpa ring därifrån där kan man ju även special beställa hur man vill ha ringen! :)

• linda 86

Idag skickade vi ut inbjudningarna :)

• MariaochDaniel
    linda 86 skrev 2013-02-18 08:19:13 följande:
    Ja den med choklad är jätte god! Vi tänkte ta den först men sen så tog vi en med hallon istället tror att chokladen blir lite mastig när man har ätit en tre rätters middag innan :) jag vet inte om dom kör ut vi ska hämta tårtan själva iallafall. Vi gifter oss den 20 juli. Ska ni gifta er i Falun?. Vi gifter oss i Torsångskyrka kyrka och har sen festen i församlingshemmet bredvid.
    Vi ska "bara" ha tvårätters så då tycker jag att man kan ha en mastig tårta. =) Och vi som älskar choklad, så...Ibland måste mana ju få bestämma helt själv och inte bry sig om vad alla andra tycker/tycker om. Ja vi gifter oss i Falun, i Vika kyrka. Fick ni förresten ett fast pris på tårtan? Jag tänkte eftersom de har timpris på dekorationerna.
  • linda 86

Nej men hon trodde att det skulle ta mellan 1 och 1,5 Tim med dekorationerna och då kommer tårtan kosta ca 3000! Har varit runt och kollat priser på andra ställen och ALMAs hade nästan det bästa priset per bit.

• JennieG

Hej Borlängebrudar!

Någon som vet vart man bäst och enklast gör en fransk manikyr i Borlänge? Pris?
    Har inte bott i Borlänge på många år så jag har tyvärr ingen koll på utbudet. Vill minnas att jag någon gång sett något ställe på nedre plan i kupolen men vet inte om det finns kvar och om de är bra.

Jag har egna långa naglar så jag vill inte ha några gelé eller lösnaglar men gärna en fin manikyr och lackning.

Tacksam för förslag!

• Chicita
    JennieG skrev 2013-03-01 11:09:17 följande:

Hej Borlängebrudar!

Någon som vet vart man bäst och enklast gör en fransk manikyr i Borlänge? Pris?
    Har inte bott i Borlänge på många år så jag har tyvärr ingen koll på utbudet. Vill minnas att jag någon gång sett något ställe på nedre plan i kupolen men vet inte om det finns kvar och om de är bra.

Jag har egna långa naglar så jag vill inte ha några gelé eller lösnaglar men gärna en fin manikyr och lackning.

Tacksam för förslag!

Dom i Kupolen är världelösa.
    Dom slaktade mina nagelband totalt, jag hade stora sår på fingrarna flera veckor efter att jag hade varit dit.
    Naglarna blev väldigt klumpiga också.

Mitt emot Systembolaget finns en liten salong som drivs av två Thailändska tjejer. Dom är rätt ok. Jag gjorde mina till bröllopet där och jag fick i alla fall inga sår och dom var inte alls så klumpiga som dom från Kupolen.
    Minns inte vad salongen heter dock. Men det borde ju gå att få fram på något sätt.

Det ska finnas en tjej som alla pratar om (men ingen har sett *typ*) hon jobbar delvis i Stockholm med kändisar. Och det är tydligen lång väntelista för att få komma till henne.

Men dom mittemot Systemet kan jag rekommendera i alla fall.
    Jag blev nöjd Glad
  • Biographic

Vad heter tjejen som delvis jobbar i sthlm med kändisar?

Svar på tråden Är det någon som ska gifta sig i Borlänge??