Göteborg (med omnejd) 2006 #2
Lindha, Ninni, Yrvädret, Majbruttan, Trollvinter, Vårbrud -06, och alla andra som vill vara med i vår småknäppa grupp ;)
Här är vår nya tråd :D
Lindha, Ninni, Yrvädret, Majbruttan, Trollvinter, Vårbrud -06, och alla andra som vill vara med i vår småknäppa grupp ;)
Här är vår nya tråd :D
Herregud vad ni skriver! Måste ju läsa ikapp massor!
Lindha
Jag kommer den 31:e
Suck - vilken dag det har varit! På något sätt har dagen gått jättefort. I morse började vi med att åka till badhuset med ungarna för simprov. Jättekul! Man går omkring på helspänn. Ungarna år så vilda i vattnet att man när som helst väntar på att man ska hitta någon flytande i vattnet livlös. Sedan stressen för att hinna med till bussen, skynda, skynda. Väl framme vid skolan, snabbluncha och samla ihop klassen till att lyssna på ett besök vi fått från Afrika. Få ungarna att sätta sig och vara tysta. Jo jag tackar - lätt som en plätt. Not! Känner bara att musten har sugits ur mig. När jag kom hem orkade jag inte göra ett skvatt. Jättebra för mina planer att hinna börja städa. Och nu MÅSTE jag gå och sortera tvätt så att jag får in den till kl 7 imorgon bitti...
Nå, slut på mitt gnäll! Ska sätta mig och maila Eironora nu - på den andra mailadressen, så att jag får ett kostnadsförslag på klänningen någongång!
www.matarstallning.se/
kolla in detta!
tack gode gud för insider!
princess
Nu hänger jag inte med??
Jag fattar inte heller????
det e ett insal på insider just nu om fiffel med mätarställningar..
jävla nötter!! *morra*
Lindha
Jag kommer också den 31:e. Måste bort till vårt hus och godkänna städnignen och tänkte fråga om någon av er har lust att göra mig sälskap. Känns inte kul att gå runt där själv och klaga på städningen. Vill ha med mig någon så att vi är 2 mot 2...
God morgon på er! Idag är jag hemma och sliter har redan hunnit två vändor med tvätt. Ska äta frukost nu och sedan börja städa. Jippie.
Jag hoppas jag får svar från Eironora snart - hur lång tid tog det innan du fick svar, Lindha?
Vårbrud
Jag kan följa med dig och godkänna! Bara kul att komma till nytt hus - och ännu roligare att det är ditt
Vårbrud
Förresten, jag har ju jobbat som städerska i 8 år (ferie och helgjobb, samt under mitt sabbatsår) så jag vet hur det ska se ut för att vara rent. Dessutom vet jag alla gömställen där folk "glömmer" att städa, och som de som flyttar in oftast inte tänker på. Glöm bakom spis och under badkar - det är obligatoriskt och alla vet att det är där man tittar. Bättre att kolla bakom lådor, socklar, hyllorna högst upp i förråd, linneskåp, städskåp, och alla köksskåp + fläkt. I badrummet ha koll på hur det ser ut under handfat och toastol. Checka av toaringen - speciellt i de två hålen som håller fast den. Lampor som ev kommer att sitta kvar brukar glömmas allt som oftast. Dammiga och fulla med flugor *uäk*. Nåja, det var lite av det jag kommer att tänka på som är bra att kolla. Ingrott, fettigt damm och matrester tycker jag är det som är minst acceptabelt - för det ha oftast legat där länge.
Yrvädret
Hör helt klart att det är dig jag skall ta med mig! Känns bra med någon som har sådan erfarenhet. Tack för att du vill gå med mig.
Jag kommer den 31:a också!! Var det någon som ville åka med i bilen från Götet?
Ha en trevlig helg alla! Nu är jag i Stockholm i helgen på bröllop