• Blowjo

CAMBRIDGE!

Hejsan....

Är inne på min andra dag med cambrige-kuren...

Nu undrar jag om någon här , har provat detta? För jag undrar hur snabbt ni iså fall gick ner...

För själv vill jag gå ner 28 kg....och när jag har läst om de som gått ner ivikt på cambridge hemsida, så har det tagit flera månader. Så därför undrar jag om det finns någon som gått ner fortare i vikt än så?

Tacksam för svar!

MVH/Johanna

• Svar på tråden CAMBRIDGE!
  • Lippi

Vet ni om att det är farligt att dricka för MYCKET vatten?

Cirka två liter om dagen ska det vara för att man ska kunna behålla alla kroppens salter. Mer vatten kan orsaka yrsel, huvudvärk och illamående.

• vickegbg

Lippi:
    Men konsulten och i papprena står det att man ska dricka minst tre liter/dag.
    Blowjo:
    Skit bra!! E det fyra veckor nu? Märker du mycke på måtten?
    Alltså en sak jag inte fattar med mig det är att jag hela tiden försöker hitta anledningar till att jag inte ska hålla på med detta och istället börja ÄTA som alla andra nyttiga människor gör. Men jag vet ju att jag inte kan hålla det, det går ett par dagar sedan försöker jag hitta anledningar till att jag ska få äta godis oxå.
    Hur känner ni andra? Är det verkligen så att ni inte tänker något alls på mat? Det sägs ju att man inte ska det.
    Hur e det med eran övriga familj? för jag håller på att dööö när min sambo och våran son äter "fredagsmys" och idag pizza.... Pest och pina. Jag planerar nästan hela tiden vad jag ska äta när jag börjar att äta igen.
    Jaja kämpa vidare alla ni där ute men jag kan knappt stå för det själv längre...

• Lippi

vickegbg

Jag vet att det är rekommenderat enligt Cambridgekuren att dricka tre liter vatten per dag.

Detta för att ge bot för de vattendrivande effekterna. Men det är en lose vs. lose situation!

Om du dricker så mycket vatten spär du ut och sköljer ut salter och mineraler från kroppen. Detta kan orsaka yrsel, huvudvärk och illamående.

Om du inte dricker tillräkligt med vattnet, gör det att du får en för låg vätskenivå. Detta kan orsaka yrsel, huvudvärk och illamående.

Så man kan aldrig generallisera och säga att om man mår illa och har huvudvärk, så ska man dricka mer. För det kan vara jättefarligt och istället öka problemet.

Vet man med sig att man normalt inte dricker så mycket om dagarna, så ska man inte hälla i sig tre liter. Drick när ni känner er törstiga! Kroppen känner själv när det behövs påfyllning.

• Blowjo

vickegbg:

Jo..jag har inte mätt mig på två veckor nu...vet inte om jag törs ;)

Men jag kan hålla med om att många inte gilalr det man gör..och gärna vill övertala en att äta bra..eller strunta i det här! Men det är väl den svenska avundsjukan som pratar skulle jag tro! hehe...

jag är som du...jag kan inte hålla mig borta från godis fast jag säger att jag ska göra det..och äta rätt, och börja på ny kula..när man väger så mycket som man gör..och vet hur sakta det går om man ska gå ner i vikt "på ett nyttigt och bra sätt"

det är bättre såhär...då tar man avstånd från allt som är gott och snaskigt och man går ner fortare..och förhoppningsvis när man är klar..så har man en helt annan inställning till mat och onyttiga saker...som gör att man i fortsättningen tänker annorlunda

för har man gått på ren kur så länge..då vet man när man sedan börjar äta, att man inte behöver "småäta" sedan...

• Blowjo

Sedan..detta med vatten det är svårt...

jag vet varken ut eller in.!!

får väl testa båda sätten och se vad som passar mig bäst

• Mi72

Ja, det är inte lätt!!!
    Men kämpa på Blowjo. Du fixar det säkert!!
    Man har sina upp och nergångar men när man tänker på brudklänningen så blir man motiverad igen.
    Jag har sagt till min närmsta omgivning att inte snacka skit om det jag gör. De måste acceptera det. Det är mitt val!! Och om de börjar så är det lätt att man tappar modet. De vill väl inte att man skall misslyckas...igen...??
    Nä, jag måste vara stenhård mot mig själv. Jag vet att ger gar vika förmycket så trillar jag dit och sen retar man sig så. Att gifta sig har nog varit den bästa motivationen till att lyckas.

Lycka till alla blivande brudar!
    Vi får peppa varandra!! :)

• vixen not a tramp

När man väl är törstig är det egentligen försent, allstå då är man redan uttorkad. Det har jag lärt mig i alla fall.

Keep it up!

• september bride

Vilken tid det tar att få hem varorna!!!!
    beställde i onsdasgs och har inte fått dem än.. men pengarna drogs i torsdags.....
    tar det lika lång tid för er att få hem varorna???

• september bride

""puffeli puff puff""........

• pickolina

Beror ju helt på varifrån du beställde. Går ju att beställa CK på massor av olika ställen. Där jag beställde gick det fort i alla fall, fick även ett bekräftelsemail samma dag som de packade ihop mina varor..vilket jag tyckte var gulligt..

Svar på tråden CAMBRIDGE!