• citronen

Hänghud

Hej jag väger 90kg och är 165cm,
    jag tänkte dricka modifast pulver. i 10 dagar.
    Jag undrar om jag kommer att få hänghud då?
    för det vill jag ju inte få.

sen undrar jag om det finns fler som testat modifast, hur gick det för er?

• Svar på tråden Hänghud
  • citronen

I dag har det gått bra, jag har ätit under mitt kcal som är 1320kcal. har i dag bara ätit 1020kcal, det känns bra, men jag är hungrig hela tiden.

Fast inget onyttigheter har jag ätit i dag.

• K.C

härligt, tjejen! men visst är man hungrig hela tiden. jag som inte ens äter ofta eller mycket i vanliga fall - man blir ju så himla matfixerad!

det här ska vi fasen klara alltså!

• Mrs. Robinson

Precis som Mia Maria sager sa ar risken for hanghud valdigt liten om man ar ung och viktminskningen inte ar radikal.

De hemska bilder man ser pa hanghud ar ofta pga operationer (vad heter det nu?) och man rasar i vikt pa valdigt kort tid. Kroppen hinner inte med sjalva viktminskningen samtidigt som att producera proteiner for hudens elasticitet i vanlig hastighet.

Na, satsa pa 0.5-1 kg i veckan, ge kroppen ratta fodoamnen och hall cirkulationen i gang sa hander ingenting. Kolla pa Oprah Winfrey, ingen hanghud dar!

• vixen not a tramp

Hello!
    Har hållit på sen i mitten av november ungefär, så det har inte gått sådär jättefort, men jag är rätt nöjd. Har fuskat en del också ska jag erkänna. Körde "modifast schemat" typ fyra vecor, två med bara modifast och sen två med vanlig frukost. Sen skulle man börja äta frukost och lunch och "pulvra" till middan och då kom fusket igång på allvar
    Men nu byter jag ut, kanske 8 mål i veckan? Nåt sånt och det funkar fint. Såna man inte träffar så ofta börjar se skillnad och det är ju alltid kul. Ligger ungefär två, tre veckor efter i mitt viktminskningsschema, jag planerade att tappa 0,5 i veckan. Men det går ju lite ryckvis...

Jag förstår precis vad du menar med att man äter för lite och på så vis suger kroppen årt sig allt den kan när man väl äter...
    Har läst flera gånger att du just påpekat detta i trådar, att bara för att man är överviktig så betyder inte det att man svullar pizza varje dag. Mycket klokt!
    Jag är övertygad om att du kommer greja det fint!!!
    Bra gjort Citronen! Drick massor så kanske hungern mattas något. Bit ihop och tänk på schyssta bikinisar och annat kul som blir roligt att köpa snart. *drömmer*
    Oj, va långt det blev, mycket kul att råka dig igen K.C!

• K.C

MIA.MARIA: jag tycker du rä superduktig! Men du, när du kört modifast 2veckor och 2 veckor vanlig frukost - hur mycket hann du gå ner då? det är ju ungefär den tiden jag har på mig - undrar hur mycket som är rimligt att räkna med...

• vixen not a tramp

Oj, jag kommer inte riktigt ihåg, men det gick snabbt som tusan i början, så kanske 5-6 kilo borde du nog grejja. (Kanske ännu mer) Kör hårt, massor med lycka till från mig!

• K.C

tusen tack! det behövs...
    (hur sjuk i huvudet är man för övrigt - igår kväll var jag så galet hungrig - åt lite broccoli och en bit gurka och fick superdåligt samvete... jösses!)

• vixen not a tramp

Oj lite varning där tror jag... grönsaker är bra! Inget dåligt samvete nu! Fast jag ver precis hur du menar.

• K.C

ja, visst är man kocko. det där sitter ju i ryggraden på nåt sätt... fast jag blir verkligen inte förvånad för när jag pratade med mamma om hur jag ogillar min kropp idag så svarade hon "big-brother linda körde ju en diet som ska vara så himla bra; citronvatten och frukt och grönsaker bara. det låter ju sunt"... suck. kanske ett "du duger" eller åtminstone en sund tanke om det där med att få i sig bra saker kunde varit bra där...

• vixen not a tramp

Ja, det är ju inte såå konstigt att man är som man är. Jag har också en sån mamma. Hon köpte, eller gick med på att köpa kanske ja´g ska säga. Nutrilett åt mig när jag vägde typ 60 kg eller mindre. Had egärna också fött höra en stödjande kommentar där. I dagsläget känns til och med 60 kg som undervikt för mig. Helt skruvat.
    Jag tror iallfall på dig, kör på modifast eller flygvärdinneköret, vilket spelar nog ingen roll. Synd att man inte kan köpa självförtroende i pulverform, lagligt och uten skumma biverkningar.

Svar på tråden Hänghud