• Trancequeen

Åldersskillnader

Jag blir helt vansinnig på en del människor. Jag förstår inte hur ni kan tycka att det är äckligt med folk som är tillsammans och har en åldersskillnad på mer är 3-4 år.

Jag var 15 när jag träffade min sambo, då var han 27. Vi är tillsammans fortfarande, så vad har åldern med detta att göra? Det är ju större chans att en människa som är 25+ är seriös. Jag skulle vara mer orolig om min dotter skulle träffa en kille som är 18 om hon var 13, killar som är 18 är sällen seriösa!

Så slita döma folk så fort. Mina föräldrar tyckte inte alls attd et var farligt att han var 12 år äldre.

• Svar på tråden Åldersskillnader
  • KCsMama

Trancequeen, jag tror nog att många reagerar för att du inte var myndig när ni blev tillsammans. Det är iaf vad jag skulle ha reagerat på
    Som jag sa, är man vuxen så är ju ålderskillnad inget problem tycker jag.

• KCsMama

Trancequeen, du ställde en fråga och jag gav ett ärligt svar. Ja jag skulle definitvt reagera om min dotter som var 15 blev tillsammans med en man som var mycket mycket äldre. Rent generellt!! Säger ingenting om dig och din mans förhållande för jag känner dig inte.

• L-N

Du behöver inte känna dej dum..man kan ju inte veta vad allt betyder. Men nu vet du :)

• blåsippa

Jag antar att du inte är så gammal TQ??

Kommer också ihåg det där med plastikop, så du har ju mkt kritik o negativa åsikter om att folk plastik op sig, att homosexuella finns osv.
    Var lite vidare i din livs syn o får du lite negativa kommentarer om åldersskillnaden är det ju inget mot vad du skulle säga till vissa andra,om någon visade sig vara homosexuell eller kanske mig som plastik op brösten!!!

Tror /hoppas att du kanske tänker lite vidare när du blir äldre!

• Trancequeen

L-N:

Man lär sig något varje dag :P

KCsMama:

Jo, klart jag också skulle reager, på något sätt *hehe* Men jag tycker i alla fall att det är större chans att en 27-åring är seriös, än en 18-årig kille, vad tror du? Det är väl också individuellt iofs, men något uppfattning har man ju när man umgås med killar som ÄR 18 år, och det är att de flesta är väldigt omogna och barnsliga.

• KCsMama

Trancequeen, uppenbart verkar du inte ha en aning om vem jag är heller eftersom jag inte är särskilt mycket äldre än du

• Trancequeen

KCsMama:

Nä, jag har ingen aning om vem du är, hur ska jag kunna ha det?! hehe

Hur gammal är du?

• KCsMama

Jag är 1år äldre än dig.

Jag kan rent generellt förstå att en 15årig tjej vill ha en äldre kille men det jag har lite svårare att förstå är att en kille som närmar sig 30 vill ha en tjej som inte är myndig. Skulle det handla om en lärare eller en tränare skulle det till och med vara olagligt. Sedan är självklart kärleken blind och alla är olika men om jag bara ser på siffrorna.
    Det jag menar är att jag förstår om folk regerar på er ålder då ni träffades men att det inte betyder att de har rätt.

Sedan frågan om homosexualitet är naturligt så är svaret JA! Homosexualitet förekommer bland väldigt många olika arter i vår natur så det är ju inte onaturligt

• Trancequeen

KCsMama:

Men åldern är ju något som ändras med tiden, så åldern är bara en betydelselös siffra. Alltså, man kan ju inte säga att 2 15-åringar är lika "gamla i huvudet", om du förstår. Vi drar ju på oss erfarenheter hela tiden, så det borde vara medvetandet som styr, inte åldern. Jag har alltid varit mogen för min ålder (utan att skryta, då det inte alltid varit positivt).

Som jag sa, åldern är något som vi människor har "uppfunnit" för att ... ja, för att vaddå? Alltså, man föds, efter det finns det bara en självklar sak, och det är att man ska dö någongång också, så egentligen, vad har åldern med ett förhållande att göra?!

• Trancequeen

blåsippa:

Tror du att jag säger till homosexuella att jag tycker att dom har enstörning?! Knappast, jag känner homosexuella människor, och behandlar inte dom sämre på grund av deras sexuella läggning, än någon som är hetrosexuell, om det var det du trodde!

Svar på tråden Åldersskillnader