• citronen

Hänghud

Hej jag väger 90kg och är 165cm,
    jag tänkte dricka modifast pulver. i 10 dagar.
    Jag undrar om jag kommer att få hänghud då?
    för det vill jag ju inte få.

sen undrar jag om det finns fler som testat modifast, hur gick det för er?

• Svar på tråden Hänghud
  • K.C

hoppas du har rätt! hur fördriver man ski*en då? med mer vatten, kanske... Frukt och grönsakskuren låter bra tycker jag, och nångång måste ju kroppen haja att den ska få lite mat mer regelbundet... Aja. Har också hört om det där uppgångsfenomenet, men har nog inte haft det själv. Å andra sidan vet man ju sånt rätt dåligt, i alla fall jag. man tror bara man blivit tjock om man är svullen och så känner man sig snyggare när det försvinner... :)

klart att du klarar det! Jag tror på dig! Det kommer garanterat gå. Men glöm inte bort att leva också. Det är kanske värt att offra .5 kilo för att få njuta ibland också.

Jag har satt upp 75 som delmål tills innan sommaren och typ 72 tills under sommaren. Hoppas jag grejar det!

He, he.. Helena Bergström! Nä, sug åt dig av Paris du. Men jag tror du är snyggare än hon.. hennes attityd lyser igenom hennes ansikte och förstör..
    Ja, du - vem kan ja se ut som? har aldrig hört sådär om nån kändis. När jag var i 23-årsåldern fick jag höra Meg Ryan, men det var nog mest håret . Ska fundera lite på om det finns nån du kan tänka dig tills nästa inlägg.

• K.C

MIA.MARIA:
    ÅH! jag hade missat meddelandet från dig!!! Nej vad triiist! håller på med modellen just nu, men vet ju inte hur många POUNDS jag väger...

Nu är jag nervös ska du tro! Åker ikväll... Vågen står nu på 78 blankt och det känner jag mig nöjd med, för detä är bra nära 10 kilo på 5 veckor trots en massa fusk. Känns som jag kan åka dit utan att behöva må föööör dåligt, liksom.

Hur går det för dig? Hoppas det går BRA!!!

• vixen not a tramp

Åh, va roligt att höra ifrån dig!

På länk sidan så finns en länk till en sida som heter konvertera där skriver du in dina kilon, klickar och så står det hur många pounds det blir. Testa!
    78 prick är ju en jättebra vikt!!! Starkt jobbat måste jag säga.

Står stilla för närvarande, känner lite panik att hinna gå ner till 77,5 til på lördag. Men klarar jag det inte så gör jag inte det, då är det bara ta nya tag! 5 kg tilll midsommar och sen ytterligare 5 kg till augusti, vad tror du om det upplägget? Känns lättare om man tar det i etapper! Då kan jag köpa ett par schyssta jeans till hösterminen börjar, det är alltid kul med kläder som mororot. Har sett ett par Replay jeans som var väldigt snygga men jag tror inte de gör så stora så jag kommer i dom nu( har strl 42, kanske 40?)de ser så små ut, men till hösten så! *hoppas*
    Åh, jag hoppas verkligen att ni får en trevlig resa med massor av shopping och god mat. Och sol!!! Och gelato alltså glass, mums!

Hoppas oxå VERKLIGEN att du lämnar nutriletten hemma och njuter av den goda Italienska maten!!! Packa ner kjolen och bär den med stolthet, du har gjort en otrolig prestation, och jag tror inte ensa att du har tyckt att det varit Såååå jobbigt. Det har inte verkat så i alla fall. Tänk vad man klarar om man bara ger sig attan på det!!! Och du har ju ändå "levt" under tiden oxå med drinkar och annat, fantastiskt!

Såg att du fråpgade i en annan trd om Toni & guy schampoo, jag har det gröna (och balsamet) för tunnt hår och det doftar ljuvligt, har även några produkter från dom och dom är helt OK. Doften är bäst. Funderar på att köpa Björn Axén för för färgat hår när mina flaskor tar slut, känner att håret nog behöver mera vård. Finns ju T&G för torrt hår, kanske jag ska kolla in det istället??? Får sniffa på B A och jämföra.
    Var kanske inte til någon hjälp direkt....Jo, mitt betyg, de är helt OK! Bättre än schampoo man köper på ICA, inte lika bra som salongs schampoon.

Kommer att sakna dig här på BT medan du är borta! Njut av dina Rom dagar (och KJOLEN, den passar JIPPI!) och ha det såå toppen!!!
    Varm kram från
    Mia.Maria!

• K.C

HEEEEJ! Jag sitter alltid och dumler när jag får meddelanden från dig! Blir så glad för allt fint du skriver. och får massor av energi!

Jo, jag SKULLE ju gärna väga 58 kilo och kunna äTA UPP MIG under resan, men men - tror min kropp kommer förbränna nu, för jag tror den lärt sig det. Äntligen! Så jag får va nöjd. Såg kort på mig själv igår, bara hemska tanke. Det värsta var att det var nu efter alla kilona försvunnit och man ser ändå ut som en padda - inte roligt alls... Aja. Som du sa - kjolen passar och livet leker väl.

