• amerika

Vad är det värsta du kan tänka dig.....

.... som kan hända på eller inför din bröllopsdag?

Och om du redan är gift: vad var det värsta du tänkte innan och vad blev det värsta som faktiskt inträffade? 

Nästan alla brudar som skriver efter bröllopet har sagt att det de tyckte var så viktigt innan, var plötsligt inte viktigt på själva dagen. Så kom igen nu, vad är era största och hemskaste mardrömmar och nojjor??!!

Jag tänker mig allt från äcklig tårta till fel färg på blommorna, från att mannen svimmade i kyrkan till att bruden spydde på dansgolvet.... Och allt däremellan! 

• Svar på tråden Vad är det värsta du kan tänka dig.....
  • Chicita

Min största oro var att jag skulle få migrän och att cateringfirman skulle åka fel så att vi inte fick någon mat (dom åkte nämligen över 20 mil för att catera åt oss).
    Men det blev inga problem med det.

Det som hände var kvällen innan då vi först får ett sms med avbokning av min (fd) bästa vän med familj.
    Och kvällen innan det hade jag fått lov att "bråka" med prästen. Vi hade nämligen blivit lovade att få börja dekorera lokalen på Fredag kväll trots att man egentligen inte har tillgång förrän på Lördag morgon. Men lokalen skulle vara tom eftersom dom skulle på utbildning hela Fredagen så därför hade vaktmästarna lovat det i förväg, men sen ångrat sig när vi hämtade nyckeln på Torsdag kväll. *snurrigt*...
    Dom kom helt plötsligt på att vi nog kanske behövde få lov av prästen och hon satte sig först på tvären, men mötte oss på halva vägen när hon fick veta att vi hade gäster som åkte 20 mil och tog en extra natt på hotell för att hinna hjälpa oss kvällen innan (utan att vi skulle stressa ihjäl på lördag förmiddag sen).

Men det som kunde ha förstört hela dagen för oss - men som istället blev lite mer av typen "i jämförelse med det här så blev ju annat kanonbra" var detta: www.brollopstorget.se/Forum-1-88/m4058852.html 

• kärlekensbrudpar

Jag var rädd att gäster inte skulle komma och den farhågan besannades. En sak jag också är lite missnöjd är att dom stängde baren och musiken redan klockan ett :/ trodde festen skulle få pågå längre i efterhand hade jag frågat om en slut tid så jag hade vetat det i förväg.. Då hade vi tex snabbat på present öppningen, och tårtan tog typ två timmar och där blev det oväntad dödtid för att vi väntade och där hade vi hunnit mycke roligt om vi vetat det, dom som körde tårtan var lite väl överförsiktiga vid guppen ... Vi missade två lekar, och när ett helt bord med gäster inte kom fick vi ta bort det mitt i allt, jag rycker också det är lite tråkigt att jag glömde kasta i buketten. Men jag och maken gick och la oss fem på morgonen nöjda och glada vi hade Rosenbad på sängen och riktigt mysigt hade värdparet gjort åt oss :)

• knackamackadam

Min enda stora oro var att jag skulle få migrän och därmed skulle måsta ställa in allt. Min tanke var att om bara jag inte har migrän och att ingen i närmaste familjerna dör eller något, så skulle allt vara ok Det värsta som hände-inget

• stormhelen

Det absolut värsta skulle väll vara att bli lämnad vid altaret. Hehe

Men det vet jag att det inte kommer att hända.

Om man ska gå till mer vanliga saker så är det nog att klänningen inte skulle passa. Eller att blommorna är vissna eller kanske att sminket blir helt konstigt.

En annan sak som skulle vara jobbig, och som faktiskt skulle kunna vara högst trolig att det händer är att jag blr försenad till fotograferingen. Vi gifter oss mitt i centrala Stockholm (på Södermalm om man ska vara mer petig) och det går en halvmara samma dag som bröllopet där starten är mellan 15:30-16:00. Loppet går över norrmalm, kungsholmen och södermalm och målet är typ vid slottet. Dessutom springer de precis utanför lokalen som vi ska vara vid. GRRRRRRR

I och med detta så är ju många vägar avstängda. Så vi kommer att behöva köra ut från stan (jag gör iordning mitt hår på norrmalm och hela bröllopet + fotograferingen ägerrum på södermalm), sedan runt så att vi kommer in till stan igen från Gulmarsplan föfr att ta oss in på Söder på de vägar som inte är avstängda.

