• Decorist

Linköpingsfruarna!

Hej fruar!

Nu har den andra tråden stängts så jag startar en ny så vi kan fortsätta hålla kontakten. =) Som sagt så skulle det vara jättekul om ni vill komma ut till oss på landet nån gång under hösten. Har inte helt klart för mig hur det ser ut i kalendern än för hösten, men jag är rätt flexibel. Jag lagar gärna nån mat och så får vi se vad vi hittar på...!

Ha det så bra! Kram Caroline

• Svar på tråden Linköpingsfruarna!
  • Fru Calice

marfa
    bara en tanke... har du provat på båda deras datorer? för jag vet att den ena tex tar dvd men inte den andra. tänkte om det var nån skillnad med formatet oxå...

skönt med julstök. själv känner jag lite att det tar emot. vill gärna ha jul o allt det där, men har så svårt att få upp allt pynt här hemma. funderar tom på att skita i att sätta upp saker. bara ha gran typ.

har iaf nya gardiner nu! jättefina. o nu sitter jag o kolla på ny matta i en katalog. kanske kanske.

kram på er!!

• Thindris

Hallo alla fruar! Tänkte fråga om någon av er fick hår och smink gjort på antingen Hårateljen hos Tojan eller på E-hair? Väljer mellan dessa och vet inte riktigt vilken jag ska ta. Är tacksam för allt ni har att säga om dem

• vinterbrud i linköping

sandella

Såg att ni hade ert bröllop på Bjärka-Säby. Vilka fina bilder! Vi ska ha vårt också där 28/1. Vad det något du tyckte var väldigt bra eller något du tyckte var mindre bra?

• Fru Calice

Thindris
    Jag fick mitt hår gjort hos Tojan och blev jättenöjd!!! Dessutom var jag mycket nöjd med priset eftersom hon tog betalt per timme o jag inte satt så länge! Kan i vilket fall rekommendera henne varmt.

• Thindris

calice

Tack Pratade med Tojan idag och fick ett otroligt bra bemötande. Kändes jättebra! Tror nog att det blir där. Blev du sminkad av henne också?
    Hon trodde det skulle ta 4 timmar för en uppsättning, men jag har så tunt hår så det tror jag inte själv. Hopaps iaf att det inte ska ta 4 tim. Då blir det väldigt dyrt Hon verkar jättetrevlig iaf.

• Decorist

Thindris:

Sa hon 4 timmar? Det lät väl tilltaget, men det är väl bra iofs. Jag och min tärna var där kl.8 på morgonen, och var därifrån kl.11 Då hade hon gjort mitt hår och smink, plus min tärnas hår och smink, och vi hade bytt om och satt på slöjan. Då var det ändå väligt lugnt och gott om tid. Så det tar nog inte 4 timmar...om det inte är en väldigt komplicerad frisyr... =)

• Fru Calice

Thindris
    Nej jag blev inte sminkad av henne utan av min mamma. Men jag har sett andra som blivit sminkad av henne och det har blivit fint. Men som alltid så måste man verkligen säga hur man vill ha det. Jag kände när jag var ute och letade klänning tex att jag var för snäll och typ inte ville göra affärsbiträdet ledsen så jag vågade inte säga vad jag egentligen tyckte. Det var bara på slutet jag ryckte upp mig och då insåg jag att de faktiskt VILL att jag ska få det precis som jag vill och inte alls blir ledsna. Så våga säga hur mycket/lite färg du vill ha o så när ni sminkar. (O allt annat oxå - hår, klänning o sånt!)

Tror för övrigt även jag att fyra timmar låter lite väl mycket...

