• Decorist

Linköpingsfruarna!

Hej fruar!

Nu har den andra tråden stängts så jag startar en ny så vi kan fortsätta hålla kontakten. =) Som sagt så skulle det vara jättekul om ni vill komma ut till oss på landet nån gång under hösten. Har inte helt klart för mig hur det ser ut i kalendern än för hösten, men jag är rätt flexibel. Jag lagar gärna nån mat och så får vi se vad vi hittar på...!

Ha det så bra! Kram Caroline

• Svar på tråden Linköpingsfruarna!
  • Fru Cinderella

Tack så hemskt mycket för all info. mycket intressant läsning.

Men vad tog dom för håruppsättningen?
    *nyfiken*

• sandella

Na76: hur har det gått med flytten? Fullt upp antar jag, men underbart också!
    Nyfiken i en strut

Aniara och Thindris: jag hade samma florist som Calice och är också supernöjd. På hemsidan syns mycket av det vi beställde till vårt bröllop; allt i gula/rosa rosor.

/Sandella

• Fru Cinderella

Hur kommer jag till din hemsida?

O vad gick blommorna på?

*nyfiken*

• Decorist

samma blomlänk som calice skrev... =)

• Fru Cinderella

jaha är det din?
    Fan vad snygg den var är imponerad!!!

• Fru Calice

_Aniara_
    Jag betalade 750 kr tror jag för 1½ h.

• sandella

Aniara; det stämmer att Decorist var vår florist. Vi träffades här på bröllopstorget och jag fick förtroende för henne direkt. Blommor är inte ett område jag känner mig hemma på, så att välja Decorist var både ett enkelt och mycket lyckat val Förutom blommorna har jag fått massvis med tips och inspiration från henne i övriga bröllopsplaneringen, hon gifte sig nämligen året innan oss andra.

Vi beställde mycket blommor till vårt bröllop, bland annat:
    - brudbukett
    - tärnbukett
    - 2 corsager till brudgum och bestman
    - blomsterkorg och blomsterkrans till vår näbb
    - blommor till bänkraderna i kyrkan
    - blomsterbåge till middagsbordet/festen
    - 3 större blomarrangemang till borden

Jag tror det var allt och för detta betalade vi drygt 6000 kronor, vilket vi tycker var väldigt billigt!
    Osäker på om detta var ett "kamrat-pris" eller om jag helt enkelt valde billiga blommor/växter.

Hur som helst så rekommenderar jag verkligen Decorist!

/Sandella

• marfa

Hej!
    Jag gifte mig ju oxå, så jag tänkte komma med lite tips.
    Jag bor i Stockholm, och fixade en del här. Jag köpte min klänning här på Bröllopsbutiken. De har massor av klänningar, så det är bra om mna är osäker på vilken modell man vill ha. Men det viktisgaste är att man provar. Något man kanske inte tror man passar i är jättesnuggt och så vidare. Så tipset är att prova prova och åter igen prova.
    Min mans kläder köpte vi på Grosshandlarn här i Sthlm. Bra pris och schysta gubbar som kan sin sak.
    Mina blommor beställde jag på Trädgårdstorgets blommor. Jag hade oxå valt blomdekor om inte ägarinnan hade firat sin 1-åriga bröllopsdag samma helg ;) Jag var dock nöjd med blommorna förutom att blommor ur buketten ramlade ur en efter en under dagen.
    Vi hade en privat kille som plåtade oss under mer eller mindre hela dagen. Han heter Martin www.martan.nu/rantila (det sista om du vill se våra bilder.)
    Vi hade festen på Starby Kungsgård som vbar helt fantastiskt. De var verkliugen suveräna och hela kvällen blev precis nsom vi ville ha den. Det ligger i Vadstena.
    Jag var liksom Calice på Hårateljen, men hade Linda som frissa. Hon var lugn och duktig och frisyren blev jättebra. Bra med priset per timme.
    sMINKET HADE JAG EN PRIVAT TJEJ SOM var med på min hippa. Hon jobbar på Kicks i Norrköping, men bor i Linköping.
    Vad ner?? Jag pysslade oxå mycket med inbjudningskorten, sånghäfte och vigselprogram. Jag köpte papper på map och matton. Butiker i Sthlm, väl värda ett besök om man vill hitta bra papper.
    Underkläder köpte jag liksom Calice på Victor & Victoria här i Sthlm igen. Helt suverän lite butik som har mycket underkläder. Jag hade en Camilla Thulin torsolette som var jätteskön.
    Ja det var lite tips. Fråga gärna om det är något du undrar över.
    Summa sumarum en fantastisk dag som man sent ska glömma. Kan tillägga att både jag och min man är såååå lyckliga att vara gifta. En skön känsla.

Marfa

• Fru Cinderella

tack så mycket.. blir så glad för alla tips :)

• marfa

Det var så lite..
    Fråga på bara. :)

Svar på tråden Linköpingsfruarna!