next:
En liten GI skole efter egna erfarenheter och kunskaper:
forsta veckan:
BIG NO NO: all pasta, potatis och ris, iNGET vitt brod, ev en halv fullkornsmacka med smor o ost/skinka (men bara efter 3 dagen), inget socker ens till kaffet, inga sota frukter sasom melon, paron, banan, utan MAX 1 apelsin om dagen. Inga kokta morotter. Ingen grot.
JAAAA: kott i alla dess form och fisk/skaldjur, olja, ost, broccoli, kal, spenat, agg, champinjoner, notter, sojabonor, keso
NJA:mjolk, gradde, fet fil, creme fraiche..smor (allt dett ar ok, men du behover ju inte satta dig med ett glas gradde till frukost... fett plus kolhydrater= viktokning, fett+protein pa ratt satt=viktminskning)
Dag tre och fyra kommer att vara lite jobbiga da du inte har nagra kolhydrater kvar.. du kommer antagligen att kanna dig bakfull med en rejal traningsvark.. typ..
efter denna fas (vecka 1-2), sa kan du sakta aterinfora kolhdrter, dock liite. du kan ex ata en fullkorsnsmorgas till frukost, eller lite grot, lite frukt eller lite! fkpasta.. Sa holler du pa tills onskad vikt ar nadd.
Fas 1 ar den extrema och man rekomenderar inte att halla pa med den i mer an 2 veckor, utan overga till fas 2. Dar gar du ner ca 1 kg i veckan, viklen ar halsosamt!
GI metoden ar en hel vetenskap att forsta, sa jag rekomenderar att du koper en bok om just detta, som innehaller bla recept och en mattidsplan. Ex Ola Lauritzon's Gi Metoden.. kostar kring 100kr+eller -...
for mig forsvann sotsuget efter 4-6 dagar!
Ga in pa googe och sok runt lite.. du hittar massor!!
hemskt om din pappa!!!!! ibland kan man fraga sig... man vet att det ar dodsfarligt, men anda borjar man.. ar man dum ihuvet????
En fd chef dog i lungcancer... ja.. inte var det trevligt att se hur han tynade bort.. Usch!
Fortsatter att forsoka sluta!!! *peppar*
Det ska ga.. aven om det tar lang tid!!! Har inget val eftersom jag alskar livet!!!!!