• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • confuzed86
    Hannaskarlsson skrev 2013-05-19 20:56:09 följande:
    Jag hade lätt kunnat tänka mig en smalare ring till om den har stenar:)  
    Det hade jag i tanken först. Men jag ångrade mig, eftersom jag förmodligen skulle ångra mig om jag skulle ta stenar på ringen. Det är jätte fint, men inte typiskt jag :)

Om du tycker om ringen och kombinationen så är det inget att tveka på:)  
    jag har testat kombon innan men med en ring på 3mm. tyckte det var fint men inte wow då det bara var några ynka stenar. jag trivs med lite bling bling (dock ingen större sten som fastnar i saker). jag har fått upp ögonen för 2st olika ringar den ena på 1,6mm och den andra på ca 2mm.. får testa och se och hoppas att någon av dem faller mig i smaken ;)
  • sjuttondeaugusti

Så här kommer mitt ringfinger se ut från 17:e augusti i år :)
    Båda ringarna kommer från Schalins och vigselringen är från serien Rehn. 0.25ct på stenen!
    Mycket nöjd!

• fabel
    CoG skrev 2013-05-18 19:30:40 följande:
    Riktigt snyggt med hamrade ringar!
    Dom är faktiskt inte hamrade, utan grovt filade. :) Kollade även på hamrade ringar men vi tyckte "bucklorna" eller vad man nu ska kalla det var för små så det knappt märktes.

www.elindesign.se/Default.aspx 
  • Hannaskarlsson
    sjuttondeaugusti skrev 2013-05-20 20:52:02 följande:
    Så här kommer mitt ringfinger se ut från 17:e augusti i år :)
    Båda ringarna kommer från Schalins och vigselringen är från serien Rehn. 0.25ct på stenen!
    Mycket nöjd!

ååh så fina!
    Vad har du för bredd på ringarna?
    Sitter och velar fram och tillbaka vad jag ska välja och dina såg riktigt bra ut. 
  • stoppamigjuni

Mina ringar i vitguld! Den bredare är min förlovningsring och diamantringen är min blivande vigselring.
  • Hoffsennanen Tottoplex
    stoppamigjuni skrev 2013-05-21 20:44:11 följande:

Mina ringar i vitguld! Den bredare är min förlovningsring och diamantringen är min blivande vigselring.
    Jättefina! Letar sj efter en enstensring men allt med diamant kostar skjortan..vad har du för storlek på diamanten?
  • Tidbell

Mina ringar. Gifter oss den 6/7. Vänligen ignorera mina prinskorvar till fingrar Oskyldig
  • stoppamigjuni
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2013-05-21 20:52:04 följande:
    Jättefina! Letar sj efter en enstensring men allt med diamant kostar skjortan..vad har du för storlek på diamanten?
    Tack! :)
    Min diamant är 0.40ct stor. Ett tips är att göra som jag och kolla på olika pantbanker efter en sten du gillar. Det blir ofta mycket billigare och behöver inte vara sämre på något sätt!
    Det kan dock bli dyrt att sätta in den i en ny ring..
    En guldsmed sa de att det skulle kosta runt 8000, bara arbetet att sätta in den i en ny ring..
    Hade sån tur att jag hittade några som gjorde det lika bra för halva priset :)  
  • Hoffsennanen Tottoplex
    stoppamigjuni skrev 2013-05-21 21:07:46 följande:
    Tack! :)
    Min diamant är 0.40ct stor. Ett tips är att göra som jag och kolla på olika pantbanker efter en sten du gillar. Det blir ofta mycket billigare och behöver inte vara sämre på något sätt!
    Det kan dock bli dyrt att sätta in den i en ny ring..
    En guldsmed sa de att det skulle kosta runt 8000, bara arbetet att sätta in den i en ny ring..
    Hade sån tur att jag hittade några som gjorde det lika bra för halva priset :)  
    Okej bra att veta! Får väl ta en Fantomen ring om jag inte hittar ngn till slut
  • stoppamigjuni
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2013-05-21 21:09:50 följande:
    Okej bra att veta! Får väl ta en Fantomen ring om jag inte hittar ngn till slut
    Haha! Nejdå, det löser sig nog ;) Annars kan man ju alltid köpa en slät och sätta i en sten längre fram
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013