• Englabarn

Unga brudar?

Hej! Skall gifta mig om ca 8 mån med min Underbara K... Jag är 23 år gammal (fyller 24 år i Okt). Jag undrar om d finns några blivande brudar som är jämngamla med mig här? Kanske inte mer annorlunda för att man är yngre? Men det jag kan känna är det ekonomiska, vi vill gärna gifta oss -men lever kanske inte med samma ekonomiska trygghet som äldre par? Är det skillnader ang "hur mycket föräldrarna finns med i bilden" osv. Nyfiken! Skulle bli väldigt glad om jag fick kontakt med yngre brudar iaf..
    Mvh Englabarn

• Svar på tråden Unga brudar?
  • Englabarn

ChristiansBrud!
    Vi bor i Ängelholm.. ganska nära Lund =) Vi kommer gifta oss den 20 Aug-05

• Englabarn

HansiBansi!
    Vi bor i Ängelholm, men ska gifta oss i Hovskyrka.. mkt vackert beläget! Ojj.. så ni gifter er redan i Maj! Vad skojigt..
    Förlåt att jag lade upp ett inlägg till;ang unga brudar i Skåneland, tänkte bara kolla om ngn bodde i närheten av oss! Har mest killkompisar och precis insett (som jag skrev längre upp) att i detta fallet kan d vara skönt att prata med en flicka..

• Englabarn

Glömde fråga HansiBansi:vad blev d för datum då? =)

• HansiBansi

Englabarn:
    Vad roligt med fler tösabitar här! Så när är ert bröllop då?

"Redan i maj"? Tycker det är sååå länge tills dess =). Kan inte vänta! Som jag skrev i den andra tråden så bor vi i Broby men jag kommer från och ska gifta mig i Dalby utanför Lund. Är både döpt och konfirmerad där och det betyder mycket för mig att få ha mitt bröllop där också. Sen har det också av en slump blivit så att både mitt dop och konfirmation var första lördagen i maj, så jag hoppas med hela min själ att kyrkan är ledig 7:e maj i år. Ringer i morgon (bestämde oss för maj idag, egentligen skulle vi gifta oss om ett år men kunde inte vänta ;) ).
    Usch vad bladdrigt det blev nu då, inte meningen!! Lycka till med ditt planerande!!
    Kram på dej

• Englabarn

Hoppas verkligen att du får "ditt" datum!! Hehe.. då vi först bestämde oss för vigesel så tänkte vi oss ej för:bestämde att d skulle vara 22 Aug-05(eftersom vi förlovade oss 22/2-03).. tänkte vara lite "käcka".. ehh så vi ringde glatt och meddelade beskedet till våra närmsta.. ngn dag senare tog den "modigaste" av dem tag i saken och undrade om vi verkligen skulle gifta oss en måndag.. -ehh Nej!!! Så fick tänka om lite, och då passade den 20/8 m kyrka & allt annat.. *ler*.. Jätteavis för att ni ska gifta er så snart, jag längtar så kollosalt.. Vill fixa och pyssla allt medesamma.. -gärna ikv =) Men på ett sätt så känns d ju närmre nu än då vi först bestämde oss (för 4 mån sedan)..

Vi kommer först ha bröllop i kyrkan där får alla som vill (måste OSA, notis i tidningen).. komma + efteråt i församlingshemmet då vi bjuder på kaffe/alkoholfritt ev champange + bröllopstårta och frukt/fin choklad.. (Detta eftersom vi hade sååå svårt att bestämma oss för vilka som skulle få komma på bröllopet (middag/fest osv).. Gick ej ihop m vår budget.. Så därav gör vi så.. Men sen på kvällen så skall vi bjuda våra närmsta på fancy-dinner i Mölle (förhoppningsvis, ett fått klartecken fr dem än.. iiihh).. ca 20 st!
    Ojj.. detta blev kanske jätterörigt nu?? Hoppas iaf du hajar vad jag skriver =)
    *kram*

• HansiBansi

Englabarn:
    Jag tycker att det låter jätte mysigt att göra som ni! Och augusti är ju inte så långt bort ändå!! =) Ja jag känner också så att jag vill pyssla med allting nu. Ut och köpa inbjudningskort och allting, men de ska inte gå ut förrens slutet på feb början på mars så...

