• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • BeautifulPink

Vi ska gifta oss antingen i år eller nästa år. Men har redan börjat kolla på ringar. Vi ska även byta ut våra förlovningsringar. De vi har nu är av titan och rätt breda. Sambons ring sitter fast på fingret så han ska såga av sig den framöver - går absolut inte att få av den. Min är nästan för liten och jag har tappat bort den nu. Men vi firar fem år i sommar så tycker att det passar bra att byta till något ännu finare.

Hittat en vigselring som jag är riktigt sugen på.

• CoG
    fabel skrev 2013-05-15 20:04:23 följande:

Här är min förlovningsring. Glad

Och den här bilden av våra ringar har ringdesigner tagit. 

Riktigt snyggt med hamrade ringar!
  • mct73

Här är mina i rött och vitt guld.

• Clariza
    Hannaskarlsson skrev 2013-05-15 00:11:48 följande:
    Man blir ju helt till sig i trasorna av alla vackra ringar!

Hade verkligen behövt lite råd angående vigselring...

Våra förlovningsringar är i stål och det ångrar vi nu, så vi kommer att byta ut dom till vanliga enkla släta guld ringar. Nu undrar jag som egentligen inte är någon direkt "guldmänniska"  om det skulle se tossigt ut med en silver ring som vigselring? Dock är den jag funderat på inte i enbart silver utan innehåller väldigt mkt stenar..
    Vi kommer också att ha en silverring (förlovning) och en guldring (vigsel). Jag tycker det är jättefint och man kan ju välja ringar som matchar varandra. Jag brukar använda två armband tillsammans som är likadana men där ena är i guld och andra i silver och det passar :) 

Lycka till! 
  • TFW

Ela skrev 2013-05-14 10:13:56 följande:Min ring har kommit!! Älskar den!!Har hittat en jag tror passar till, ska byta ut förlovningsringen. Lägger dessa bilder sist. Kom gärna på åsikter :)Vitguld - 0,50ctTilltänkt förlovningsringen. 0,20ct Vitguld. Gillar det anika stuket =) Var har du köpt den och vad fick du betala? Jättevacker!

• TFW

Det blir nåt fel när jag försöker citera..ingen aning varför..  Jag har citerat Elas inlägg, allt har blivit ihopskrivet. Ela; Jättevacker ring!! Var har du köpt den och hur mycket fick du betala för den? =)   

• Hannaskarlsson
    Clariza skrev 2013-05-19 00:29:57 följande:
    Vi kommer också att ha en silverring (förlovning) och en guldring (vigsel). Jag tycker det är jättefint och man kan ju välja ringar som matchar varandra. Jag brukar använda två armband tillsammans som är likadana men där ena är i guld och andra i silver och det passar :) 

Lycka till! 
    vad kul att höra att det är fler än vi som vill blanda. var lite orolig för hur det skulle se ut. Men det verkar som att jag börjar ge med mig gällande  guldringarna, har proppsat på att jag isåfall inte vill ha dom i 18K utan hellre 9 eller 14. Det sägs att dom inte blir lika "guldgula" då vilket jag känner mig helnöjd med.

Funderar på om man ska gravera på utsidan av ringen, men är lite fundersam på vad skillnaden är på utvändig gravyr   och fräst utvändig gravyr? Någon som vet?
  • confuzed86

HJÄLP! De e så svårt att välja vigselring! Vi har beställt nya förlovningsringar i titan. Guld i ytterkanterna och sen ser det typ ut som frostat i mitten. Den är 5 mm bred. Funderar på en silverring med stenar runt hälften på 1,5 mm bred. Blir den för fjuttig till?? Vad tycker ni??

• Hannaskarlsson
    confuzed86 skrev 2013-05-19 20:40:01 följande:
    HJÄLP! De e så svårt att välja vigselring! Vi har beställt nya förlovningsringar i titan. Guld i ytterkanterna och sen ser det typ ut som frostat i mitten. Den är 5 mm bred. Funderar på en silverring med stenar runt hälften på 1,5 mm bred. Blir den för fjuttig till?? Vad tycker ni??
    Jag hade lätt kunnat tänka mig en smalare ring till om den har stenar:)  
    Det hade jag i tanken först. Men jag ångrade mig, eftersom jag förmodligen skulle ångra mig om jag skulle ta stenar på ringen. Det är jätte fint, men inte typiskt jag :)

Om du tycker om ringen och kombinationen så är det inget att tveka på:)  
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013