Men kära du, 500 gram tills på lördag: 1 - det syns inte, 2 - du klarar det ju LÄTT! om du vill. Men viktigast - klarar du det inte så kommer det ju ändå bara vara i ditt huvud - var STOLT med eller utan dom! Du har varit superduktig och jag bara VET att du är toppensnygg! Inte oroa dig för sånt nu. Vad ska du ha på dig då?

Skratatde år det du skrev om Nutrilett, för jag hade faktiskt tänkt ta med några påsar... Hehe.. mest för att jag ju inte pallar att äta riktigt och om jag nån morgon känner mig däst så kan jag skippa frukost och ta en dryck för att komma i "form" (själsligt). Men det kanske är viktigt att låta bli...

Din plan låter ju toppenbra! Vi går tillsamman tycker jag för jag har tänkt precis samma! siktar på typ 75 till midsommar (klarar jag inte det så skär jag fasen av mig en arm för att komma ner i vikt). Räknar då med att ha gått upp lite efter semestern. Och så nere på matschvikt under sommaren (för mig typ 70 tror jag). det blir skitbra! Och sen när vi blivit så snygga som vi vill så syns vi på nåt coolt ställe!

he, he.. vi verkar vara superlika! Jag köper också T&G för lukten är så fantastisk! men igår såg jag min skalle bakifrån och tyckte minst sagt att håret var matt och trist - tänkte om fler kände så... Men om du gillar den doften så ska du ju skaffa Comme de Garcons Odeur 53. Den är fantastisk! Luktar faktiskt väldigt likt, tycker jag.

• K.C

hallåå! tillbaka igen efter en UNDERBAR semester! jösses så skönt att komma ifrån allt!

hur har det gått för dig? berätta allt, tack!

gjorde just det farliga - klev upp på vågen...! har inte gått upp ETT GRAM!!!! jag som räknat med att börja om från början igen. Antagligen har jag väl fått upp förbränningen ordentligt nu. SUPERGLAD! 78 kilo och så... hmm... till midsommar 5 veckor.. till 74 borde ju definitivt gå? vilka mål har du nu?

• vixen not a tramp

Satt precis och tänkte på dig! Läskigt! Va roligt att du är tillbaka!!! Ännu roligare att höra att ni hade det bra och som en liten bonus inte gick upp nånting! Otroligt! Tog du med några påsar nutrilett?

Inte så mycket att berätta härifrån, festen var trevlig, jag gick inte ner ett gram till dess och har gårr UPP lite efteråt. Surt.

Hursomhelst har jag planerat lite i min kalender idag och räknat ut att ett kg i veckan ända fram til första veckan i augusti är målet!!! Men jag vill INTE tänka så långt fram utan koncentrerar mig på midsommar och 5 härliga kilo! Väger (håll i dig) 80,1 nu.
    Så 75 till dess då! (ca 69,5 i augusti)Hade tänkt promenera varje morgon jag inte har skola men igår fick jag jordens skavsår av mina nya ballerinaskor så det blir nog att jag får köra yoga istället så man slipper ha skor på sig. Det är ju oxå kul! Borde köra ett pass på en gång känner jag! Motivationen ökade med ca 100% när jag såg att du var tillbaka!
    Skulle va skoj att ses i august faktiskt, då kan man ju liksom inte väga hur mycket som helst, en liten extra morot alltså! Tills dess får vi väl ses på BT!
    Köpte du nå schyssta grejer i Roma? Var det väldigt god mat?

• K.C

MIA.MARIA:
    heeeeej! vilket snabbt svar! nu blev jag jätteglad!

tog med nutrilett men åt dom aldrig. Trodde nämligen att jag skulle få tillgång till kök och sånt men det blev inte så och dessutom fick vå så himla god frukost på stället att jag bara var tvungen att käka där. Blev helt överumplad av att inte ha gått upp nåt - hade räknat med 3-4 kilo i alla fall...

Åhh... känn inte så för det där lilla du gått upp.. Du vet ju - det kan vara vad som helst. Och OM det nu skulle vara så att du gått upp för att du unnat dig så är inte det hela världen, ju.Det är väl det där när man fastnar och inte kan komma in i bra gängor igen som man ska passa sig för. Du är så himla duktig!

He, he.. du skulle kunna vara min tvillingsyster, jag skulle också kunnat gå ut och gå i nya skor, som dessutom är mer snyggskor än praktiska.. Skönt att det finns en till som är lika ogenomtänkt! Yoga låter väl superskönt det med! Bra att träna lite också tror jag så den där extra moroten inte gör hela skillnaden.. Speciellt nu på sommaren när man liksom gärna unnar sig lite.
    Vi är ju i precis samma sits med vikt, känns skönt tycker jag. Jag satsar nog som du då på ett kilo i veckan till midsommar, men sen tror jag att mitt mål blir att HÅLLA vikten under sommaren. Känns för trist att inte kunna njuta av allt gott som finns... Är det ett alternativ för dig? Känns hemskt att du ska behöva banta bort hela sommaren nu när du ju är så nära målet... Men såklart, du måste ju göra som du tycker känns bäst! Jag ska verkligen inte sabba din motivation! Jag hade också tänkt banta klart under sommaren, men nu vet jag inte alltså.. Kanske kan man ju köra lite sådär flygvärdinne/nutrilett i veckorna eller liksom när inget speciellt händer, men glass och picknickar.. Så svårt att låta bli.

