• Decorist

Linköpingsfruarna!

Hej fruar!

Nu har den andra tråden stängts så jag startar en ny så vi kan fortsätta hålla kontakten. =) Som sagt så skulle det vara jättekul om ni vill komma ut till oss på landet nån gång under hösten. Har inte helt klart för mig hur det ser ut i kalendern än för hösten, men jag är rätt flexibel. Jag lagar gärna nån mat och så får vi se vad vi hittar på...!

Ha det så bra! Kram Caroline

• Svar på tråden Linköpingsfruarna!
  • na76

Hej

Det var jag som tipsade Aniara om den här tråden.

Aniara: Det är ju här det finns möjlighet att få information om allt möjligt som rör bröllop från oss som redan är gifta.

• Fru Cinderella

Sant, så vad har ni för tips då...

tänkte gifta mig i maj i Mjellerumsgården G:A Linköping. Åka häst o vagn. ca: 50 gäster...

• Thindris

Hej alla!

Ser att ni alla är gifta, Grattis!. Själv håller jag på att planera mitt bröllop och undrar om det är någon/mågra som skulle vilja dela med sig av lite tips och råd?
    Jag bor själv i Umeå och ska planera allt på distans. Det är inte helt lätt och känns lite nervöst.
    Om allt går som vi tänkt blir bröllopet den 9/9 2006. Har skrivit ett inlägg som jag skulle bli jätteglad om någon ville svara på! Tack

• Fru Cinderella

Thindris
    Jag håller också på att planera, gifter mig den 26/05 2007.. jag hjälper dig gärna att utbyta tankar o idéer också.. vad var dt för inlägg du ville få svar på?

• Fru Calice

Ger gärna tips o idéer men det är lite lättare att ge dem om ni kan precisera er lite. Är det något speciellt just nu ni vill veta?

• Fru Cinderella

Ehm.. bra fråga.. svårt så där på rak arm.. bra/dåliga bröllopsbutiker i linköping. För allt från kläder till inbjudningskorten...

• Thindris

Åhh, vad glad jag blir. Jag vill hemskt gärna ha lite tips och ideer. Mitt inlägg heter "Linköpingsbröllop... Hjälp".
    Frågar om festlokaler och kyrka, fotografer osv. Ja, allt som ska till att planeras
    Blir tacksam för alla tankar och ideer! Tack!

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m1328907.html

• Fru Cinderella

Själv har jag tänkt att ha giftermålet och mottagningen på Mjellerumsgården i G:A Linköping. Samt åka häst o vagn efter bröllopet med hjälp från Valla Stallet.

Fotograf vet jag ingen i stan än.. har dock en kompis från Eskilstuna som förmodligen kommer komma hit o fota oss.

Jag har länk till en biluthyrningsfirma om du är intresserad?

Annars kan jag tipsa dig om att söka på gulasidorna med sölordet bröllop och då välja i linköping. Så får du upp massor användbart.

• Fru Calice

_Aniara_
    Kläder: Rekommenderar varmt Partyworld (Torggatan inne i stan) och Festyran (i Tannefors). De har jättebra service och fina klänningar till bra priser. Festyran har Nixa-klänningar som enda butik i stan.
    Underkläder: Nja, jag hittade inget här utan åkte till Stockholm. Men det beror på vad man behöver - Lindex, Twilfit och Eva Corsetten (heter den så) har mycket bra.
    Skor: Jag köpte mina på Partyworld
    Smycken: Jag köpte tiaran på Bröllopshuset, men rekommenderar att kolla runt för alla butikerna har mycket och inte alltid samma. Jag hittade mitt halsband på Glitter för 129 kr och örhängena på Kicks. (Fast det slutade med att jag hade ett par gamla örhängen sen iaf...)
    Hans kläder: Min man hade "bara" kostym och då är def Dresman mest prisvärda. De har även bra service.
    Ringarna: Jag fick min specialgjord (inte alls så dyrt som det låter) hos Figge på Guld och Gravyrateljén på Djurgårdsgatan. Mycket prisvärd och social. Men kolla runt och våga jämföra priser!
    Frisyr: Min egen frissa gör inga uppsättningar så jag hörde mig för och bestämde mig för Tojan www.jagvillblisnygg.nu, hon tog betalt per timme och jag som satte upp rätt lite gjorde ett kap på det viset!
    Blommor: Måste rekommendera blomdekor.se. Say no more.
    Inbjudningskort mm: Jag köpte mycket från Panduro, Med Mera och Bokia (allt papper, kort och kuvert därifrån tex) och gjorde själv. Jättekul!
    Hotell: Frimis har en fin svit med jacuzzi och bastu i. Ekoxen har jag oxå hört bra saker om.

Kommer inte på något mer nu. Säg till om du saknar något.

Thindris
    Fotograf: Vi använde Fotofolket o blev mycket nöjda. Men det finns många bra i stan. J Falk och Thomas Kilman är väl mest kända på att vara bra om man ska namge ytterligare två.

• Fru Calice

Caroline!

Ville bara säga att vi provade tortellinilådan i helgen. Supermums! Måste göra den igen!

Svar på tråden Linköpingsfruarna!