• galadriel78

Växjöbrudar - dags att samla oss!!!

Hej alla glada smålänningar (och ni andra oxå)!!

Här kommer en brud vars stora dag äger rum i augusti. Nu undrar jag lite stillsamt om det finns fler där ute som är i bröllopsplaneringsstadiet i Växjö med omnejd. Hör av er i så fall!!!

malin@digitalindustri.com

/ galadriel78

• Svar på tråden Växjöbrudar - dags att samla oss!!!
  • galadriel78

Uppdaterar listan lite:

11/6 Asa Kyrka, Lammhult- Emlu
    13/8 Sommarstugan i Vångsnäs (Lammhult)- galadriel78
    1/10 växjö Domkyrka - Autumn bride

• Lyckliga K

Hej alla!
    Har dåligt samvete över att jag inte dök upp på träffen i påskas... Vi hade så fullt upp med alla förberedelser att det helt enkelt inte hanns med
    Det börjar verkligen pirra i magen nu - jag tänker på bröllopet nästan jämt och drömmer om det på natten! Det mesta känns under kontroll men jag har lite "panik" över vissa saker, t ex att jag och blivande mannen inte börjat öva på valsen ännu...

Jag fyller på listan:

30/4 Tävelsås kyrka, Teleborgs slott - Lyckliga K

• Gucci

Emlu: Jo det är mycket nu. Dags för första möhippan imorgon, ska bli kul! Har lite kvar att handla till festen och så ska vi träffa prästen nästa vecka och efter det måste jag göra vigselprogram. Sen ska alla bokningar checkas av och allt ska "detaljplaneras", så som sagt är det full rulle.

Uppdaterar listan:

30/4 Gårdsby kyrka - Gucci

• Emlu

Vad kul med så mycket respons på mitt inlägg. Nu har jag skrivit upp era dagar i min alamanacka så hoppas jag i småland, vore ju kul och komma och titta i kyrkan.

Vi har uppdaterat vår infosida så om ni vill gå in och titta:
    www.brollopstorget.se/brudpar/emmaochludde/

Autumnbride- vad kul att du beställde, så spännande.. Du måste berätta, vad blev det för någon?

Gucci-möhippa Huu har inte hunnit tänka tanken än men det kommer nog så småningom. Nedräkning i antal dagar nu för din del. Jag räknar ner veckovis än så länge...

Ni som gifter er i april, är ni nervösa???

ha en jättetrevlig helg och lycka till med bröllopsplanerna..

/
    Emma

• Gucci

Emlu: Vi gifter oss 16.00 och du är hjärtligt välkommen till kyrkan! (Och ni andra nyfikna också såklart!)
    Jo nu är det nästan nedräkning i dagar. Men känner mig inte så nervös, mest förväntansfull.

• autumn bride

Emlu: det blev en "älv"klänning med långa ärmar och släp jättefin...på bild iaf...spännande...

• agrolsy

fyller på i listan

30/4 Gårdsby kyrka - Gucci
    18/6 hemmesjö nya kyrka, risingegården - elsa_carlsson

• Gucci

Vad ska ni andra Växjö-brudar ha för utgångsmarch? Jag har inte hittat någon som känns rätt och det börjar ju dra ihop sig nu. Vi ska ha Mendelsohn in i alla fall. Vill ha något glatt och pampigt ut, har ni några förslag?

• Emlu

Gucci- du måste berätta om möhippan, vad hände? Hoppas att du är nöjd. Lite nervöst, jag undrar vad man själv kan råka ut för....
    På tal om utgångsmarsch, vi vill oxå ha ngt glatt och festligt. jag vet en bekant som hade "we are all the winners" som var väldigt lyckat. Min blivande är dock emot den, vi har funderat på ngn Beatles låt. Prästen tyckte dock att cd spelare var inte att föredra i kyrkan, dåligt ljud. Då får man leta upp noter till musiken och att den ska funka att spela på orgel. Hmm lite svårt.

Autumn bride-klännignen låter jättefin, du får berätta om resultatet när du fått den.

• Gucci

Då var den första möhippan avklarad. Det var kombinerad möhippa och svensexa. Klockan 12 kom mina föräldrar och syskon med familjer (totalt 11 personer). Vi fick börja med att klä ut oss lite... Sen var det bowling följt av lasergame. Riktigt kul! Åt sedan lite korv och bröd vid järnvägsstationen. Sen var det dags för nästa gren i femkampen som var innebandy. Efter det blev det basket. Vi tjejer förlorade i varenda sportgren men var lika glada för det.
    Vi det här laget var vi ganska möra i benen och svettiga så vi blem hemkörda så vi kunde duscha lite och gå ut med hundarna. Blev hämtade igen efter en timme och då var vi hemma hos min syster och åt god mat, drack vin och pratade. Femkampen avslutades med en ordlek som vi tjejer vann.
    Det var en mycket trevlig dag och de var snälla och hittade inte på något pinsamt.

Nästa helg kommer nog tjejkompisarna hippa mig och då blir det nog lite värre...

Svar på tråden Växjöbrudar - dags att samla oss!!!