• Thindris

Decorist och calice

Nej jag tror inte heller att det tar fyra timmar. Jag funderar på att ha lite löshår, men ingen krånglig uppsättning så det kommer säkert gå snabbare än så Det blev Tojan tilslut iaf. Hon har svarat på mail och hon var jättetrevlig när jag ringde upp. På e-hair tyckte de jag skulle svänga förbi så jag fick se deras salong, detta var efter att jag sa at jag bor i Umeå. Det är itne så bara att svänga förbi då direkt Det hördes att de hade mycket att göra, så det var säkert därför hon inte hade tid att svara på mina frågor osv. Sen sa hon att de inte sminkar på e-hair, och jag vill göra allt på samma ställe, inte springa runt. Jag har inte råd med 990 kr på Make up store heller, så Tojan föll sig naturligt Tror säkert det blir bra. Gilal de bilder jag sett hittills på hennes uppsättning och smink. Tycker dina bilder Decorist är jättefina. Så det blir nog bra

• marfa

Hej!
    Jag hade Linda på samma salong som Tojan jobbar på, och hon var jätteduktig och trevlig hon oxå. Mitt hår höll hela natten och blev superfint. Det tog ungefär 2-3 timmar och jag har tjockt och mycket hår och en rätt stor uppsättning.
    /Marfa

• sandella

Hej alla fruar och blivande fruar!

Calice/Marfa: visst är det härligt med julstöket. Jag har plockat fram ljusslingor, ljusstakar och massor med tomtar. Dessutom har jag druckit massor med glögg (lätt-glögg ), och ätit mängder av lussebullar och pepparkakor!
    För ett par veckor sedan köpte jag en julskiva också som snurrar ganska mycket så att jag VERKLIGEN ska komma i julstämning
    Annars är jag faktiskt lite deppig just nu för min man har varit med jobbet i Stockholm sedan i söndags - men i morgon kommer han äntligen hem igen. Det var tårar på perrongen i söndags och det lär det bli i morgon igen

Vinterbrud i Linköping:
    Det stämmer att vi hade festen på gamla slottet Bjärka Säby. Det bästa var absolut alla sängplatser vi kunde hyra till våra långväga gäster. Vi tyckte också att det var perfekt att "allt" var på olika våningsplan (matsalen på bottenvåning, sängplatser på andra planet och tårta/bar & dans på tredje planet). Skönt att slippa dra undan bord för att få plats att dansa osv. Catering-firman P2 GolfInn och deras serveringspersonal gav definitivt också en guldkant på kvällen!
    Till det mindre bra hör kontakten med hyresvärden, som vi upplevde som ganska virrig (stressad?) och alla papper vi var tvugna att skriva på i tid och otid om att vi lovade att uppföra oss väl och följa alla regler - trodde hon att vi och våra gäster var barbarer eller? Kan varna för att det finns MASSVIS med regler, men det har Ni säkert blivit varse - även om det kommer mer ju närmare datumet Ni kommer... Dessutom skulle hon ha massor information som vi ansåg att hon hade att göra med, tex namn och telefonnummer till toastmastern?!
    Lycka till med Ert bröllop i januari - det är ju nära dit

Kram alla!
    /Sandella

• marfa

Kul att höra från dig Sandella.
    Jag har oxå några julskivor som jag tycker mycket om, så så fort 1:a advent närmar sig börjar de rulla. Någon gång satte jag på en av skivorna mitt i sommaren, men då fick J nog. :)
    Här dricks det oxå lättglögg och mycket är upp och ner, men åndå bra.
    /Marfa

• vinterbrud i linköping

Sandella

Vi har väl ungefär liknande tankar om det mesta. Vi har också många långväga gäster och tycker det är perfekt med sängplatser. Vi valde också p2 för mat och det verkar funka så här långt. Har hört mycket bra om dem. Vi valde även kapellet, för att slippa transport mitt i vintern. Däremot är det ett kapitell för sig(pingstkyrkan), men vi tar ju med egen präst och kantor så det löser sig nog.

Hyresvärden hade jag blivit varnad för innan så jag var förberedd. Men jag håller med er, det låter som om vi ska riva stället. En fråga. Upplevde ni det var trångt på middagen, såg ut som ni var många gäster? Annars tycker jag huset är perfekt med olika våningar och lite mysiga soffgrupper(alla dansar ju inte), och framförallt att många kan sova över.

Ni hade väldigt fina bilder. Ångrar nästan att vi inte valt ett sommarbröllop. Vi kommer inte ha så många utomhusbilder. Men jag hoppas i alla fall på lite snö. God Jul från ett väldigt ojuligt London!

Svar på tråden Linköpingsfruarna!