• linda 86

Är det någon som ska gifta sig i Borlänge??

Finns det några fler här som ska gifta sig i Borlänge 2013??

• Svar på tråden Är det någon som ska gifta sig i Borlänge??
  • linda 86

Tycker jag med! :) Här går det bra tycker jag klänning beställd hår och make bokat catering klar lokal och kyrka bokat Och så en massa små saker fixade hur går det för er?

• JonnaDennis

Vi ska gifta oss iTorsång kyrka 1/6 ska även ha festen i församlingshemmet efteråt.
    Blir lite orolig nu när jag läser era inlägg. Jag fick information om att vi kunde söka tillstånd att servera vin till maten och det har jag gjort och fått svar att det är ok. Men kan de helt plötsligt ändra sig sen då?

• linda 86

Vad roligt! Vi söker inga tillstånd förutom att jag frågat dom i församlingshemmet! Vi har varit på bröllop där tidigare och det har inte varit något problem med att dom serverat i dom flesta fall tror jag att man har alkohol på bröllop :)

• linda 86

Det jag tycker är drygt med att vi ska vara i församlingshemmet är att man bara får ha det i ett dygn känns som det blir tajt med tid!

• JonnaDennis

Ja det blir väldigt stressigt, men vi får förbereda en massa och ha mycket folk som hjälper till. Vi har inte nån avancerad dukning heller så det ska nog gå braGlad

• linda 86

Ja man får vara några! Vi tänker ha en städfirma som kommer och städar ur efter festen, vad ska ni ha för mat?? Har du köpt/ hyrt klänning??

• JonnaDennis

Har sådan tur att min syter jobbar för ett catering bolag så hon fixar maten åt ossGlad Jag har beställt en klänning från Alexandras i torsdags så väntar med spänning...de trodde att jag skulle köpa balklänning när vi kom in, hehe ser tydligen ut att vara 19 då, tar man ju som en komplimangTungan ute Va skönt med firma som sköter städningen, jag tror mamma och mormor får fixa våran städning...

• JonnaDennis

Vi ska ha buffé glömde jag skriva. Ni då? 

• linda 86

Vad bra för er! Vart jobbar hon då?? Vi har tagit catering från kök Nyström, klänningen och näbb klänningen har jag också köpt hos Alexandras dom är väldigt trevliga där! Tårtan har jag beställt från ALMAs café. Jag har beställt Tärn klänningar från jenjenhouse, men har inte fått dom än! Ska ni ha något band som spelar på festen?.

• linda 86

Maten vi ska ha är skaldjursfyllt Laxknyte, Hängmörad oxfilé med potatisbakelse, jordärtskockpure och rödvinsås till efterrätt blir det jordgubbscheescake

Svar på tråden Är det någon som ska gifta sig i Borlänge??