• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • Long distance runner
    Tidbell skrev 2013-05-21 20:57:42 följande:

Mina ringar. Gifter oss den 6/7. Vänligen ignorera mina prinskorvar till fingrar Oskyldig
    Kul med rosa stenar!
  • tagetuss

Tidbell skrev 2013-05-21 20:57:42 följande: Mina ringar. Gifter oss den 6/7. Vänligen ignorera mina prinskorvar till fingrar Åh vad fina! Får man fråga vari den översta ringen kommer ifrån och vad den kosta? Är det vitguld? Är stenarna rosa?

• Juli2013

Åhh igår köpte vi äntligen min vigselring, så roligt! Dessvärre fick vi samtidigt lämna in våra förlovningsringar för att de ska putsas och graveras och sedan får vi hämta ut alla samtidigt om en månad! Så nu är vi ringlösa, till och med min blivande tyckte det kändes naket och tomt utan ring, han som aldrig haft någon förr :)

• Juli2013

För göteborgare kan jag verkligen tipsa om Wranges på redbergsvägen, så duktiga, proffsiga, hjälpsamma, kompetenta. Just nu har de dessutom 10% rabatt plus att man får ett presentkort för framtida inköp, om man köper förlovningsring eller vigselring.

• Catelicat
    lillsaris skrev 2013-03-04 08:37:56 följande:

Den släta ringen är förlovningsringen, den andra är blivande vigselringen som jag tyvärr får ha på mig först i April ;)
    Jättevacker vigselring! Var hittade du den?
  • Hoffsennanen Tottoplex
    Juli2013 skrev 2013-05-22 13:23:33 följande:
    För göteborgare kan jag verkligen tipsa om Wranges på redbergsvägen, så duktiga, proffsiga, hjälpsamma, kompetenta. Just nu har de dessutom 10% rabatt plus att man får ett presentkort för framtida inköp, om man köper förlovningsring eller vigselring.
    Av ngn anledning får jag mail från dem lite då och då! Hur ligger de i priser? 
  • sjuttondeaugusti
    Hannaskarlsson skrev 2013-05-20 21:48:39 följande:
    ååh så fina!
    Vad har du för bredd på ringarna?
    Sitter och velar fram och tillbaka vad jag ska välja och dina såg riktigt bra ut. 
    Förlovingsringen är 4mm och vigselringen 3mm! Tycker själv det är fint att ha olika bredd på ringarna, även om det bara är 1mm som skiljer gör det stor skillnad på fingret :) 
  • Juli2013

De ligger nog rätt "normalt" i pris, tex. Schalinsringar har ungefär samma pris överallt, de har däremot väldigt stort utbud och ringar i alla prisklasser, man fick sätta sig ner vid ett bord med en säljare och så tittade hon på förlovningsringar och frågade lite vad man gillar och sedan hämtade hon massor med förslag, vi satt där typ 3 timmar och man kände det som att hon hade all tid i världen och att just mitt ringköp var det mest spännande i världen :)
    Och 10% ger ju lite rabatt trots allt... :)

• Juli2013

jag skulle skriva att hon tittade på våra förlovningsringar, och kom sedan med massa förslag på vad som kunde passa, i alla prisklasser. Från ett par tusenlappar och upp emot... Ja det värsta var någon för typ 50000. Hon vågade väl inte hämta dyrare :)

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013