• Sommarbrud 2005

    Vi från Sthlm som gifter oss i aug 2005

    Startar en ny tråd här för oss som bor i Sthlm å som ska gifta sig i aug nästa år..
    Vore kul att ha kontakt med några andra om det finns nåra?

  • Svar på tråden Vi från Sthlm som gifter oss i aug 2005
  • Paulaa

    hej tjejer
    jepsson där dök du upp oxå ;)
    ja nu har vi äntligen gjort ett framsteg här hihi. ja vi gillade tyresö väldigt mycket faktiskt, dels för att man ¨får hela huset för sej själva, det är lagom stort och det är ljusa färger där inne så det är lätt att dekorera. sen var det ju ett plus att det ligger så nära slottsparken så man kan få ritkigt fina utomhusbilder (om det nu inte öser ner :( )
    va långt du har kommit jepsson! oj oj oj
    men va kul att bröllopskällan kan beställa din klänning, vore ju tryggt !
    förrestne, din blivande, viken färg på västen har ni valt till honom?
    vi vill nog ha en "guldig " tror jag :)

  • Midvintertös

    lillsmurf/jeppson: Låter jätte mysigt med båtfärd, vad går det på? Skulle oxå vilja ha det.

    Jeppson: Oj vad mycket du har klart. När är det dags?? Jag har inte ens gjort hälften. Jag ska oxå samma färgtema som dig, men mer åt det blå hållet istället för lila. Jag är tokig i blått, kommer t om ha det i min klänning. Jätte fin bukett du har hittat, var fann du den? Jag har tänkt mig något liknade men inte hittat något jag gillat.

  • lillsmurf

    Midvintertös: Vet inte med båtfärden, det är min blivande som har fixat, men lovar att kolla upp det och återkomma.

    Jeppson: Visst var det 13/8 2005 eller var det 2004? Kunde inte se klänningen, tyvärr, men tärnklänningarna var verkligen fina, gillar stilen, vi har funderat på ett färgtema med vitt, champagne, grönt och silver eller ev guld. Tack för tipset om brudkällan, jag har nästan kännt lite ångest över att gå till en butik, då jag säkert lätt kommer att känna mig tvingad att köpa nåt i den affär jag provat om jag har stått och provat i 2-3 timmar, hihi, ibland är jag nog lite omständig när det kommer till att prova kläder.

    Det låter verkligen jättefint det där med att "sy" inbjudningskorten, måste prova, kanske stjäl din idé!

    Min blivande kommer ialla fall att bära frockcoat, vilket var min idé tycker att det är såååå snyggt, vi har kommit överens om mörk kostym på gästerna då vi först hade tänkt ha frackbröllop men insåg att de flesta antagligen skulle behöva hyra frack. Nästan alla har ju iaf en mörk kostym hängandes, frack innebär ju också lite upptill och mycket nedtill på damerna vilket alla kanske inte heller har hängandes hemma i garderoben.

    Jag tycker inte alls du är galen själv tycker jag det är så himla kul att planera, vilket min blivande också tycker, tack gode gud för det! Iofs tror han att jag har blivit besatt av bröllopstorget och alla trådar och diskussioner! Han sa att om han vaknar på natten och jag inte ligger brevid så vet han vart han skall leta! VID DATORN!!

  • Jeppson

    Paulaa:
    Det låter ju jättebra det där! Var ju själv inne på Tyresö ett tag, med som tur var (??) var det fullbokat. :)
    Västen blir nog mörk den också, men slipsen/plastrongen får kanske en blålila färgklick, tillsammans med cortaget.

    Midvintertös:
    Jag tror att vi landar på kring 6000:- för våra båtfärder, vilket är en tur dit och en hem för gästerna som är 60 stycken ungefär.
    Buketten har jag hittat nånstans på nätet. Tror det var i Lovekittens fotosamling. :)
    Jag är också helt galen i blått - på vilket sätt ska du ha det i din klänning?

    Lillsmurf:
    Vill gärna också veta vad er färd kostar! :)
    Jo, det är 05 som gäller, men jag är som sagt ute i löjligt god tid. Fast det är mest för att jag tycker det är så kul. :D
    Såg att klänningslänken inte funkade. Prova den här istället: wedding.weddingchannel.com/fashion/popup.asp&breadcrumb=/fashion/gown_bride.asp&neckline=STRAPLESS&count=103&large=yes
    Jag ordnade ett bröllop till ett par kompisar förra sommaren, och de hade just det färgtema du vill ha, med silver. Det var supersnyggt!!

    Frockcoat är snyggt, men min m2b är inte så lång, och ganske bredaxlad, så jag tror han skulle se kort ut i det. Plus att mörk kostym kan man ju använda även efterråt. :)
    Däremot kommer vi ha valfri klädsel för gästerna - vi är inget frackgäng. :) Fast mörk kostym kanske man skulle kunna sträcka sig till (klädkod: Kavaj) - det är ju så himla snyggt...! :)

  • Midvintertös

    Jeppson: Vilken fin klänning, verkligen jätte fin. Var har du hittat den någonstans? 13/8-05 oj då är du ute i god tid, men som man här märkt sedan man började "hänga" här så ska man ju vara det om man ska få det man vill ha. 6000:- för båt färd, det var inte så farligt ändå, trodde det skulle vara mycket dyrare. Du har planerat bra mycket längre en mig och jag har ett halvår kvar.