Ja, det vore superkul att ses! Vad man har liksom mycket uppfattningar efter att ha läst här - spännande att se om de stämmer alls!

Visst handlade jag i Rom, men inte så mycket som jag trodde faktiskt. Mest mat och sånt. Så semestern kan få leva kvar ett tag till... Kläder tyckte jag var svårt eftersom jag inte alls har den stil som säljs i många av butikerna jag hittade. Men jag hade köpt upp mig på lite kläder innan vi åkte för att kunna leva med mig själv så jag kände mig rätt nöjd. Köpte en hel del choklad, dock. Nästan lite galet mycket. Men det blir ju lite sådär presenter till folk... Host!
    det var jättevarmt där nere och fullt fullt med turister - överallt!! Nästan liiiite mycket ibland alltså... Säg till om du ska dit nångång för jag hittade en hel del saker som kan rekommenderas.
    Har du varit där?
    Vilket är annars ditt favoritresmål/drömresmål?

Vad är det förresten du pluggar?

• vixen not a tramp

Hej på dig!
    Nej jag har inte varit i Rom, men det ska vara väldigt vackert på våren säger mamma!
    Det där med presentchoklad känner jag allt för väl igen...

Tyckte det var bra av dig att du åt med full aptit på semestern, trist å behöva skaka en påse när det finns hotellfrukost, nästan olagligt med tror jag!

Är inne på din linje när det gäller sommarmaten, i veckorna gör det mig inget att äta pulver eller bars till frukost och lunch. Men klart man vill ha glass å grejer oxå! Antagligen kommer jag inte gå ner 1 kg i veckan, men kanske ett halvt? Känns bra att veta att man är medveten bara och har ett mål som SKA uppnås, förr eller senare! (mitten av september?)

Jämförde min virtuella modell med bilderna som togs på mig precis när jag började banta (Hålla igen) När man jämför de ser man verkligen att det HAR hänt nåt, även om det är svårt att tro just nu...

Jag pluggar till lärare och mitt dröm resmål är nog sydamerika, (brasilien, mexico eller nåt) och Las Vegas, skulle vilja gifta mig där kanske???? Och Barcelona skulle jag vilja åka till oxå. Oj, det finns många ställen...Syd Afrika och dyka med vithajar är min sambos dröm och det låter ju spännande.
    Gillar varma stränder, gärna lite billiga kopior och god mat när jag reser.
    Känns just nu som att jag skulle kunna åka vartsomhelst imorgon om jag hade pengar!

Hoppas vi ses här snart igen!

• K.C

Halloj!
    ja, det var väldigt vackert.. Det är så himla grönt och pyntat - alla har så fina blommor och växter överallt! Det blir så levande och lummigt. Skillnad mot fula gråa sverige... Men å andra sidan fanns det mycket som man skulle bli galen på om man bodde där. Har lite svårt för den där manana-inställningen, kontrollfreak som man är..
    Hör av dig om du planerar en resa så ska jag ge dig mina bästa tips! Han ju hitta en del guldklimpar...

he, he... håller förresten med om det där med frukosten! Men nu kör jag samma stil veckan ut, sen är det pulver igen ett tag. får se hur länge man pallar. tror jag ska köpa nya smaker, börjar bli galet trött på chokald. Tur att det är stor skillnad mot vanlig choklad, för den smaken vill man ju gärna fortsätta gilla. Har tyvärr pajat känslan för "bars" genom att äta såna där bantnings-bars... ryyyys!

Tycker din sommarstrategi låter toppen. Ska köra samma. Pulver när det känns som det ändå kvittar och så unna sig när man är sugen. Så kör vi!

Hur långt har du kvar på skolan då? Vad för slags lärare ska du bli? Dyka med vithajar låter typ som mina värsta mardröm - har alltid varit galet rädd för hajar. Till och med i svenska vatten. Fattar ju såklart att de inte finns här, men när jag inte bottnar kan jag få sån där superäcklig känsla av att man är ett lätt byte. Coolt dock att du tycker det skulle kännas okej.. Lite sådär skräckblandad förtjusning...
    Skulle också gärna åka till mexiko! Maten där måste ju vara underbar! Mmm, kall öl, stark mat och sprit. Härligt! Las Vegas vore också nåt!!! Har alltid drömt om att gifta mig där. Men helst med nån man bara känt ett kort tag...

ja, visst är det härligt att resa! Men med Ryanair blir det ju ändå rätt billigt.. Och man måste ju inte stanna så mpnga dagar. Blir den en varm sommar kan man ju resa sista minuten för typ inga pengar alls (om man gillar att sola speciellt!). Själv är jag inte såååå mycket för solen - dels pga uppenbara komplex och dels för ljus hy...

Ska du kolla på schlagerfestivalen ikväll? hejar du på nån speciell?

Svar på tråden Hänghud