21-dagars utmaning, någon som är med?
Grupp nummer 1 som börjar den 19 mars och som håller på till den 9 april.
Grupp nummer 2 som börjar den 2 april och håller på till den 23 april.
Alltid trist när det finns hinder i vardagen som står i vägen rent praktiskt för det man vill... =/ Men kan rekommendera typ sallader och att t.ex. köpa färdiggrillad kyckling och koka upp lite quinoa/bulgur till det och sedan lite grönsaker eller lite gurka och tomat bara. =)
När det gäller "det goda" så finns det många andra mellanmål som kan fungera som substitut för att hindra att mna kraschar eller får sockersug, men tyvärr finns det ju ingen riktig ersättning för en bit godis, finns inget nyttigt alternativ som smakar likadant. Det hela handlar nog bara om att fundera på hur mycket godare godiset och kakorna är än en skål med fruktsallad eller en lyxig liten fullkornsmacka. ^^
Ofta kan man bli sötsugen för att man egentligen är hungrig eller törstig, så tips är att dricka massa vatten och om du är sötsugen ta en frukt eller så. =)
Btw hittade denna tråd på matklubben om möjliga lösningar när man är utan ugn och stor spis. ^^
http://www.matklubben.se/matprat/oenskelaadan_41/bra_mat_utan_spis_och_ugn__9225.html
Jag är på i grupp 2! Eller ja, jag kan vara med i grupp 1 också, men inte helhjärtat eftersom jag har en efterlängtad fest att gå på på lördag...
Har redan nu börjat köra ett ordentligt träningsschema (6 ggr i veckan), men slarvar fortfarande något med maten, även om den också har blivit bättre. Och framför allt försöker jag dricka ordentligt med vatten!
Mitt problem är väl framför allt att jag är rätt duktig på att träna styrka, men hatar konditionsträning.
Tar gärna emot lite tips på konditionsträning som både är kul och gör nytta! Tänker att man kanske kan börja cykla lite, men så ser man ut genom fönstret och tappar allt hopp...
Jag är gärna med i grupp 2. Grupp 1 är på påsk och då vill jag kunna äta lite godis. Har tidigare ätit lchf och gått ner en del i vikt men nu tänker jag övergå till mer GI-inspirerad mat. Jag har nämligen haft ont i magen och mått illa den senaste tiden då jag startade om min lchf. Skönt med en peppande grupp, hoppas att det håller i sig också. Många sådana här grupper självdör efter ett tag.
30 min motion om dagen ska jag nog kunna fixa redan nu. Det tar mig 45 min att gå hem från jobbet varje dag.