• Trancequeen

Åldersskillnader

Jag blir helt vansinnig på en del människor. Jag förstår inte hur ni kan tycka att det är äckligt med folk som är tillsammans och har en åldersskillnad på mer är 3-4 år.

Jag var 15 när jag träffade min sambo, då var han 27. Vi är tillsammans fortfarande, så vad har åldern med detta att göra? Det är ju större chans att en människa som är 25+ är seriös. Jag skulle vara mer orolig om min dotter skulle träffa en kille som är 18 om hon var 13, killar som är 18 är sällen seriösa!

Så slita döma folk så fort. Mina föräldrar tyckte inte alls attd et var farligt att han var 12 år äldre.

• Svar på tråden Åldersskillnader
  • Trancequeen

blåsippa:

Varför är det så konstigt?! Jag tycker inte alls att det är så konsigt, kroppen är ju som fräshast då :P Och ja, vi var kk's först, sen blev vi kära. Jag har trott att det inte funkar att vara KK först och sedan ett par, men sen har jag mig själv som ett exempel på motsatsen, att det faktiskt går.

• Trancequeen

Men vem kan säga vad som är tillåtet eller inte? Om min mamma och pappa tyckte att det var ok, så är det väl ändå våran sak. Menar, dom ska ju värna om mig. Först, när dom fick veta åldersskillnande, så sa dom att vi inte får träffas mer, men oj vad jag lyssnade.

Och alla ni som säger hur mogen kan en 15-åring vara?! Det är sant, jag var jävligt omogen då, det är ett som är säkert. Jag var otrogen 3 ggr mot min kille då, så inte var jag mogen. Men han förlät mig efter8 månader, bara för att jag var så ung.

Och nu har det alltså gått 3 år sen dess, och jag har inte ens haft en tanke på att vara otrogen. Vill jag ha sex med någon annan så skulle jag göra slut först.

Jag har frågat honom vid några tillfällen, varför han har fastnat för mig, och om åldersskillnaden stör honom...

Han säger att han gillar min spralliga sida, att jag "glöder". Och åldersskillnaden har bara stört honom i början, just då som ajg var otrogen...

• Chokladtårtan

Hmm, du dömer ju folk? Du skriver att 18-åriga killar sällan är seriösa, och vad jag ser här dömer du många andra människor med.

Varför ska ingen få döma dig, men du ska få döma andra?

• SadPsychoBitch

Hej!
    Ja jag har också tänkt på det där, varför folk reagerar på åldersskillnader.

Senast jag tog upp det kallade de andra här på BT honom för pedofil bla. okej, vissa var på min sida.

Det verkar trots allt okej med 12 år för Trancequeen men inte 14 år för mig.

• Chokladtårtan

SadPsychoBitch

Det beror ju på hur gamla ni är. Är du väldigt ung, så tycker jag nog att 14 år är lite att ta i.

• pickolina

SadPsychoBitch

Det där stämmer inte riktigt. Det var inte ålderskillnaden någon reagerade på gällande erat förhållande. Ville bara poängtera det, utan att dra upp diskussionen igen.

• pickolina

Trancequeen

"Men jag har så svårt att förstå detta med att andra inte bara kan glädja sig åt mig, jag har ett perfekt förhållande."

Skrev du själv. Då kan man vända det emot dig gällande plastikoperationer och homosexuella oxå. Varför kan DU inte bara glädjas åt dem????

För övrigt har jag inget emot ålderskillnader men jag håller med om att det är lite "sjukt" när en vuxen man tänder på ett barn.

Men hej, det är ju erat liv.

Men så länge du har åsikter om andra och hur de lever så har de rätt att ha en åsikt om dig och hur du lever. -Kasta inte sten i glashus! ;)

• Mastermind

SPB - Ställ dig inte på TQ's sida alltför snabbt..

Citat från sida 2:
    "Jag tycker inte ens att en 12-åring ska ha ett förhållande över huvudtaget, man ska leka när man är 12."

Sen vill jag bara tillägga att det visst var flera som var ok med ditt och din m2b's åldersskillnad, och summan av kardemumman var att ert fall var ett gränsfall, då vissa uppenbarligen tyckte det var helt ok, och andra tyckte det var pedofili.

• Mastermind

..och till Trancequeen har jag bara en sak att säga:

What goes around comes around. Om du själv slutar kasta fördomar kring dig och döma så himla snabbt, då kanske folk ser dig som lite mer mogen och därmed att er ålderskillnad inte är så farlig.

• Nils

Jag erkänner att jag kan "reagera" på åldersskillnader. Om en man i 50 års åldern blir tillsammans med en tjej i 20 års åldern så ser mina ögon ej det som "vacker" kärlek. Tycker att det är gubbsjukt och på gränsen till sjukt. Men det är min åsikt.

Svar på tråden Åldersskillnader