• Trancequeen

Åldersskillnader

Jag blir helt vansinnig på en del människor. Jag förstår inte hur ni kan tycka att det är äckligt med folk som är tillsammans och har en åldersskillnad på mer är 3-4 år.

Jag var 15 när jag träffade min sambo, då var han 27. Vi är tillsammans fortfarande, så vad har åldern med detta att göra? Det är ju större chans att en människa som är 25+ är seriös. Jag skulle vara mer orolig om min dotter skulle träffa en kille som är 18 om hon var 13, killar som är 18 är sällen seriösa!

Så slita döma folk så fort. Mina föräldrar tyckte inte alls attd et var farligt att han var 12 år äldre.

• Svar på tråden Åldersskillnader
  • Myriana

Åldern har bara betydelse om en av parterna är minderårig. Annars bör åldern inte ha någon betydelse, så länge relationen är frivillig och ömsesidig.

• Galore

Jag är sju år äldre än min fästman, vilket vi aldrig tänker på eller märker någonsin.

• Mrs McKenna2B

Jag träffade min blivande man träffades för snart två år sen o vi klickade direkt. Jag var 24 o han var 32. Mycket kan tyckas men det har inte gått en enda dag som jag har känt av nån åldersskillnad.
    Däremot har jag en gammal kompis som var ihop men en kille som var 9 år äldre o de bråkade nästan jämt. Det var som om han var "pappan" som skulle styra henne hela tiden o hon gjorde uppror precis som många gör mot sina riktiga pappor. Blev inte direkt förvånad när det tog slut.
    Jag o min älskling ligger väldigt lika på många plan o inte en enda gång har åldern varit orsak till gräl eller liknande.
    Vad jag menar e att alla e så himla olika. Man kan aldrig säga om det kommer att funka eller inte innan man faktiskt gjort ett försök. Det finns ju folk som e lika gamla som e så olika i mental ålder att det blir fel där med.
    Men att en kille på 27 blir ihopa med en som e 13 e kanske lite väl att ta i?

Jag är i alla fall så himla lycklig att jag inte tackade nej till den där dejten i borjan pa 2004, de där 9 åren till trots.
    Nu har vi en underbar liten baby o till sommaren blir vi Mr & Mrs McKenna!

Om kärleken finns där så ge inte upp den bara för att det är några års skillnad..det kan faktiskt vara din själsfrände som du missade.
    Love Becs

• Myriana

Grejen är ju just att en 13-åring är minderårig. Det är olagligt. Sedan kan man tycka vad man vill om det, men det finns ju en anledning till att vi har en 15-årsgräns, och det är att barn och unga inte ska utnyttjas av vuxna. Barn kan inte förväntas ta samma ansvar som en vuxen.

Jag kan tycka att det är stor åldersskillnad mellan en 20-åring och en 40-åring, därför att 20-åringen fortfarande är så ung. Men h*n är ändå vuxen, myndig. Och då bör ingen döma.

• Galore

Men ursäkta, vad är det för 27-åring som går igång på en 13-åring...?!

• pickolina

Galore

Ja det är vi många som ifrågasatt. Inte riktigt "normal" i alla fall.

• CareBear

Mrs Mckenna2b

Man kan ju inte stirra sig blind på ålderskillnaden utan även tänka på att skillnaden minskar ju äldre man blir.
    32 och 24 tycker inte jag låter spec konstigt men däremot 13 och 22 om du förstår vad jag menar....

• Bröllopstokiig

Till alla ni som säger att en man som är över 18 inte får ha sex med en tjej som är under 15, så har jag bara en sak att säga;

"Lagen är bara till för idioter som inte kan tänka själv"

Har läsa alla inlägg här sen jag var sist, och det varkar vara ganska känsligt ämne.

• CareBear

Trancequeen

"Till alla ni som säger att en man som är över 18 inte får ha sex med en tjej som är under 15, så har jag bara en sak att säga;

Tycker ovanstånde bevisar att du inte är så gammal. Finns ju 1000 andra skäl förutom att det är olagligt varför folk reagerar negativt på ett förhållande mellan nån som är tex 13 och nån som är 25. Frågan är om det är er det är "fel" på eller alla andra som tycker det är fel med ett snt förhållande ........?

• zam

Var 17 år när jag träffade min fd man som då var 12 år äldre. Det funkade i 9 år men sedan hade jag växt ifrån honom.Jag tror att ju tidigare i livet man träffas ju lättare är det att man tyvärr utvecklas på olika håll!Men visst finns det många förhållanden som klarar stor åldersskillnad. Det gäller att ha gemensamma intressen och liknade mål i livet!Man jag är väldigt nöjd över att ha en jämngammal man i dag!Lycka till!

• Mastermind

Och kanske, kanske för att skydda barn?..

• Blivande fru Byström

jag var 15 när jag träffade min 24 åring

• aircondition

Jag tycker man blir lika förvånad varje gång TS säger någonting här på forumet! Som Mastermind sa, är ju lagar till för att skydda. I detta fallet: barn. Och man räknas som barn tills man är 15. Jag undrar vilka lagar TS bryter mot...eller det undrar jag inte, vill inte veta. För jag gissar att det triggar igång TS... Usch!

• Chokladtårtan

Jag kan tänka själv, alltså är det okej att jag misshandlar dig? Jag ska ju inte något straff för det, lagen är inte till för mig.

Svar på tråden Åldersskillnader