Saker jag oroade mig för inför bröllopsdagen: - Att jag inte skulle ha fått ordentligt med skönhetssömn! (fanns ju en rätt stor risk för det, med alla nerver...) - Att det skulle bli stressigt mellan frisör och fotografering, jag hade extremt lite tid där pga ett missförstånd med frisören. - Att personalen på stället vi hyrt för vigsel och fest skulle blanda ihop saker, typ glömma att tina tårtorna 24h innan, blanda ihop maträtter eller dryck osv. - Att musiken skulle bli fel vid vigseln, eftersom vi hade en av hotellets personal till att sköta CD-spelaren. - Att folk skulle ha tråkigt!
Saker som faktiskt gick fel: - Personalen glömde att stryka min klänning, eller lyckades inget vidare med uppgiften, för den var superskrynklig på b-dagens morgon! Fick panikstryka den på egen hand, med hjälp av världens bästa vänner som lyckades fixa katastrofklänningen. - Samma morgon upptäckte vi en enorm vattenläcka i salen som vi hyrt för både vigsel och middag! I skuggan av detta bleknade ju alla andra små bekymmer till ingenting, så det var ju skönt på det sättet :) Personalen ställde ut hinkar i hela salen eftersom det rann från taket, och när de till slut fått stopp på vattnet ställde de in en enorm fläkt för att torka heltäckningsmattan. Allt hann torka lagom tills vi skulle in! I samband med denna vattenläcka stängdes dock allt vatten av i hela hotellet under förmiddagen, så varken vi eller våra övernattande bröllopsgäster kunde ta en dusch eller ens borsta tänderna på flera timmar! Haha, i efterhand skrattar man ju åt det. - Musiken under vigseln BLEV fel, och det är väl det som vi blev mest missnöjda med. I efterhand vet vi att vi borde ha lyssnat igenom varenda minut på CD-skivan som en familjemedlem bränt åt oss, för ordningen på låtarna hade blivit fel (en viss bonuslåt hade smugit sig in! familjemedlemmens sätt att skoja med oss, dock inte uppskattat av ett nervigt brudpar som valt musik i flera veckor). Dessutom strulade det lite vid uppspelningen också, så vi vet nu att man måste gå igenom instruktionerna supernoga med den personal som ska sköta musiken. En papperslapp räcker liksom inte, men i all bröllopsstress hoppades vi att det skulle räcka.
Så mycket kan självklart gå "fel" på bröllopsdagen, men det är ju så livet är och det är hur man anpassar sig till omständigheterna som betyder något. Jag blev nästan lugn när taket började forsa i vår vigselsal, för det var något som inte JAG kunde styra över, utan isåfall fick hotellpersonalen fixa en plan B åt oss. Och visst blev det lite för lite sömn natten innan, men man strålar ju ändå när man står där så det är inget som märks