• Decorist

Linköpingsfruarna!

Hej fruar!

Nu har den andra tråden stängts så jag startar en ny så vi kan fortsätta hålla kontakten. =) Som sagt så skulle det vara jättekul om ni vill komma ut till oss på landet nån gång under hösten. Har inte helt klart för mig hur det ser ut i kalendern än för hösten, men jag är rätt flexibel. Jag lagar gärna nån mat och så får vi se vad vi hittar på...!

Ha det så bra! Kram Caroline

• Svar på tråden Linköpingsfruarna!
  • na76

Hej

Thindris: Vi kunde duka typ som ett T eftersom vi bara var 38 gäster. Hade vi varit fler så hade det inte gått att ställa borden så. Det är egenligen bara 2 vanliga långbord som står så de bildar ett T. Gästerna satt på bägge sidor om båda borden. Vi ställde dom så för att vi skulle kunna se alla gäster och ingen behövde sitta med ryggen mot oss. Vi ville ju inte ha något vanligt honörsbord. Bordet som blir taket på T:t blir ju lite som ett honörsbord och där satt vi så vi såg ut över hela lokalen. Vi försökte sätta folk där vi trodde dom skulle ha trevligast. Våra föräldrar satt vid vårt bord men inte bredvid oss utan vi hade kompisar runtomkring.

Aniara: Tårtan från Schelins kostade 45 kr/bit + extra för de handgjorda chokladrosor vi hade på tårtan. Vi hade chokladtårta (mörk chokladbotten, mjölkchokladmousse och sen täckt med mjölkchoklad och vita och mörkbruna chokladrosor). Supergott och många av gästerna har berömt den goda tårtan.

• Thindris

na76

Det är just det där med hur man sitter som gör att jag tycker så bra om en T dukning. Ingen sitter liksom med ryggen till... Men vi blir mellan 40-50 gäster, om inte många tackar nej såklart... Pratade med Anneli, hon var jättetrevlig den här gången!!! Kändes så bra Nu får vi se om de som hade preldukat har bestämt sig... Väntar nervöst!

• Fru Cinderella

na76
    den där tårtan låter helmumsig o tack för alla tips, blir jätteglad :)

• Thindris

Jaha, så var det klart då. När man planerar på distans får man förlita sig en hel del på magkänsla, men även på sina släktingar. Sände ut min farmor och en annan bekant till mig att kolla upp Livgrenadjärmässen samt Mjellerumsgården, då vi kände att valet stod mellan dessa lokaler. De var där och tittade idag och nu ser det ut som att vi trots de lite dyrare kostnaderna kommer att vara i livgr.mässen. Min farmor och min andra bekanta var lite tveksamma till livgr.mässen pga priset. Men bemötandet de fick samt lokalerna gjorde dem helt övertygade om att vi ska ha vår fest där. De blev helt förälskade i lokalerna och tyckte de passa oss perfekt. "De andas bröllop" tyckte de. M.gården upplevde de en aning trångt och kanske inte riktigt vad de trodde vi förväntade oss samt vad de själva trodde det skulle vara. Känns ganska bra nu trots allt funderande.

Kyrka ska vi bestämma i feb, men det lutar åt Ledberg kyrka. Snart har vi bestämt fotograf också... Det lutar mer och mer åt fotofolket.

Det är mycket man ska tänka på, men det känns som att alla de stora grejerna snart är avklarade iaf. Längtar till feb när vi ska åka ner och titta på allt

Sov gott alla

• Fru Cinderella

Thindris
    Det måste kännas skönt o ha bestämt.. får se vad vi väljer efter våran rundtur. Vi ska väl kolla på Mjellerumsgården, Wärdshuset, Bjärka säby o Livgrenadsmässen.

• Thindris

Aniara

Spännande! Skriv gärna en rad som om vad du tyckte

Ja, det får bli livgr.mässen. Det har min m2b velat hela tiden och han tyckte jag ödslade min tid som letade efter annat... här är det mest jag som oroar mig för ekonomin

• Fru Cinderella

Thindris
    Vad jag störde mig på hos livgrenadsmässen (När jag såg bilderna på dersa hemsida). Vad att det hängde flygplan i taket..

• Thindris

Hi hi... flygplan i taket? Ja, det är ju en gammal militäranläggning så det är ju en massa tavlor på diverse militärgubbar osv. Men några flygplan har jag inte sett, vilken bild är de på?

Min farmor filmade lokalerna på livgr.mässen samt på mjellerumsgården o jag tror jag får filmen per post imorgon. Ska bli spänannde att se Ska se om ajg ser några flyplan

• Fru Cinderella

Thindris
    Om man går in på deras hemsida o tittar på bilden där borden är uppdukade med rosa dukar. Så ser man att det hänger flygpolan i taket. Kan visserligen vara charmigt. Beror på vilket sett man ser det på :)

Vore hur kul som helst o få veta vad du tyckte om filmerna. Du har ingen möjlighet att lägga upp dem så man får se dem?

• Thindris

Aniara
    Jag frågade min m2b om att lägga ut filmerna... men han började mumla om tillstånd osv. Men jag ska se vad jag kan göra Tänkte att det vre ju kul att skicka dem till dig. Men annars ska jag redogöra för dig vad jag ser

Svar på tråden Linköpingsfruarna!