Jag har planerat så att jag kommer att ha en timme på mig att ta mig från frissan till fotogarferingen. Det borde räcka hoppas jag. Åker man denna omväg utan trafik och trängsel så tar det ca 15 min absolut max 20 min. Så jag hoppas att en timme är gott om tid. =P

Skulle man åka raka vägen (vilket man inte kan göra då de vägarna är avstängda från kl 9 på morgonen till ca 21 på kvällen) så skulle det ta ca 10 min till fotograferingsplatsen.

• Alvstina

Att jag eller mannen får magsjuka... på bröllopsdagen. Det är min största farhåga.

• FridaoJohan

att jag eller m2b blir magsjuka, eller någon i våra familjer. att min ibs mage kraschar så jag kommer alldeles försent, skiter på mig mm. att jag får migrän.

• 20140222

Att min fästman kommer för sent till bröllopet. Han är ALLTID sen! Jag tänker att vi inte åker tillsammans. Då han inte! skall se mig innan jag skrider in till honom.

• amerika
    20140222 skrev 2013-08-09 23:54:32 följande:
    Att min fästman kommer för sent till bröllopet. Han är ALLTID sen! Jag tänker att vi inte åker tillsammans. Då han inte! skall se mig innan jag skrider in till honom.
    Men han får väl ha en best man som puttar på honom.... Å andra sidan kan ju inte vigseln sätta igång om inte ni är där, så det löser sig nog! Flört
  • FruW

Saker jag oroade mig för inför bröllopsdagen: - Att jag inte skulle ha fått ordentligt med skönhetssömn! (fanns ju en rätt stor risk för det, med alla nerver...) - Att det skulle bli stressigt mellan frisör och fotografering, jag hade extremt lite tid där pga ett missförstånd med frisören. - Att personalen på stället vi hyrt för vigsel och fest skulle blanda ihop saker, typ glömma att tina tårtorna 24h innan, blanda ihop maträtter eller dryck osv. - Att musiken skulle bli fel vid vigseln, eftersom vi hade en av hotellets personal till att sköta CD-spelaren. - Att folk skulle ha tråkigt!

Saker som faktiskt gick fel: - Personalen glömde att stryka min klänning, eller lyckades inget vidare med uppgiften, för den var superskrynklig på b-dagens morgon! Fick panikstryka den på egen hand, med hjälp av världens bästa vänner som lyckades fixa katastrofklänningen. - Samma morgon upptäckte vi en enorm vattenläcka i salen som vi hyrt för både vigsel och middag! I skuggan av detta bleknade ju alla andra små bekymmer till ingenting, så det var ju skönt på det sättet :) Personalen ställde ut hinkar i hela salen eftersom det rann från taket, och när de till slut fått stopp på vattnet ställde de in en enorm fläkt för att torka heltäckningsmattan. Allt hann torka lagom tills vi skulle in! I samband med denna vattenläcka stängdes dock allt vatten av i hela hotellet under förmiddagen, så varken vi eller våra övernattande bröllopsgäster kunde ta en dusch eller ens borsta tänderna på flera timmar! Haha, i efterhand skrattar man ju åt det. - Musiken under vigseln BLEV fel, och det är väl det som vi blev mest missnöjda med. I efterhand vet vi att vi borde ha lyssnat igenom varenda minut på CD-skivan som en familjemedlem bränt åt oss, för ordningen på låtarna hade blivit fel (en viss bonuslåt hade smugit sig in! familjemedlemmens sätt att skoja med oss, dock inte uppskattat av ett nervigt brudpar som valt musik i flera veckor). Dessutom strulade det lite vid uppspelningen också, så vi vet nu att man måste gå igenom instruktionerna supernoga med den personal som ska sköta musiken. En papperslapp räcker liksom inte, men i all bröllopsstress hoppades vi att det skulle räcka.

Så mycket kan självklart gå "fel" på bröllopsdagen, men det är ju så livet är och det är hur man anpassar sig till omständigheterna som betyder något. Jag blev nästan lugn när taket började forsa i vår vigselsal, för det var något som inte JAG kunde styra över, utan isåfall fick hotellpersonalen fixa en plan B åt oss. Och visst blev det lite för lite sömn natten innan, men man strålar ju ändå när man står där så det är inget som märks Glad

Svar på tråden Vad är det värsta du kan tänka dig.....