• Princessdiamond

Göteborg (med omnejd) 2006 #2

Lindha, Ninni, Yrvädret, Majbruttan, Trollvinter, Vårbrud -06, och alla andra som vill vara med i vår småknäppa grupp ;)

Här är vår nya tråd :D

• Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2
  • Lindha

Ebba var jätteplanerad! :D Vi försökte nog i ca 8 månader innan det funkade. Hoppas att det går snabbare nästa gång! ;)

• Vårbrud -06

Lindha

Tack själv, det var jätteskönt. Det var inte dåligt, vi var ute i 45 nyttiga och hälsosamma minuter! Det får vi göra om. Kvällspromenader på söndagar vore något.

Princess
    Älvängen är inte dumt område. Du skulle få mycket trevliga grannar också =)

Yrvädret
    Ser man på, en till som håller på att trilla dit hihihihi. Jag sa till Sandra igår att hennes och Lindhas projekt hade hjälp. Någon vecka i Älvängen och pussar på Hannah så vill jag gå runt med en egen barnvagn. Känner mig så stolt och viktig när jag går runt med hennes barn =)

• yrvädret

Nä, vi blir ju inte yngre - jag vill gärna ha fått första barnet innan jag fyller 30 år, alltså lite mindre än 4 år kvar. Om vi sätter igång efter bröllopsresan så är jag 27,5 år och lär med andra ord vara 28 innan vi får barn (om vi blir gravida direkt så att säga).
    Men om det tar längre tid så kanske jag hinner bli närmare 30 innan det blir något. Vi har många par (bla syskon till T) som har stora problem att få barn. De håller på med IVF-behandlingar och har det jättejobbigt. Jag vill inte hamna där! Alla har det ju inte lika lätt som mina föräldrar - pappa brukar säga att han bara behövde skaka kallingarna så blev mamma gravid

• Lindha

Ha ha! Har du många syskon Yrvädret?

• yrvädret

Det brukar väl vara lite lättare att bli gravid med nästa barn. Har läst det någonstans. Liksom att livmodern är mer gästvänlig efter första barnet

• yrvädret

Vi är 4 syskon. I T:s familj är de 7. så oddsen att vi bör kunna få barn är ganska höga. Men det beror självklart hur kompatibla vi är (och att det inte är något fel på någon av oss)

• yrvädret

Min mamma vet på dagen när min storasyster blev till. Kådisen sprack....

• Lindha

Ja jag får hålla tummarna för att min livmoder är mer "gästvänlig" den här gången. ;) Har jag (vi) riktigt tur så kanske jag ligger på BB om 1 år. Hi hi!

• Vårbrud -06

Ni gör mig ännu mer sugen nu när ni pratar barn. Vi skall börja försöka i april nästa år. Vågar inte tidigare ifall man skulle bli gravid fort. Jag vill ju inte må illa när jag gifter mig.

• Princessdiamond

hmm, det e nu man börjar känna sig utanför ;)
    men det e bra att ni andra skaffar barn.. då har jag massor att dalta med sedan ;)

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2