• linda 86

Är det någon som ska gifta sig i Borlänge??

Finns det några fler här som ska gifta sig i Borlänge 2013??

• Svar på tråden Är det någon som ska gifta sig i Borlänge??
  • linda 86

Ja visst är det knepigt vi är nog iallafall intresserad av dom :)

• JonnaDennis
    linda 86 skrev 2013-04-29 07:08:25 följande:
    Ja visst är det knepigt vi är nog iallafall intresserad av dom :)
    Var och mätte stolarna igår...de är för breda så det blir inga överdrag. Så tråkigt. Det fanns inte tillräckligt många utan armstöd heller. 
  • linda 86

Vad tråkigt! Frågade du om ni fick duka tidigare?? Ska ni hyra dukar där??

• JonnaDennis

Ja vi frågade, men skulle ju också prata med nån annan präst/prost vad hon nu hette. Men orkar inte krångla. Vi får mycket hjälp så det går säkert bra om vi förberder så mycket vi kan. Vi får låna dukar från min systers jobb, annars hade nog jag hyrt dukar från församlingshemmet. Hur går det för er annars? Vi har träffat präst, köpt allt till dukning, beställt ring m.m. Är mest små pyssel kvar, typ skriv ut bordsplacering, festprogram...

• linda 86

Okej, Ann-Gerd Jansson heter hon. Det går bra för oss har ju lite längre tid kvar än er men det mesta känns ganska klart :) hörde prästen av sig till er?? Vi har inte träffat våran än?? Vilken ska ni ha?? Jag hämtade ut våra ringar i fredags är så nöjd!! Håller nu på och skissar lite på bordsplanering och festprogram, vad har ni med i erat??

• Chicita

Ann-Gerd är en bra präst i alla fall. Hon är inte sådär "mossig" som man kan tro att många präster är.
    Men hon är strikt.
    Hon sa nej till att vi skulle få komma in tidigare i lokalen först. Det var bara efter att jag blev väldigt ledsen och upprörd pga att vi först hade blivit lovade av en av kyrkvaktmästarna att det var ok att komma in tidigare som hon gav med sig och kompromissade så vi fick några timmar på fredag kväll.
    Jag förstår ju tanken att det ska vara lika för alla. Om en får komma in tidigare i församlingshemmet, får ha alkoholservering eller städa på söndagen så vill ju alla det.
    Och eftersom dom förmånerna inte sköttes så har dom sagt nej till alla nu.

Hur som helst så är hon bra som präst.
    Även våra gäster sa att dom tyckte om henne Glad 

• Chicita

Jo.... förresten angående stolsöverdrag till stolarna i Torsångs Församlinghem så kan jag rekommendera att göra som vi gjorde (fast vi hade färgade remsor då och inte så bredag och långa).
    Klipp till och fålla breda remsor och bara lägg över stolarna.
    Från golvet, över ryggen, sitsen och tillbaka ner på golvet.
    Sen kan man knyta ett band runt ryggstödet om man vill hålla dom lite på plats.

VI resonerade dock så att det var viktigast att det såg rätt ut när folk kom och satte sig. Om det åkte ner på golvet sen så var det helt ok Flört 

• linda 86

Ja jag ringde och pratade med henne för jag frågade först vaktmästaren och han sa att han inte såg några hinder med det men att jag skulle ringa henne först! Jag tycker ändå man kan få duka på fredag kväll om det inte är några folk där, men det är väll som det är! Alkohol servering fick vi skicka ett mail till en annan präst om hur mycket vi skulle ha. Vi ska iallafall ha städare som kommer vid 5 tiden på söndag morgon så det ska väll funka :)

• JonnaDennis
    linda 86 skrev 2013-05-06 20:20:50 följande:
    Okej, Ann-Gerd Jansson heter hon. Det går bra för oss har ju lite längre tid kvar än er men det mesta känns ganska klart :) hörde prästen av sig till er?? Vi har inte träffat våran än?? Vilken ska ni ha?? Jag hämtade ut våra ringar i fredags är så nöjd!! Håller nu på och skissar lite på bordsplanering och festprogram, vad har ni med i erat??
    Nej vår präst hörde inte av sig, vi ringde och bokade tid. Vi har Kerstin Reinerstedt, verkade riktigt bra. Vår bordsplacering är klar, likaså festprogrammen, måste bara skriva ut allt. Vi har lite olika, menyn, sagt av barn om bröllop, bingo, jag älskar dig på olika språk mm. På bröllopsguiden har de medlemmar som lagt ut sina festprogram, där hittade jag massa kul att ta med. 
  • linda 86

Okej då kanske man ska ringa prästen snart då! Har ni varit i kyrkan och tränat??

• JonnaDennis

Vi ska ha genomgång dagen innan. Prästen erbjöd inte genomgång, utan vi fick fråga efter det. 

• linda 86

Okej! Nu är det väll inte så långt kvar för er?? Börjar ni bli nervösa??

• JonnaDennis

Ja lite faktiskt:) och nu är både svensexa och möhippa avklarade:) har varit i blge idag och fixat lite, så nu är det mest bara finslipning kvar:)

• linda 86

Åå vad roligt :) vad fick ni göra??

• JonnaDennis

Ja det var super kul:) min blivande fick spexa lite på stan, lära sig typ stripp dans, ICE m.m. Jag blev kidnappad, spex på stan, samt kryssning med uppdrag....

• linda 86

Okej, låter roligt :) jag börjar på att bli lite nervös för att det ska komma snart!

• JonnaDennis

Ja det har jag med varit, men som tur var så är min syster som ordnade allt väldigt lik mig, så hon tänkte mycket på hur hon själv skulle vilja ha det:)

• linda 86

Man får hoppas att dom är snälla mot mig också! :) har ni fixat allt klart nu??

• JonnaDennis

Nej inte än, vet inte riktigt vad jag ska göra...har nog hamnat i en svacka igen. Jobbar mycket och tidiga mornar så är väldigt trött. Men det är inte mycket kvar. 

Svar på tråden Är det någon som ska gifta sig i Borlänge??