Inlägg från: sweet saint |Visa alla inlägg
  • sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

vårbrud 06:
    Om du nöjer dig med 5 kg så kan du mer rätt träning utan större problem om viljan finns där..
    Simma!!!!! simma, simma, simma!
    Det bästa för vikt minskning!!!!!!!!
    Finns inget som jag provat på som är så effektivt som det!!!
    Skulle jag simma 3 ggr i veckan under en månad så skulle jag med säkerhet gå ner minst 5 kg om jag äter bra till.. dvs bra frukost, smart mat till lunch o midda, lättare mål på kvällen.. frukt emellanåt!
    Nu är det så att simhallens tider inte riktigt kommer överrens med mitt jobb så därför måste jag kämpa som f-n, med gymmet istället..

Go 4 it!!!!

• sweet saint

vårbrud:
    Börja här.. nästa gång du ska köpa pasta.. köp fullkornspasta!! Så mycket godare faktiskt!!! Nejdå.. 5 kg är ju inget!!!!
    Inte på så lång tid!!!!! Byt ut allt vitt till mörkt ochta jordnötter istället för chips, se till att du äter mycket grönt!!
    Skippa ex pastan på lunchen och ät pizzasallad (strimlad vitkål med knorrs italienska dressing som du köper på påse), med varmrätten. Redan där har du sparat ca 350 kalorier plus en hel del kolhydrater. Du kommer dessutom inte att känna dig hungrig!!!

Jessie76:
    Blanda VV med GI.. då kan vi ju rapportera points tillsammans här!!!
    Har idag ätit med middan senare 17,5 points av 21

Vi ska också minska (till början) med rökningen nu.. det måste vi om vi vill ha barn!!! ÄL om 2 veckor!!!!

Lycka till!!!!!!!!!!!

• sweet saint

Vårbrud:
    Ola Lauritzon- Gi metoden
    Eller "South Beach" metoden (bygger på GI).. Kolla på nåt bokförlag på internet.. de har bra priser och snabba leveranser!!!
    HAr de båda och tycker de är kanon!!!!!

• sweet saint

ska ge mig in på den sidan... Är du medlem?

• sweet saint

jessie76:

Neeeej inte fasiken ska du ge upp!!!
    Men om du gör en hel del saker för att gå ner men inget händer så gör du ju nåt fel!!
    Det är väldigt lätt att lura sig utan att man märker det..
    Skriv upp allt du äter!!!! Koncentrera dig på det så mycket du bara kan!!! sätt upp en bild på hur du vill se ut!! Ta 10 min/dag framför datorn och skriv ner ALLT här.. vad du ätit, motion ja allt!!!! Vi ska hjälpa dig!!!!!! om du ger upp gör jag det!!!! Eller om du vill ha det mer privat så kan vi maila varann!!!! Hur vill du göra det??? Kräver ett svar NU!!
    Det går enormt sakta för mig med!!!! Just nu går det inte alls faktiskt, men jag ska börja igen o träna imrgon!
    Skulle som sagt inte ha nåt emot att köra detta privat om du hellre vill det!

Please, please, please

• sweet saint

Halloj!
    hoppas att det gar bra for er!!!!
    sjalv har jag gatt o blivit medlem i expressens gi"skola"... hoppas att det kommer att ga bra!!
    Kort igang med gymmet och imorgon ska jag simma pa morgonen!! Ska bli skont!!!! Ska basta lite sen efter simningen...
    har ocksa gett mig in och ska sluta roka..... Tuggar de har fordomda tuggumina sa jag tror kaken ska hoppa ur led... AHHHH, vad jag vill ha en cigg!!!!!!!! BORJA ALDRIG ROKA!!!!!!!
    fa se hur det gar... Min sambo forsoker ocksa, men han har inga problem... From som ett lamm, medans jag ar redo for det 3;e varldskriget..

har atit;
    stekt svamp, tomat, stekt sparris, skinka till frukost och sen lunch: kycklingsallad med pizzasallad, middag kommer att bli fisk/raksoppa, mellanmal; keso m applen o kanel+sotningsmedel, en clementin.

next:
    Joda det loste sig.. som alltid ( , tur att vi ar sant starkt par)! Tackar som fragar!!!!!
    For att bekampa socker sug bor man ha massor av sockerfria tuggumin, frukt och MORK choklad hemma, plus lite notter.. Da blir det lattare att klara sig igenom forsta veckan!!
    Kampa pa gumman!!!!!!! (och alla vi andra!!)