Vi kommer att ha ett riktigt budget bröllop. Mellan 50-60 gäster blir det, men vi bjuder på en super enkel buffet, tårta, mousserande vin att skåla i och vin till maten. Vi kommer att ha festen på församlingshemmet så lokalkyrhan är också försummlig. Kommer förmodligen att sy klänningen själv också. Det enda så där lyxigt vi kommer att kosta på oss är en natt på hotell för oss och de tre tjejerna som kommer att hjälpa mig med allting *pärlor*.

• Englabarn

Vi har också ett budget bröllop.. vi kommer betala allting själv, känns faktiskt helt ok! Visst har mina föräldrar sagt att d kommer hjälpa till här och där, men det är helt upp till dem isf! De är fortf unga och jag tycker att d ska roa sig för sina pengar, förstår du? =)

Ert bröllop låter mycket mysigt.. tycker om när allt är gjort m "kärlek".. Det blir mer speciellt då och inte så "materiellt".. Mysigt att själv göra så mkt som möjligt!! Kommer du göra hår och make.up själv?

• HansiBansi

Kunde inte hålla med dig mer om att det känns skönt att kunna betala allting själv. Vet också att mina föräldrar vill hjälpa till lite, egentligen (de är lite traditionella) betala hela i egenskap av brudens föräldrar, men jag vet ju att de inte kan det och skulle aldrig tillåta det. Men visst är det kämpigt. Jag är student och det är ju inte så lukrativt precis. Som tur är har min sambo ett jobb med okej inkomst.

De tre trallande jäntorna som jag har som hjälpredor ska fixa make och hår på mig, så jag ska alltså inte gå till någon studio eller så utan det blir högst amatörmässigt men säkert inte sämre för det! Är så fantastiskt glad för att få dela den dagen tillsammans med dessa tre fantastiska töser!

Hur gör ni med allt sånt, inbjudningskort, tackkort och allt det och hår och make och så?

• Englabarn

Mmm känner exakt likadant ang föräldrarna.. Vill ej att mina föräldrar ska känna att d "måste", vet ju att d har så mkt som d vill göra själva!!

*ler*.. också studerande, min sambo jobbar och har även han okej lön! Själv sparar jag som en lite dåre varje månad, räknat ut att d ska klara sig på öret *phu..
    Jag jobbar extra hos en kosmetika kedja så jag gör make.up + ev hår själv. Utbildad.. Ska bli väldigt kul! Dock tycker väl en del att jag ska unna mig lite lyx... dvs att ngn annan gör hår.. men tycker ju d e så kul somsagt.. fast visst vore skönt.. hm.. dock har arbetskamrater erbjudit sig -så vi får se!

Underbart att ha 3 superflickor vid sin sida.. önskar att j hade d så.. Men jag är somsagt väldigt glad för min tärna, han e kalas.. fast skulle INTE be honom om hår/make.up.. hehe..
    Min sambo har även bett mig att handla underkläder m ngn annan än honom =)))
    Självklart har jag flickor i min närhet som säkerligen skulle vilja hjälpa till osv, men inte avslöjat ngt ang giftemålet än.. inte riktigt officiellt bland vännerna än.. hihi..

Vill göra så mkt som möjligt själv.. i Feb ska jag göra alla smycken + tiaran själv hos en silversmed jag går på kurs hos, och ringarna gör vi i April *kul*..
    Korten spånar jag på fortf =)

Ojj vad lätt det är att fastna här... lagar pytt i panna samtidigt.. min sambo undrar just hur d går *oops*...

• HansiBansi

Woooh, vad coolt att göra smyckena själv och framförallt ringarna!! Nu blev jag jätte avundsjuk vill också göra våra egna ringar ;) Verkligen jätte häftigt, måste vara speciellt att få den möjligheten! Gör ni båda tillsammans då, eller du gör din och han gör sin, eller kanske du hans och han din? *nyfiken*

Nä nu ska jag knyta mig *gäsp*

Natti Natti

Svar på tråden Unga brudar?