BT-Träff-Stockholm, Ny tråd igen!!
Hoppas alla hittar hit!
Vår tråd blev avstängd nu så jag öppnar upp en ny.
Hoppas alla hittar hit!
Vår tråd blev avstängd nu så jag öppnar upp en ny.
Bridezilla - Så avvis man blir... vilken drömresa!! Får man fråga vad den kostar?!
/Emilia
Blev så paff av Bridezilla underbara bröllopsresa så jag glömde berätta våra framsteg i planeringen!
Har idag varit i blomsterbutiken och bokat brudbukett, corsage och brudnäbbsbukett. Ska även tärnan ha bukett eller ej? Hur kommer ni göra?
Sedan var vi förbi frisören, mamma och jag, och bokade även in tid m.m. så kl.12 på bröllopsdagen ska jag vara på plats. Måste fixa lite blommor till håret också om jag vill ha det... hmmm... är väldigt fest i frisyren som finns i BröllopsMagasinet Nr.13 2003, sid 77. Frisören trodde absolut den + tiara och några lösa slingor skulle vara jätte passande!! Så kul!! Hon kollade hårkavlite, kände och provade lite redan nu på plats idag. Blir ingen konsultation, men bra tid för uppsättning istället. :)
Härligt... vet inte riktigt om det är mer att boka och beställa nu... Hmmm... herrarnas kläder så klart - men det är ju inte mitt "problem". Sedan ska menyn fastställas helt. Bra tips på medelhavsinspererade fiskrätter mottages gärna för ytterligare insperation.
//Emilia
Skrutthumlan
I och med att vi tar ett Ticket-lån behöver inte betala förren efter resan. Vi har redan betalat 6000 i handpenning och kommer betala allt över 30000 1 månad innan avresa. Vi tar lånet på 30000 eftersom det är maxbeloppet, det kostar 295:- och 35 kronor pr månad i aviavgift så helt räntefritt är det ju inte (men det är det ju aldrig!). Eftersom vi då kommer börja betala av lånet när vi kommer hem tänkte vi nog lösa in eventuella resecheckar då. Nu har jag inte pratat med dem på ett tag, men jag har sparat mailet där vi diskuterade saken om det skulle bli problem!
Handpenningen måste du alltså betala, lånet börjar du betala av en månad efter att du tecknat det. Så om du tar lånet 1 månad innan (då allt ska vara betalt i annat fall) börjat du betala samma månad som resan, sen bestämmer du ju själv i vilken takt du vill betala av. Men jag tänkte på en annan sak... I och med att vi öppnar ett Ticket-konto för avbetalningen borde ju gästerna kunna sätta in pengarna direkt där, istället för resecheckar! Det blir ju som en extra amortering! Kontot får ju ett nummer som vilket bankkonto som helst. Men jag har inte undersökt det mer eftersom det är ett tag kvar och gästerna inte börjat fråga om hur vi vill ha presenterna. Vi har bara sagt att vi önskar oss bidrag än så länge...
(sorry om det blev långt...)
Veronika
Tack för ditt svar!
Det verkar vara en bra lösning det där med kontot, ska se vad dom säger när dom hör av sig på mån/tis...
jag håller tummarna för att det kommer att gå...
Tänk om det inte är någon av våra gäster som vill ge lite bidrag...huh...
Det är ju det enda vi önskar oss..
Fast vi har tagit med det i beräkningen att det faktiskt kan bli så..
min blivande är emot att folk ska sätta in pengar direkt på kontot, han tycker att det känns sniket och att man tar ifrån gästerna lite av charmen med att ge present...
Stämmer kanske..
/Skrutt
Emilia:
Vår resa, som vi troligtvis kommer att beställa, kostar 16790:- per person. Då ingår alla resor, utflyker och på vissa ställen/hotell all inclusive.
Bridezilla - Ok. Låter underbart... hoppas man kan få diskutera resan m.m. med er efteråt. När åker ni? Hemresa från/när?
Vi har länge drömt om Egyptenresa...
Första inbjudningarna till bl.a USA, Malta och Norge pålaggda idag!
/Emilia
Påbörjat våran hemsida... men mycket är kvar. Första inbjudningarna ligger på lådan idag, så nu kan jag lägga ut länken till hemsidan: www.germundsjo.com/brollop
Tyck gärna till och hjälp mig hitta stavfel!! Maila om ni märker någon miss eller länkfel: brudenemilia@hotmail.com
//Emilia
Skrutthumlan, fick tips om att jag kunde få tag på dig här! Hoppas så att du kan hjälpa mig...
Såg på en Maggie Sottero tråd att du köpt en Avril klänning i färgen Ivory och undrar om du kan hjälpa mig. Jag vill ha Avril men har bara sett den i diamond white... Har du sett båda färgerna? Har du möjlighet att maila bild på ivory-tyget? Klänningen är säkert lika vacker i båda färgerna (kände mig som en prinsessa när jag provade den!!!) men saken är den att jag ska ha min mammas slöja som hon bar när pappa och hon gifte sig för 35 år sen så det är viktigt att jag får rätt nyans.
Skulle du vilja hjälpa mig når du mig via min mail mariasaaw@yahoo.se
Tack!
Mirelly
Du har mail
/Skrutt
Jättefin hemsida emilia!!
Kolla gärna in vår och ge synpunkter, den är inte helt färdig...
www.lagerfeldt.com/brollop
/Skrutt