    Jag kommer få min klänning uppsydd, min m2b´s kusin är sömerska så hon ska sy min. Den kommer vara lite lik din med tub upptill. Klänningen kommer vara kritvit med öppning fram i öppningen kommer undertyget vara blå/grått. Jätte snyggt tyg. Samma blå/gråa tyg kommer mina tärnor ha samt min m2b och hans marsalker kommer ha plastrongen i samma tyg. Min två tjej kusiner kommer sjunga i kyrkan och min blivandes tjejkusiner kommer ena vara toastmaster och den andra brudnäbb, deras klänningar kommer gå i silvergrått, detta tyg kommer killarna ha i västarna.

    I tisdags var jag inne och handlade pappret till inbjudningarna, blåa band som jag kommer att vira runt framsidan. Kommer sätta fast banden med sigill, silverfärgade med vår försa bokstav i våra namn. Enkelt men jag hoppas att det blir snyggt, funderar på att sy fast några pärlor oxå. Sedan har jag beställe hur och make up, fotograf är oxå bokad.
    Jag har nog hunnit endel iaf

    Vi är inte heller några frack människor och har haft det jätte svårt för att komma på vad vi ska sätta för kod. Nu har vi bestämt oss för: Mörk kostym/klänning.

  • lillsmurf

    Jeppsson:
    Klänningen var verkligen otroligt vacker, är det svårt att få den att sitta snyggt med tanke på att den är axelbandslös, jag skulle verkligen vilja ha en liknande överdel, men är orolig att jag skulle bli "tvärplatt" så att säga, eller att jag inte kommer att fylla ut tillräckligt, eller att den ramlar ner, sitter de tajt åt, kan man ha korsett under? Vad har du under?

  • Chopper

    Jeppson:
    Jätte jätte fin klänning!!
    Jag undrar precis som lillsmurf vad du ska ha under och hur klänningen sitter?
    Vill oxå ha axelbandslöst, men samtidigt ha nåt snyggt under....

  • Midvintertös

    Lillsmurf: Jag har provat några sådan klänningar och kommer oxå att ha en axelbandslös. De jag har provat har suttit ordentligt utan någon risk att åka ner. Sedan till formen: En person med mindre överkropp/byst passar faktiskt bäst i axelbandslös, byste blir markerande och ser större ut.

  • Jeppson

    Midvintertös:
    Jag sprang faktiskt på den i Piteå, men ringde ner till Bröllopskällan och kollade om de har Aspera, och det har dom. Inte just denna, men de kunde ta in den om jag ville ha den. :)
    Klänningen låter ur-läcker! Skulle verkligen vilja se en bild på den!! Har du sett någon liknande som du har som förebild som man kan få se?
    Låter ju som om du har det mesta klart ändå! För mig sitter ju det mesta bara i huvudet och på pappret än så länge - ingenting är ju inhandlat, så man vet aldrig vad som hinner ändras på vägen. :D

    Att få den att sitta uppe (och åt) var inget problem. Kvinnan i butiken tvingade på mig en storlek mindre än vad jag annars skulle valt och det blev jättebra. Jag har D-E-kupa så den sitter stadigt uppe - kanske nån liten torselett eller bara byst-tape under, men annars tycker jag den satt uppe bra när jag provade helt utan nånting alls. :)
    Det är nästan inget dekolletage i livet, så det blir liksom inte direkt någon "klyfta" att pusha upp, vilket underlättar. :D
    Fast ett par andra tjejer här på BT nämnde att de varit på ett bröllop där bruden fått gå och dra i sin top hela kvällen, och det vill man ju inte. Bäst att prova, och kanske säkrast med nån torselett eller så...

  • Paulaa

    Jepsson: ja tyresö är verkligen poppis så vi fick byta ut augusti mot september men det gör inget:) det endaj ag har sagt rä att jag inte vill gifta mej på våren pga jag är himla allergisk o vill itne se ut som en snörvlande padda på mitt bröllop ;) helst ville ag ha sommar elelr höstbröllop men vinter hade säkertoxå gått bra även fast jag inte är så förtjust i kylan..
    din klänning! jag vill oxå ha axelbandslöst men har oxå varit lite orolig för att den ska halka ner men det kankse funkar då om man väljer en mindre storlek ., bra tips.
    midvintertös: vill gärna se bild på era inbjudningar när de är klara, åter rikitgt tjusiga :)

    vår klädkod kommer nog oxå bli kavaj, vi är inte alls förtjusta i frack någon av oss...

Svar på tråden Vi från Sthlm som gifter oss i aug 2005