• galadriel78

Växjöbrudar - dags att samla oss!!!

Hej alla glada smålänningar (och ni andra oxå)!!

Här kommer en brud vars stora dag äger rum i augusti. Nu undrar jag lite stillsamt om det finns fler där ute som är i bröllopsplaneringsstadiet i Växjö med omnejd. Hör av er i så fall!!!

malin@digitalindustri.com

/ galadriel78

• Svar på tråden Växjöbrudar - dags att samla oss!!!
  • Tyskan

Hej allihop!!

Jag kommer ursprungligen ifrån Växjö men bor nu i Tyskland. Vi ska gifta oss i Växjö däremot den 13 augusiti (!) i sommar.
    Kul att höra hur långt ni andra har kommit i planeringen.
    Själv har jag bokat kyrka, festlokal,fotograf och köpt brudklänmning senast när jag var hemma i Växjö i julas. Trodde aldrig jag skulle hitta en så snabbt. Och så på singoalla dessutom...

Nu måste jag ta tag i min sambos kläder, nästan det svåraste. Och prällen kanske man också ska fixa.

• Emlu

Hej!
    Vad kul med en Växjötråd, jag bor i Stockholm men ska gifta mej i Växjötrakten . 11:e juni blir det för mej, i Asa, norr om Växjö. Jag måste tipsa om idéskrädderiet i Växjö, såå fina klänningar och bra service. Jag har hittat en jättefinklänning där inne, lite dyr dock så jag letar vidare, blir nog att jag beställer den på nätet från USA. Håller med om Singoalla, jättetråkig butik, fick ingen inspiration och ingen lust att prova ngt. Mycket ovanligt för att vara mej...
    Skobutik måste jag tipsa om Skostället ute på Norremark, hittade en jättefin sko i, ivoryfärgad, ganska hör klack med slingback och så otroligt sköna. Kostade endast 399 på ordinarie.

Hittills har vi bokat följande:
    Kyrka
    präst
    Fotograf
    Asa herrgård
    Musik
    Transport
    Frisör
    Bestman, värdinnor plus andra inblandade

Idag har jag oxå fått klart vad brudnäbbarna ska ha på sej. Har hittat jättefina klänningar för endast 600 totalt (3st)

Skriv mer o berätta!
    Vårt färgtema är oxå cremevitt och vinrött.

• Gucci

Jag kan också rekommendera Idéskrädderiet, jag köpte min klänning där.
    Det verkar som det är jag som är först ut att gifta mig av Växjöbrudarna?!

Allt som ska bokas är klart men nu ska vi träffa catering, frisör, sminkös, bandet, solisten osv. Göra bordsplacering, vigsel -och festprogram. Fixa kläder till brudgum och tärnor.
    Emlu: Var köpte du så billiga klänningar? Jag letar efter röda klänningar till två 11-åriga flickor till hyfsat pris.

Jag ska åka ut till Skostället och kolla in skorna någon dag. Det verkar som de börjar få in lite vårskor i affärerna nu.

• :o)

God morgon på er!!

Bra tråd det här, att få tips i sin egen "hemstad". Får nog bli en sväng till Växjö snart!!

Gucci, när ståndar bröllopet?

Emlu, ja, vart hittade du så billiga näbbklänningar? söker efter två vinröda klänningar till 5 åring och 3 åring.

Någon som hittat en fin tränklänning? söker även där efter en vinröd?

• galadriel78

USCH!!!!

Pratade med Växjö kommun igår då vi ska ha en borgerlig vigsel och hon lyckades verkligen trycka ner mig i skorna. Det är tydligen så att om man planerar en vigsel utanför kommunhuset och de tider de har uppsatta är de inte skyldiga att ordna någon ersättare om något skulle skita sig. Så låt oss säga att vi har fått ok från en vigselförrättare som ska komma ut till vår sommarstuga där vigseln ska äga rum och han eller hon blir sjuk och inte kan ställa upp. Då står vi där utan vigselförrättare!!!! Hur gör vi då? Någon som kan komma på ett bra tips eller idé hur vi ska göra då, för i min hjärna är det kaos.

/ galadriel78

• Lyckliga K

Hej,
    Jag är uppvuxen i Växjö och gifter mig där, men bor i Stockholm sedan 5-6 år tillbaka. Bröllopet blir den 30 april men jag har inte så mycket klart ännu... Börjar få lite panik faktiskt.
    Jag har preliminärbokat lokal och kyrka samt designat inbjudan och skrivit informationsblad att bifoga. Har klart med tärna och toastmaster.
    Allt annat är kvar!
    Jag kan nås på lyckliga_k@hotmail.com

• Gucci

Jag gifter mig på valborgsmässoafton! Presis som du LyckligaK! I vilken kyrka ska du gifta dig?

• Lyckliga K

Gucci: Vi gifter oss i Tävelsås kyrka, söder om Växjö. Jag tycker den är lagom stor och har en varm känsla (trä, inte sten). Tyvärr verkar inte den präst som vi vill ha och som "hör till" den kyrkan jobba just Valborgshelgen så vi har inte riktigt löst den biten ännu.

• Lyckliga K

Tänkte förresten passa på att be om lite kommentarer kring vårt val av färgtema. Vi kommer ha mörkgrönt/bladgrönt, cremevitt och brons/koppar. Det är ju ganska murriga färger och kanske inte några typiska vårfärger, eller bröllopsfärger för den delen. Men jag tycker om gröna och bruna nyanser och tror att det kan bli fint. Valborg är ju rätt tidigt på året också så det finns ju en lite vintrig känsla kvar. Jag skulle kanske inte valt de färgerna för ett juni-bröllop.
    Vad tycker ni?

• Gucci

Det är ju Er stora dag och jag tycker ni kan ha vilka färger ni vill! Det blir säkert jättefint!

Svar på tråden Växjöbrudar - dags att samla oss!!!