• Trancequeen

Åldersskillnader

Jag blir helt vansinnig på en del människor. Jag förstår inte hur ni kan tycka att det är äckligt med folk som är tillsammans och har en åldersskillnad på mer är 3-4 år.

Jag var 15 när jag träffade min sambo, då var han 27. Vi är tillsammans fortfarande, så vad har åldern med detta att göra? Det är ju större chans att en människa som är 25+ är seriös. Jag skulle vara mer orolig om min dotter skulle träffa en kille som är 18 om hon var 13, killar som är 18 är sällen seriösa!

Så slita döma folk så fort. Mina föräldrar tyckte inte alls attd et var farligt att han var 12 år äldre.

• Svar på tråden Åldersskillnader
  • Mastermind

Chokladtårtan - Hon var 13 och han 27. Jag tänker inte ge mig in i den här diskussionen igen, men jag kan ju säga att jag inte heller förstår hur i hela friden två människor i dom åldrarna nånsin kan ha något gemensamt..

• Chokladtårtan

27? Det var ju ännu värre.

Man kanske skulle gå och ragga på högstadiet, nån som hänger på?;P

• SadPsychoBitch

Tycker detta bara är sorgligt att ni ska dra upp det igen och igen, får helt enkelt ta och byta nick, så här kan ni bara inte hålla på!

Enligt min åsikt får den enskilda personen göra precis vad den vill och låt mig ha min sambo, även att de skiljer 14 år imellan oss, vad spelar det för roll?

Och till er alla som också stött på detta, vik er inte, ha erat förhållande lvar, lyssna inte på alla andra utan er själva och vad erat hjärta säger.

// SadPsychoBitch

• KCsMama

Sadpsyko, kanske dags att inse att det har inte mycket att göra med ålderskillnaden utan snarare hur gammal du var när ni träffades.

• Chokladtårtan

SadPsychoBitch

Det har inte så mycket med åldersskillnaden, som med att du inte var vuxen. Ni fick inte ens ha sex de två första åren.

Sen tror jag inte någon normal 27-åring blir ihop med en 13-åring. Något fel är det.

• Sanasol

Frågan jag ställer mig är bara... Ska trettonåringar ha seriösa förhållanden ALLS? Nej, om du frågar mig.

• MrsLindgren

SadPsychoBitch:
    14 års åldersskilnad behöver inte vara något problem, minman är 14 år äldre än jag. Men han var 47 och jag 33 när vi blev tillsammans, det är stor skillnad på det och 27 resp. 13. Din pojkvän är inte bättre än en pedofil i mina ögon.

• Sanasol

Håller med mrslindgren! Och inte bara jämförbar utan faktiskt helt och håller tillhör den kategorin enligt svensk lag!

• evig trohet

jag var 22 när jag träffade min pojkvän och han 37 nu är jag 25 o han 40

• friedchen

Jag var 19 när jag träffade min m2b som då var 26. Idag är vi 25 och 32. Jag har alltid hört att folk tror att jag är älder än jag är. Och min m2b har definitivt barnasinnet kvar (lite väl mycket ibland).

Svar på tråden Åldersskillnader