Vi från Sthlm som gifter oss i aug 2005
Startar en ny tråd här för oss som bor i Sthlm å som ska gifta sig i aug nästa år..
Vore kul att ha kontakt med några andra om det finns nåra?
Startar en ny tråd här för oss som bor i Sthlm å som ska gifta sig i aug nästa år..
Vore kul att ha kontakt med några andra om det finns nåra?
joo.. vi bestämde oss ganska hastigt för att slå till nästa år så vi har inte heller råd med ett jätteglamoröst bröllop däremot blir vi ca 60 pers och då har vi skurit ner ordentligt på gästlistan.. det blir i allafall otroligt dyrt ! men vi försöker kolla efter något ställe där kuvertpriset (inklusive dricka till maten) inte överstiger 500 kr. svårt...
hur många blir ni ?
Paulaa:
Okej...om du vill får du gärna hojta till om du hittar nåt ( tar gärna emot tips om ställen som du tittat på men inte fastnat för) Har räknat lite löst å det blir väl runt en 30-40 pers..
Vilket datum gifter ni er?
Jag säger till om jag hittar nåt ;)
datumet vet vi inte exakt men önsekmåletär nÅgon gång i slutet av augusti eventuellt början av september!
Var i stockhom bor du? vi bor i årsta så allra helst vill vi ha något på södra sidan ;)
Vi skall ha bröllopsfesten på Ängby Slott, vi kommer att fixa all mat själv, egen personal och egna kockar. Vi hade först tänkt att ha bröllopet en lördag men då Ängby Slott var fullbokat varenda lördag, ändrade vi dagen för vigseln till en fredag, vilket inte spelade oss någon roll. Gifter oss gör vi i Hedvig Eleonora på Östermalmstorg, gästerna kommer att åka båt från stadshuskajen ut till Ängbybadet. Buss till slottet därifrån (ca 1-1,5 km). Så långt har vi kommit i planerandet, det känns skönt att ha kyrka och festlokal ordnat, det andra kan man ta efter hand ju närmare man kommer.
Lillsmurf! vad skönt att ha det där "jobbiga" fixat. resten är ju bara kul (tror jag) vilket datum har ni?
vi har oxå övervägt att byta dag men det bestämmer vi nrä vi hittar lokal (vilket förhoppningsvis bir snart)
Paulaa, vi har bokat den 19 augusti 2005, hade först tänkt den 20 augusti. Men det har ju inte så stor betydelse då vi inte hade bestämt oss för den 20 augusti av någon speciell anledning.
Vad har du tänkt för mat? Catering kan ju vara ett billigt alternativ, beroende på om ni har buffé eller inte, om inte måste man tänka på serveringspersonal om man inte har en massa i bekantskapskretsen som kan tänka sig att servera m.m. Vi ska ha gratis dryck till maten, efter det dryck till självkostnadspris. Vi har väldig flyt med matbiten då min blivande har restaurang, så vi kan fixa matbiten själva.
Lillsmurf , jag har ingen aning vi har inga speciella krav på maten ännu än att det ska vara gott och alla ska bli mätta! det kan antingen vara Buffe eller fler-rätters. vad skönt för dig att din blivande har en restaurang! kanon!!
så änby slott var fullbokat oxå ! otroligt.. inte konstigt att man måste börja planera tidigt!
Hej!
Jag bor i Stockholm och ska gifta mig den 13 augusti nästa år. Däremot ska vi gifta oss i Linköping.
Kul i alla fall med en tråd för oss 2005:are. Vi har bestämt kyrka (har dock tyvärr inte fått boka den ännu) och har kollat på en massa lokaler och har hittat två som är av intresse. Ska bara bestämma oss.
Ha det bra
Marfa
Heeeej tjejer!
Igår bestämde vi att vi ska ha vårt bröllop i augusti 2005. Exakt datum vet jag inte ännu det ska vi titta på idag...är sååååå lycklig!
Sommarbrud: Kollade du upp Lida? Vad tog dom per person?
Paaula: Vad blev det för ställe du bokade?