• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • Js Fästmö
    Victoria skrev 2013-05-08 17:50:42 följande:
    När jag skulle välja ut min vigselring hade jag absolut ingen tanke på en sån ring som jag sedan valde. Men när jag väl tog på den så fastna jag helt och hållet för den. Fast jag inte ville ha en ring med "utåtstående diamant" eller ha mycket bling bling

Nu kan jag knappt bärga mig tills jag får hämta den och framför allt bära den!!

Härligt, precis den känslan man ska ha när man får på sig sin ring.

Jag trodde altid jag skulle ha en kantig sten med krusiduller, men föll för något helt annat - tokigt så det kan bli. Men man ska gå på magkänslan.

• Sparriskarro
    FrökenCitron skrev 2013-05-07 20:44:18 följande:
    Detta är min förlovningsring tillsammans med min blivade vigelring (ärvegods). 

Men vigselringen ska göras om, vi har talat med en guldsmed så eventuellt blir det en diamant på ringen så där klassiskt.

Brud anno 2013
    Jag har samma förlovningsring som du. Älskar den men det har varit sjukt svårt att hitta en vigselring till den tycker jag... Gillar din kombo dock Glad Det kommer bli bra oavsett som du sätter en sten i vigsel eller förlovningsringen. ska du ha fler än en sten rekomenderar jag att sätta den i Vigselringen för det kan se lite snett ut om den sitter i förlovningsringen då skärningen inte är rak. Förstår du hur jag menar?
    Lycka till!
  • Josephine i Frankrike
    stormhelen skrev 2013-05-06 21:28:28 följande:

Jätte fin ring.

Klssisk och stilren.

Tack så mycket :) Ja, jag älskar den verkligen, känns väldigt mycket "jag" 
  • Josephine i Frankrike
    CharliesChoice skrev 2013-05-07 08:36:52 följande:
    SUPERSNYGG!! Verkligt klassisk och fin! Får man fråga vad det är för sten?
    Vet inte om jag svarar på rätt sätt här i forumet :)

Men tack så mycket! :) Ja jag älskar den! Är verkligen precis en sån som jag alltid har velat ha :)
    Den är köpt på Kaplans vet jag.  
    En brilliantslipad diamant på 0,60 ct  (färg: G och klarhet: IF)
  • Ela

Min ring har kommit!! Älskar den!!
    Har hittat en jag tror passar till, ska byta ut förlovningsringen. Lägger dessa bilder sist. Kom gärna på åsikter :)

Vitguld - 0,50ct

Tilltänkt förlovningsringen. 0,20ct Vitguld.

• Lenaerik86

Äntligen kan jag visa upp min förlovningsring! Är så nöjd och vill inte ändra någonting med den, helt perfekt!

• stormhelen
    Lenaerik86 skrev 2013-05-14 12:42:17 följande:
    Äntligen kan jag visa upp min förlovningsring! Är så nöjd och vill inte ändra någonting med den, helt perfekt!

Jätte vacker ring.

Tidslösa ringar är fantastiskt vackra. Hade jag kunnat välja om min förlovningsring så hade jag valt en sån som din. Jätte fin!

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013