Inda:
    kanner igen mig med det har med agg pa morgon... liiite tungt i borjan faktiskt!! Kop keso och gor en keso blandning till frukost!!! Ett alternativ som funkar for mig!!!

Ska ge mig in pa tredje dagen imorgon pa fas 1, GImetoden..... ser inte fram emot det da jag vet hur hangig jag blir... men sen gar det super bra!!!!

jakla tuggummin!!!

• sweet saint

Next:

ska kolla upp sotningsmedlet tills imorgon!!
    Jag tycke faktiskt ocksa att applen ger hungerkansla, men det mattar sotsuget en del tycker jag... tuggummi for mig tar bort snaskandet eftersom jag tuggar hela tiden...
    Sa som du har atit idag ar det ju Gimetoden tredje och slutliga fas, sa det ar ju bra!! Vikt minskningen tar bara langre tid.. beroende pa vad du atit innan denna diet sa kanske 2kg imanaden som jag gissar iallafall..!? om du vill ga ner lite fortare sa kan du ju kora fas 2, som faktiskt tillater fkpasta. da ska det om du ar strikt ga ner ca 0,5-1kg i veckan, och det ar ju super!!

vet inte riktigt vad som hjalper mig med min abstinens... halla mig sysselsatt och trana!!
    Sen planerar vi barn, sa det skulle vara skont att ha slutat helt innan jag blir gravid... sa man inte behover sluta tvart menar jag.. dessutom tror jag inte att nikotinalternativen heller ar sa bra om man val lyckats...
    men peppningen fran er alla hjalper minst sagt!!
    nar den dagen kommer som du kanner att nu MASTE jag ha sott, sa kop sockerfria godisar.. det finns ju choklad, gelehallon.. allt!! har man avstatt fran sotsaker en langre tid och koper sen en pase.... Jaklar vad sott det ar da.. for sott!!!
    Kampa pa som du gor och glom inte motionen!!!

"ses" imorgon!!!

• sweet saint

vad jag ser bade av mina egna erfarenheter och era ar att ingen forstar varfor man inte gar ner...
    Men (nu kanske jag ar dum... ), las igenom vad vi skriver...
    Ex Lilla angelina.. du korde stenhart pa bandet idag , men belonade dig med helt fel saker, och ex Varbrud 06; kladdkaka med gradde.. Hor visseligen inte till vardagen, men anda...
    lika om man laser langre bak i traden.. samma dar.. tranar sten hart och pa kvallen slinker ett och annat ner.. da har man ju totalt forstort traningen i viktminsknings syfte iallafall...
    Jag har for vana att efter de forsta kg som jag gatt ner sa unnar jag mig nat som inte "raknas" En choklad bit (som ar sa lite.. hur 17 kan det gora nat??). Men jag tror det ar sa att man MASTE bestamma sig.. Vill man nu unna sig nat sa bestam EN dag, ex till helgen, DA far du ta nan snaskbit... Men gor inte hela helgen till den dagen, utan BARA ex lordagen. Manga backar sma.. ni vet..
    Vet att det ar lattare sagt an gjort, men tror det ar forst da man bestamt sig som man lyckas..

Kampar sjalv med detta problem sa jag delar bara med mig av mina tankar.. hoppas ni inte ser det som ett taskigt pahopp!!!!!

det ar de sma undatagen som bara blir storre och storre...
    jag antar iallafall for min egen del att det ar darfor jag ar overviktig..

Vi alla ar ju fullt medvetna om att vi atit fel om en chipspase slinkit ner, men ah, det tranar jag bort imorgon.... men ioch med att vi hela tiden maste trana bort den pasen sa kommer vi ju inte at det som redan ar "lagrat"..

