• Princessdiamond

Göteborg (med omnejd) 2006 #2

Lindha, Ninni, Yrvädret, Majbruttan, Trollvinter, Vårbrud -06, och alla andra som vill vara med i vår småknäppa grupp ;)

Här är vår nya tråd :D

• Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2
  • yrvädret

Trollvinter - jag ringer dig i morgon bitti när jag vet mer om hur min dag kommer se ut. Men jag kan tänka mig att jag åker hemifrån någon gång mellan 10-11. Det beror lite på dig - är du nere i stan runt 12-tiden, tror du? För då skulle vi kunna träffas någonstans där.

• Trollvinter

Hmm, nej, jag tror inte att jag är nere i stan förrän runt halv ett... var och hur länge skulle du sola?

• Lindha

Ingen av er som har lust att vara kökspersonal på mitt bröllop??? ;) Kan någon rekomendera vart man kan få tag på bra och BILLIG personal?

• yrvädret

Trollvinter - jag åker hemifrån vid kl. 10.14 och tar vägen upp förbi chalmers.

• Charleston

Hej tjejer och jag vill också tacka för en JÄTTETREVLIG kväll i tisdags. (Det känns roligare att läsa inläggen nu, när man har ett ansikte till...)

De "Rullande stenarna" fick ju oss att försöka flytta hela konkarongen - inte konserten alltså, tror inte att EMA anser att vår bröllopsfest är ett tillräckligt gott skäl att nobba Mick Jagger... ;) men igår eftermiddags blev det i alla fall helt klart - om nu inget oförutsett skulle inträffa - att vi kommer att bli man och hustru på Pingstafton, den 3:e juni!

Så, jag fyller på mig i turnélistan jag oxå...

BT On Tour

Trollvinter: Örgryte gamla 7/1 14:00
    Lindha: Västerlanda kyrka 22/4 kl 15:00
    Vårbrud: Starrkärrs kyrka 10/6 kl 16.00
    MiNik: Marstrands Kyrka 19/8 Kl 15:30
    Maritim: Marstrands Kyrka 26/8 Kl 17:00
    Torvan: Valla kyrka (Tjörn) 14/10 Kl ??
    Yrvädret: S:t Birgittas kapell 22/7 kl 14.00
    Charleston: Vinga 3/6 vid 16-tiden (fast vi kommer att chartra en båt för gästerna, och där får nog dessvärre inte så många plats... Ni får komma till Operakajen när vi kommer in till sta´n igen vid 18:30-tiden...)

Bastukväll låter jättemysigt. Håller med om att en helg är bättre, för du bodde utåt Hindås, inte sant Maritim? Det är ju en bit att åka...

Förlovningsbilder känns inte som något annat än ett sätt att kräma pengar ur redan ekonomiskt ansträngda blivande brudar... :( (Är ni förresten inte redan förlovade? Det brukar ju man ju göra rätt länge innan bröllopet?!? Eller (Bara för att jag har varit det sedan -99...;)

• Charleston

...den ilskna smileyn skulle naturligtvis vara vid stycket om förlovningsfoton... Hur 17 får man smileysarna på rätt ställe?!?(Om man inte ritar dem själv, för då hamnar de där man vill ha dem...)

Upplys mig, oh ni vana BT-surfare! ;)

• Trollvinter

Lindha: jag kan erbjuda mig att vara personal Jag har jobbat lite för min mors tidigare café och bland annat caterat bröllop så det ska jag nog klara av

• princess_edition

sitter å funderar på datum för bröllopet. kan man gifta sig på midsommarafton, eller är det midsommardagen som gäller, eftersom den är på en lördag? eller är midsommarafton kanske tom på en lördag 2007, eftersom den e på en fredag 2006? å ligger det alltid kring samma datum? ja e inte så bra på sånthär...

• Charleston

Hej p_e

Midsommarafton är ALLTID en fredag - den fredag som infaller närmast sommarsolståndet = 21/6 - och följdaktligen är midsommardagen alltid en lördag.

Fram till 1950-talet var Midsommarafton alltid den 24 juni - min födelsedag ;) - men så är det alltså inte längre, utan det flyttar sig...

Midsommarafton är en vanlig bröllopsdag, men då får man noga vara ute i god tid... (Har en väninna som ville gifta sig då, men mer än 1 ½ år innan var det redan fullt...)

• Princessdiamond

vi har varit förlovade i drygt ett år..

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2