• Augustibrud-06

Stenungsund 2006

Hej! Ingen som ska gifta sig i eller runt Stenungsund 2006?

• Svar på tråden Stenungsund 2006
  • Augustibrud-06

God morgon!

gnizz
    Det finns en del lokaler, men inte så mysiga tycker jag. Ödsmål har bra kök och fin uteplats på baksidan, men är sliten inuti. Spekeröd ligger tråkigt, men är fräsch inuti. Jörlanda och Driftvärnsgården är lite tråkiga. Mariagården tror jag är för liten för oss, ska ha 60-70 gäster. Sen finns ju Sjöstugan vid Almön, vet inte hur den är. Har du fler på förslag? Vi har kört fast lite, kan inte bestämma oss.

• herman

Kul att se att vår lilla skara växer! :D

Här har planerandet lite gått ner i en svacka. Ska se om jag får med sambon och kolla in papper och annat till inbjudningar i helgen kanske. Eller nästa helg...

• Dallandra

Vi bokade lokal och kyrka drygt ett år i förväg. Kyrkan var det inga problem med men Jörlandagården var rätt uppbokad redan ett år innan. Vi ville även har deras personal och kokerska så det bokade vi när vi bokade lokalen. Fotograf bokade vi ett drygt halvår innan och likaså frisören och trubaduren och även brudbukett...
    Man får vara ute i god tid, särskilt när man gifter sig när många andra gör det, som t.ex i augusti....

• Lindha

Någon som har tips på bra restaurang i Kungälv? På fredagen innan bröllopet ska våran tärna, bestmen och toastmasters hjälpa oss med dukningen osv Efteråt tänkte vi gå ut och äta. Vi ska ju sova på Fars Hatt, men finns det andra bra restauranger?

• herman

Kan rekomendera gourmetbodens restaurang som ligger alldeles brevid kungälvs kyrka, på andra sidan jmf med fars hatt. Jag har aldrig blivit besviken på deras mat(för att inte tala om deras pizzor). Rekomenderas varmt. :D

För övrigt dem vi funderar på att ta vår catering ifrån, just för att vi alltid är så nöjda med deras mat.

• Augustibrud-06

Lindha
    Gourmétboden finns, den ligger på torget vid Fars hatt. Har inte varit där själv men har kompisar som varit där och varit jättenöjda!
    gourmetboden.se/restaurang.html
    Du har inte haft tid och kolla hur man får tag på bandet som ska spela hos er?

• Dallandra

Lindha
    Vi sov också på Fars Hatt, i deras stora svit :) Vi fick checka in tidigare så vi kunde byta om där och dagen efter behövde vi inte checka ut förrän kl. 14.00. Jättetrevlig personal :)

• Augustibrud-06

Dallandra
    Vad hade ni för trubadur, är de ngn du kan rekommendera? Vet inte riktigt hur vi ska lösa det med musik.
    Jörlandagården, när ni hade deras personal och kokerska hur fungerade det? Beställde ni mat genom dem då?

• Lindha

Dallandra vi ska oxå ha stora sviten :)

Augustibrud jo nu har jag fixat nr. Ralph heter han och han har 033-284484 eller 0705-905444.

• Augustibrud-06

Lindha
    Tack så jättemkt! Vad bra att ni finns här på BT!

Svar på tråden Stenungsund 2006