Nightrod skrev 2015-06-11 12:46:02 följande:
Av egoistiska skäl antar jag att du menar damens klänning..
sååå, awww tack så mycket från henne
Hennes hals/axelsmycke glittrade i solen igår som en discokula, kommer bli fint om solen skiner på henne, hoppas verklgien på bra väder...
Plättis skrev 2015-06-11 10:21:54 följande:
Allt vi har kvar att göra nu är provsmaka menyn och tårtan (det gör vi på måndag), köpa alkoholen och pyssla ihop festprogrammen och placeringskorten. Det är sex veckor kvar och jag känner mig jättefärdig och vill bara att tiden ska gå fortare!
Najs att allt faller på plats för er
Vi har smakat tårtorna sedan länge, de har så goda tårtor på vårt ICA MAXI bageri (fanns tyvärr bara här lokalt), så vi tar med dem härifrån till västkusten, De lagras frysta så det skall nog gå fin fint trodde de på ICA. 8 tårtor som är galet goda och fina 1200:-
Vi valde en spettekaka (damen är från skåne) som centerpiece istället för en tårta 60cm hög för 50personer, 500:-
Bekräftade från charken på ica att de skall ha nygrillat kött av olika sorter för leverans på vår dag till 50personer, lite drygt 1100:- och då tog vi 2kg mer än vad de rekomenderat.
Potatisgratäng, sallad och bröd mm fixar vi själva. Men allt är på banan nu.
Fattas bara två personal som kan plocka och ställa fram under middagen.
Maten och fikat är det bra kostnader på för oss
Alkoholen står föräldrarna för.
Våra musiker spelar psalmerna så vi har avbokat kantorn.
Poängpromenader är klara. Vi har två slingor. Blir en låååång om fotograferingen drar ut på tiden, eller en kort innan och en kort mellan middag och fika som bensträckare med music quiz som avslutning på poängpromenaden när alla tagit och börjat fika.
ringarna kommer om ca 5 veckor
Det som är brådis nu är att fixa till gammelbilen så den kan rulla 50mil till västkusten så vi kan ta den till bröllopet. Beställde nya däck idag, sedan skall den för genomgång hos polaren...
mycekt gjort endel smått kvar, men allt känns relativt lugnt för oss nu ändå, 8veckor kvar ida
Ja, jag menade hennes klänning
Vi måste också hitta personal, men det har sambons kusin som jobbat inom krogsvängen erbjudit sig att ordna. Enda problemet är att jag hade velat ha det klart nu, men både sambon och hans kusin tar det huuuur lugnt som helst. Sjukt frustrerande.