• Trancequeen

Åldersskillnader

Jag blir helt vansinnig på en del människor. Jag förstår inte hur ni kan tycka att det är äckligt med folk som är tillsammans och har en åldersskillnad på mer är 3-4 år.

Jag var 15 när jag träffade min sambo, då var han 27. Vi är tillsammans fortfarande, så vad har åldern med detta att göra? Det är ju större chans att en människa som är 25+ är seriös. Jag skulle vara mer orolig om min dotter skulle träffa en kille som är 18 om hon var 13, killar som är 18 är sällen seriösa!

Så slita döma folk så fort. Mina föräldrar tyckte inte alls attd et var farligt att han var 12 år äldre.

• Svar på tråden Åldersskillnader
  • Åhsa

Hej alla,
    jag är tillsammans med en kille som är 17 år äldre än mig. Jag är 25, han är 42. I början var folk lite negativa, men nu när de lärt känna honom är det inga problem. Vår åldersskillnad märks knappt. Kärleken har ingen ålder, även om jag också kan reagera om tjejen i fråga är under 20 och killen över 50. Men det är trots allt upp till var och en, och man ska inte vara för snabb att döma. Själv har jag aldrig varit lyckligare än så här!

• Chokladtårtan

SadPsychoBitch

Nu har jag listat ut det, tror jag. Du var alltså 11 år när du blev tillsammans med en 25-åring? Jag antar att du inte var fullt utvecklad vid 11 år, de flesta brukar inte vara det.

En 25-åring som vill vara ihop med en 11-åring, ja, den 25-åringen skulle jag tro vara lite, efter. Är han utvecklingsstörd?

• MrsLindgren

Transqueen:

"Vem kan säga vad som är tillåtet och inte?" Tja, enligt lagen är det inte tillåtet för en man som är över 18 år att ha sex med en flicka under 15. Men du säger själv att du var 15 när du blev tillsammans med din kille, så det var väl som någon sa, ett gränsfall.
    Men jag tycker att det låter sjukt med en 27-årig man som vill vara tillsammans med en 15-åring. Man kan ju inte ha mycket gemensamt!
    Däremot, om tjejen är 25 och killen 37, i de åldrarna börjar ju skillnaderna bli mindre.
    Jag träffade min man när jag var 33, han var då 47. Men då var vi båda vuxna.

• SadPsychoBitch

Chokladtårtan

Hm, vad menar du? Jag undrar helt klart vad du menar? Hur kan du bara säga något du inte har någon aning om?

• Chokladtårtan

Var du inte 11 när du blev tillsammans med en 25-åring? Det är vad jag har fått när jag har räknat ut det, du kanske har skrivit fel någonstans?

Ja, en 25-åring som blir ihop med en 11-åring, är det något fel på personen? Utvecklingsstörd kanske? Något fel måste det ju vara, en vanlig, normal 25-åring blir ju inte ihop med en 11-åring.

• SadPsychoBitch

Nej det var jag inte!

• Chokladtårtan

SadPsychoBitch

Aha, du måste ha skrivit fel någonstans då alltså? För jag hittade dessa inlägg, och när jag räknade ut dem så blev det att han var 25, för yngre borde han ju inte vara? Om du är 18?

Vad jag förstod är du 18, din pojkvän 14 år äldre, och ni varit tillsammans i 7 år? 18 minus 7 är är 11, och så plus 14 blir det 25.

Du var 11 och han var 25?

• Frances

Var inte hon 13? SPB alltsa, hon hade val precis borjat sjuan nar de traffades? Jag var nog en av dem som tyckte det var alldeles for ungt, men ja.

Jag kanner manga man som ar 27-30 ar gamla och ingen av dem kan tanka sig att vara ihop med (eller ens ha sex) med en femtonarig tjej!!! Hur sjutton tanker man da? SOm jag sagt tidigare kan jag forsta att 15-ariga tjejer drommer om aldre MAN, men det ar jakligt laskigt nar man i den aldern ens hittar NAGOT gemensamt med en femtonarig tjej! Hon har ju PRECIS blivit byxmyndig!

• Chokladtårtan

Aha, ja, 13, så var det. När jag tittade närmare så såg jag att det blev 13. Det är ändå för lite. Jag förstår inte vad en normal 25-åring vill med en 13-åring. Ingen 25-åring jag känner skulle vilja ha en 13-åring.

Nej, något konstigt tycker jag det är med en 25-åring som går och blir ihop med en 13-åring.

• Chokladtårtan

Själv så skulle jag inte ens titta på en 13-åring.

Svar på tråden Åldersskillnader