(som sagt bli inte arg pa mig nu.. paminner oss bara... *orolig*)

• sweet saint

lilla angelina:

Ah... fasiken jag kan inte chatta ikvall.... ska bort, men jag loooovar nasta gang!!!! kan senare daremot.. kring 22???

varbrud 06:
    jag tror att man kan jamnfora detta sotsug med ciggaretter... kanske inte pa riktigt samma satt da alla rekomenderar att TRAPPA ner pa ciggen istallet for att sluta tvart.. men iofs sa kan man kanske se en overgang fran choklad till sockerfri eller light choklad.. hmmm...
    Det ar iallafall absolut lika nar det galler hur svart det ar OCH att man faktiskt kan fa liknande abstinens besvar..
    Daremot sa tror jag att man maste fa unna sig snask IBLAND.. hall uppe tills ett visst datum exempelvis.. eller ha lordagen som en dag da du far prioritera nat gott, MEN du maste halla dig till det.. kop inte for mycket sa det finns kvar dagen efter tex..
    Unnar man sig inte sa blir ju det trakigt... man kan ata allt men inte hela tiden som alla sager...
    Du KOMMER att fixa det!!!
    Vi finns har sa fort det suger i magen!!! Vi har massor av alternativ att ge!!!!

Jessie76:
    harligt brev!!!!
    jo visst... abstinensbesvaren ar for javliga!!!! man kan typ gora och ata saker som aldrig gjort innan..
    Men forsok att ha annat tillhands an godis.. annars blir di bara annu mer arg efter att gatt upp mer, och det kanske leder till att du borjar igen....
    Forsok, forsok, forsok!!!
    Hejar som f-n pa dig!!!!!! Kop tuggummi!!!
    Vet vad du gar igenom.... En sak som jag hort ang rokning.. om du forsoker sluta sa kop lakrits pastiller ex... det ska tydligen hjalpa.. har inte provar sjalv, men....
    Som sagt du har gjort det forr!!!!!

• sweet saint

next:

En liten GI skole efter egna erfarenheter och kunskaper:
    forsta veckan:
    BIG NO NO: all pasta, potatis och ris, iNGET vitt brod, ev en halv fullkornsmacka med smor o ost/skinka (men bara efter 3 dagen), inget socker ens till kaffet, inga sota frukter sasom melon, paron, banan, utan MAX 1 apelsin om dagen. Inga kokta morotter. Ingen grot.
    JAAAA: kott i alla dess form och fisk/skaldjur, olja, ost, broccoli, kal, spenat, agg, champinjoner, notter, sojabonor, keso
    NJA:mjolk, gradde, fet fil, creme fraiche..smor (allt dett ar ok, men du behover ju inte satta dig med ett glas gradde till frukost... fett plus kolhydrater= viktokning, fett+protein pa ratt satt=viktminskning)
    Dag tre och fyra kommer att vara lite jobbiga da du inte har nagra kolhydrater kvar.. du kommer antagligen att kanna dig bakfull med en rejal traningsvark.. typ..
    efter denna fas (vecka 1-2), sa kan du sakta aterinfora kolhdrter, dock liite. du kan ex ata en fullkorsnsmorgas till frukost, eller lite grot, lite frukt eller lite! fkpasta.. Sa holler du pa tills onskad vikt ar nadd.
    Fas 1 ar den extrema och man rekomenderar inte att halla pa med den i mer an 2 veckor, utan overga till fas 2. Dar gar du ner ca 1 kg i veckan, viklen ar halsosamt!
    GI metoden ar en hel vetenskap att forsta, sa jag rekomenderar att du koper en bok om just detta, som innehaller bla recept och en mattidsplan. Ex Ola Lauritzon's Gi Metoden.. kostar kring 100kr+eller -...
    for mig forsvann sotsuget efter 4-6 dagar!

Ga in pa googe och sok runt lite.. du hittar massor!!

hemskt om din pappa!!!!! ibland kan man fraga sig... man vet att det ar dodsfarligt, men anda borjar man.. ar man dum ihuvet????
    En fd chef dog i lungcancer... ja.. inte var det trevligt att se hur han tynade bort.. Usch!

Fortsatter att forsoka sluta!!! *peppar*
    Det ska ga.. aven om det tar lang tid!!! Har inget val eftersom jag alskar livet!!!!!

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg