• Blowjo

CAMBRIDGE!

Hejsan....

Är inne på min andra dag med cambrige-kuren...

Nu undrar jag om någon här , har provat detta? För jag undrar hur snabbt ni iså fall gick ner...

För själv vill jag gå ner 28 kg....och när jag har läst om de som gått ner ivikt på cambridge hemsida, så har det tagit flera månader. Så därför undrar jag om det finns någon som gått ner fortare i vikt än så?

Tacksam för svar!

MVH/Johanna

• Svar på tråden CAMBRIDGE!
  • yezzii

dag 16.. ska jag va ärlig så känns det jobbigt nu har inte syndat än men jag tänker ständigt på mat och vad jag ska äta när jag e klar.. men jag ska klara det 4 veckor till!!
    lycka till alla!

• september bride

yezzii
    hur mycket har du gått ner nu på de här16 dagarna????

Jag skriver en lista på allt jag skulle vilja äta när jag är sugen på något...men efter en veckas skrivande så är jag glad att jag inte har ätit det jag skrivit...ler...

• MimmiMus

Hej alla!

Nu e det jag igen!

yezzii - jag har så ont om råd eftersom jag aldrig upplevt den "fasliknande" period som du nu går igenom. Visserligen kanske det inte är råd du behöver utan bara peppning? Kanske det finns någon annan här inne som har känt samma behov av vanlig mat och suget efter mat så långt in i ren kur som 16 dgr faktiskt är.

Jag kan vid dag 16 naturligtvis känna hunger och behov av mättnadskänsla men suget brukar försvinna helt för mig efter 3-4 dagar i ren kur.

Dricker du tillräckligt med vatten?

Har du "det månatliga"? Jag minns från förra året att jag var grinigare och lite hängigare just den veckan som jag hade "det månatliga". Dessutom gick jag ner betydelselöst i vikt vilket inte gjorde det hela bättre.

Vet inte om du är en mer rutnerad CK:are än vad jag är men dessa två "pitchar" kanske kan få dig att förstå varför du tänker på mat och att du därmed ändra dina egna tankegångar.

Hoppas det!

Kämpa på du är jätteduktig! Precis som alla ni andra.

Jag har snart klarat av min andra dag och det känns fortfarande lika bra. Ja, nu börjar det nästan kännas enkelt!!! Så enkelt att jag till och med gick till gymmet idag. När de drog mitt kort så visade det sig att jag inte hade varit där sedan den 17 okt 2005! "Ja det stämmer! Det var som f-n, tänkte jag!" Nåja inte undra på att saker och ting är som de är!

Nåja - eftersom det totala kaloriintaget för tillfället är 470 per dag så ska man väl inte överdriva. Körde lite lätt jogging, rodd, mage och lite armar. Allt över inom 40 minuter. Jag e mycket stolt över mig själv.

Nu ska jag ta dagens sista drink och hoppa ner i säng.

Mitt ny-gamla liv är snart ett faktum och jag känner mig så glad.

Men jag har en teori! Jag inbillande mig, vid samtliga tre tillfällen då jag misslyckades med mig rena kur den senaste månaden, att detta är någonting som jag klarar av helt på egen hand. Jag menar - jag känner mig lite som en expert vid det här laget. Skämt och sido - någon expert är jag definitivt inte men jag trodde så starkt att jag absolut inte behövde något stöd i detta. Jag har juh gjort det förr!!! Men icke sa nicke - det är tack vara den tiden jag tog mig för att läsa igenom den här tråden från början till slut som jag äntligen fick den där extra gnutta karaktär som jag inte haft vid mina tidigare försök. Tack vare alla era inlägg! Den här gången kommer jag faktiskt att ropa "hej" i förskott - för detta kommer jag klara. Jag vet liksom bara det. Inget kan få mig att falla tillbaka nu. Jag har juh tom pallrat mig till gymmet!

Vet ni - jag ska på konferens om 3 eller om det är 4 veckor. Minns inte exakt. Idag mailade jag hon som håller i hela arrangemanget och sa att all min mat skulle avbokas - min mixerstav ska med. Hur var det? INGA UNDANTAG!

Ni är bäst, tjejer!!!!

KÄMPA PÅ!!!!

P&K

• yezzii

ska jag va ärlig så har jag inte vägt mig (vågar inte) men jag har juh gått ner det märks på kläder.. tack för peppningen nu känns det lite bättre.. det e första gången jag kör cambridge man annars har det gått bra.. jag planerar att köra till den 12 maj och sen börja den 21 maj igen.. känner att jag måste ha en veckas uppehåll där ska ha examensfest med skolan och massa sånt..
    hur mycket hade ni andra gått ner efter 16 dagar?

• yezzii

jag kom på en sak ska juh ha mens på torsdag.. kanske därför jag känner som jag gör.. plus att magen e lite mer svullen än vanligt.. jag glömde helt bort..

• MimmiMus

Mens, yezzii!

Kan ta me sjutton sätta ett lillfinger på att det är just det som är "boven i ditt sug efter mat-dramat". Så är det alltid! Hormoner, hormoner, hormoner...

DU KLARAR DETTA! Du e sååå¨duktig!

Natt på er - jag skulle somnat för länge sedan men plöjde igenom ytterliggare några trådar inom samma ämne - DET ÄR SÅÅÅ INSPIRERANDE!

Det finns så många fantastiska kvinnor!

P&K

• Desperate2bewife

Hej på er!
    Är nu på min tredje dag. Mår bra, men är sugen på lite mat. Känner mig lite rastlös nu när maten inte fyller min vardag. Har varit en riktig skåpråtta som ätit väldigt ofta. Därför känns det skitskumt nu. Men jag vill verkligen ändra mitt liv denna gången, så det är bara att bita ihop.

• MimmiMus

Toppen Desperate2bewife!

Vi ska inte ge efter! Vi kan om vi vill!

Jag är juh också inne på min 3 dag och det känns jättebra!

Jag har dock inte hunnit med min frukostdrink ännu. Tar den till lunch och lunchdrinken lite senare i eftermiddag.

Hur går det för alla!

Någon som har några resultat att leverera? *jag e nyfiken*

P&K

• yezzii

dag 17 idag =) idag känns det bättre, suget etfer mat är borta.. ska på kalas ikväll.. ska klara det med =) men jag har inte väg mig men det känns om att det går lite segt med kilona endå.. någon som har samma erfarenhet?

• M.H

hej!!

gud vad roligt att det har kommit så mycket nya inlägg, läser med glädje =)

dag 3 för mej idag.. kände stor hunger igår men detta ska bara gå.. jag har gjort försök att börja innan men fallit tillbaka på andra, tredje dagen, men inte denna gången! (man blir så så himla inspirerad när man tänker/läser denna tråden)
    har varit på gymmet och stått på step-maskin idag, skönt.

MimmiMus: vad roligt att höra från dej, jag har läst trådar för föregående år och läst dina fantastiska resultat, du inspirerade mej grymt då. och denna gången kommer det gå lika bra. =) vet att du kommer klara det lika bra nu också!
    hur har dag 3 varit för dej?

mss: hur går det för dej?

september bride: GRATTIS! =)du är så duktig!

hoppas det går lika bra för er andra!! =)

Svar på tråden CAMBRIDGE!